LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Moblie service?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aqua_man
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2005 16:31

T-Moblie service?

Ongelezen bericht door aqua_man »

Dat T-Mobile totaal geen service kan verlenen heb ik in de laatste dagen wel gemerkt. Na jaren een Prepay Mobieltje te hebben gehad besloot ik eindelijk een abonnement te nemen, een Flex 20 van T-Mobile...

Maandag
Maandag (10-04) zou het allemaal in moeten zijn gegaan. Helaas niet het geval, waarop ik maar eens belde naar de klantenservice rond 6 uur 's avonds. De aardige man wist me te vertellen dat mijn nummerbehoud was afgewezen en dat de standaardprocedure van T-Mobile dan is dat ze je abonnement dan niet activeren, en via meestal via een SMSje laten weten dat het niet gelukt is. SMSje nooit gezien op mijn oude mobiel, of zouden ze die naar mijn nieuwe mobiel hebben gestuurd? In ieder geval kon de man me helemaal geruststellen toen hij zei dat ik als ik het SIM kaart nummer nogmaals gaf, hij het nummerbehoud nog een keer zou aanvragen en in ieder geval nu alvast mijn tijdelijke nummer zou activeren, zodat ik wat zou hebben aan het abonnement en de mobiel... Het activeren van mijn mobiel zou maximaal 12 uur duren.

Dinsdag
De volgende dag rond half 1 (natuurlijk) nog geen bruikbare mobiel, dus ik meteen weer bellen naar de klantenservice. Een vrouw deze keer, die me kon vertellen dat het activeren toch wel maximaal 24 uur kon duren, dus ik moest nog maar even geduld hebben, ze vond het allemaal erg vervelend, maar kon er natuurlijk ook niets aan doen. In de computer zag ze trouwens dat ze er mee bezig waren.

Na nog zo'n 6 uur wachten natuurlijk geen bruikbare mobiel, ondertussen al wat belangrijke telefoontjes gemist (ook meteen de laatste keer dat ik alvast mijn nieuwe nummer doorgeef voordat hij echt werkt!), maar ik maar weer eens bellen. Gelukkig is het een gratis nummer, want anders zouden die kosten ook nog eens gaan oplopen.

Deze keer weer een mevrouw die me kon vertellen dat mijn activatie aanvraag rond 1 uur was binnengekomen (erg raar, om half 1 waren ze er al mee bezig!), maar goed, kon maximaal 24 uur duren, dus moest toch echt gaan werken, nog even geduld...

Woensdag
Woensdag aangebroken, rond 2 uur al en je raadt hem al... Ik weer aan de lijn met T-mobile. Zij eerst aanraden om mijn mobiel uit en aan te zetten (wat ik in de afgelopen dagen vaak genoeg had gedaan...), ook niet helemaal verrassend dat het geen resultaat had. Nog even overleggen met haar grote baas, en toen kwam ze met het idee om de SIM kaart in een andere mobiel te proberen. Geen mobiel hier aanwezig zonder SIM lock, dus dat wordt weer wachten dacht ik...

Maar wonder boven wonder... Vijf minuten nadat ik had opgelegd met de Klantenservice en ik nog een keer mijn mobiel uit zette, ging hij stralend aan met bereik van T-mobile!

Donderdag
Donderdag middag kwam met de post een brief van T-mobile. Ze leren wel snel, na de eerste keer niets te hebben laten weten kreeg ik nu netjes een brief dat mijn nummerbehoud was afgewezen... Reden: "Andere reden", ja, daar komen we ver mee. Gelukkig kende ik het nummer van de klanten"service" uit mijn hoofd, dus ik maar weer even bellen...

Eerst een man aan de lijn gekregen die nog wel een keer mijn SIM kaart nummer wilde opschrijven. Helaas werd de verbinding verbroken door een lege batterij van mijn headset, maar ik gaf de moed niet op...

Weer even bellen, dit keer een vrouw, even uitgelegd dat het net fout was gegaan. Zij kon me alleen vertellen dat ik contact moest opnemen met mijn dealer en dat de dealer het nummerbehoud moest aanvragen. Dat kan natuurlijk wel weer een week duren, en twee weken proberen om ergens klant te worden is zelfs voor mij te veel... Even gedreigd met Radar en nog wat instanties en nu gaat ze het nog even voor me uitzoeken...

Al 4 dagen bezig zijn om T-mobile een mobiel goed te laten activeren, dat slaat toch helemaal nergens meer op? Kan je als consument hier nog wat tegen doen? Het lijkt me namelijk dat T-mobile zich niet houdt aan de papieren, waar zwart op wit staat dat ik vanaf 10 april op een tijdelijk nummer bereikbaar zou zijn...

aqua_man
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2005 16:31

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door aqua_man »

In een late reactie van T-Mobile heb ik te horen gekregen dat zij er niets meer aan kunnen doen en dat ik maar contact moet opnemen met mijn dealer (GSMEasy.nl)... Dit kan nog wel even gaan duren zo...!

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door blaat »

Als je je abonnement met nummerbehoud aanvraagt via een tussenpersoon, zoals GSM easy.nl, dan moet GSMeasy.nl er ook voor zorgen dat de aanvraag voor nummerbehoud goed verloopt. Als ik jou verhaal zo eens lees, heeft gsmeasy.nl dit niet goed gedaan en wordt nummerbehoud afgewezen en de portering stopgezet. Heel vervelend, maar dit is iets waar naar mijn idee Tmobile niets aan kan doen.

Succes ermee!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door ?? »

Nummerbehoud kan om verschillende redenen afgewezen worden. De belangrijkste is echter dat de gegevens die je nieuwe provider aan de oude doorgeeft mbt NAW, simkaartnummer ed niet overeen komen met de gegevens die bij de oude operator bekend zijn. Meestal is dat een fout van de klant zelf, dus check of alles correct is doorgegeven.

Dat een tussentijdse activatie lang kan duren is correct. Jammer dat T-Mobile niet gelijk heeft aangegeven dat zoiets enkele dagen kan duren voordat eea verwerkt is...

maarten125
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 13:48

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door maarten125 »

Makkelijk afreageren op t-mobile terwijl gsmeasy in 1e instantie de fout maakt waardoor het hele plaatje in de soep loopt...beetje kortzichtig.. maar ja..

Rat
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2006 10:06

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door Rat »

andere ervaringen: T-mobile doet zeer professioneel haar werk

aqua_man
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2005 16:31

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door aqua_man »

Als het de schuld is van easygsm.nl, waar ik helemaal mee in kan komen, vraag ik me toch af waarom dat pas donderdag door T-Mobile aan me wordt verteld! Maandag konden ze het nog zelf regelen, donderdag ineens niet meer... Als ze meteen maandag hadden gezegd dat ik het moest regelen met EasyGSM.nl was het nu waarschijnlijk al geregeld!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Moblie service?

Ongelezen bericht door ?? »

Waarschijnlijk dachten ze in eerste instantie het probleem eenvoudig op te kunnen lossen maar bleek dat achteraf niet zo te zijn. Kunnen ze je wel gelijk doorsturen naar je dealer, maar als het eenvoudig opgelost kan worden kost je dat meer tijd en moeite...

Gesloten