Wat een ontzettende rotverzekeraar is dit! Ik zat voordat ik op zegde al 4 jaar bij de Menzis (toen nog Geové) en was al nooit erg tevreden (zo heeft het me ooit eens 3 maanden gekost voordat ik geld terug kreeg wat ik had gedeclareerd). Toen zij minder aan bleken te bieden voor het geld waar ik bij de Friesland Zorgverzekeraar veel meer voor had, ben ik dan ook meteen overgestapt. Dit was al in begin December.
Helaas is het mij tot nog toe nog steeds niet gelukt om de verzekering op te zeggen. In December kreeg ik constant nieuwe brieven toegestuurd met nieuwe premie overzichten of nieuwe zorgpassen. Wel minstens vier keer heb ik gebeld, om vervolgens steeds van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Je wordt daar namelijk altijd minstens een keer of 2, 3 doorverbonden om dan eindelijk de goede persoon aan de telefoon te krijgen die jou vertelt "maakt u zich maar niet druk mevrouw, over 2 à 3 weken krijgt u een bewijs van inschrijving thuis". Keer op keer hetzelfde. En dat bewijs van inschrijving volgt nooit.
Toen ik uiteindelijk een premie overzicht thuis had gekregen waar op stond dat ik € 0,00 moest betalen en ik door een telefonische medewerker weer behandeld was als een gestresste kip die zich onnodig druk maakte ben ik er maar van uitgegaan dat het in orde zou komen.
Helaas maakte ik me blijkbaar niet onnodig druk, want in Maart werd er zomaar 3 maal € 122,00 van mijn rekening gehaald! Voor mij is dit echt heel veel geld (ik ben nog student) en ik heb het dan ook meteen terug geboekt en de volgende dag naar de Menzis gebeld. Weer werd mij verteld dat ik me niet druk moest maken en dat ik binnen 2 à 3 weken een bewijs van uitschrijving thuis zou krijgen. Helaas ontving ik thuis niets dan accept giro's. Omdat ik zelf de hele dag moest werken heeft mijn moeder dit maal gebeld, die echt schandalig behandeld is door een telefonische medewerker. Er werd haar verteld dat ik nogmaals een brief moest sturen, aangetekend dit maal (dat was mij in December toen ik belde om te vragen hoe ik precies moest opzeggen niet verteld) en dan maar moest uitleggen dat ik het te druk had met mijn studie om mijn verzekering op te zeggen!
Ik heb (aangetekend) een erg boze brief geschreven en bovendien om een vergoeding gevraagd voor al mijn gemaakte porto en telefoonkosten. Woensdag kwam ik erachter dat er wéér € 122,- van mijn rekening was gestord. Houdt dit dan nooit op?!
Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik vraag me af wie er nog meer zulke problemen heeft met de Menzis. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Menzis... Wat een ramp! Wie nog meer?
-
Re: De Menzis... Wat een ramp! Wie nog meer?
Beste TrosRadar,
wordt het niet eens tijd om deze problemen onder het voetlicht te brengen?
wordt het niet eens tijd om deze problemen onder het voetlicht te brengen?
2x een aangetekende brief gestuurd voor de zekerheid,
dat ging goed.........
dat ging goed.........
-
Ik heb een behoorlijke tijd bij Geové gezeten en nooit problemen gehad. Maar goed, ik claimde dan ook amper wat en dat wat ik claimde werd netjes uitbetaald door Geové.
Toen Geové Menzis werd had ik evenmin problemen. Toch ben ik begin 2005 overgestapt naar De Friesland Verzekeraar, vanwege de prijs/kwaliteitverhouding. Het overstappen was een fluitje van een cent. Het teveel betaalde kreeg ik binnen no time terug.
Inmiddels zit ik bij Delta Lloyd (collectief). Iets duurder, maar nul eigen risico en een uitstekend pakket.
Ik denk dat het algehele probleem bij de zorgverzekeraars was (en is?) dat ze allemaal vóór 15 december 2005 een aanbod de deur uit moesten doen. Dat zorgde voor zoveel stress, dat andere dingen slordig werden afgehandeld. Dat is wat ik erover denk.
Pluspunt van De Friesland; bij mijn overgang naar Delta Lloyd ontving ik binnen een snelle termijn het teveel betaalde aan premie retour. Het is dat ik collectief ben verzekerd, want anders was ik wel bij De Friesland gebleven. Goede keus in ieder geval!
Je kunt trouwens een klacht indienen bij het klachteninstituut in Den Haag: www.klachteninstituut.nl.
Toen Geové Menzis werd had ik evenmin problemen. Toch ben ik begin 2005 overgestapt naar De Friesland Verzekeraar, vanwege de prijs/kwaliteitverhouding. Het overstappen was een fluitje van een cent. Het teveel betaalde kreeg ik binnen no time terug.
Inmiddels zit ik bij Delta Lloyd (collectief). Iets duurder, maar nul eigen risico en een uitstekend pakket.
Ik denk dat het algehele probleem bij de zorgverzekeraars was (en is?) dat ze allemaal vóór 15 december 2005 een aanbod de deur uit moesten doen. Dat zorgde voor zoveel stress, dat andere dingen slordig werden afgehandeld. Dat is wat ik erover denk.
Pluspunt van De Friesland; bij mijn overgang naar Delta Lloyd ontving ik binnen een snelle termijn het teveel betaalde aan premie retour. Het is dat ik collectief ben verzekerd, want anders was ik wel bij De Friesland gebleven. Goede keus in ieder geval!
Je kunt trouwens een klacht indienen bij het klachteninstituut in Den Haag: www.klachteninstituut.nl.