Je reageert net zoals wij eerst deden

Wij vonden het onbegrijpelijk.
Begrijp met niet verkeerd, ik hoef echt niet het onderste uit de kan ofzo. Ik wil best wel wat betalen om 1 aanspreekpunt te hebben. Het moet goed voor ons zijn, maar ook goed voor de keukenleverancier. Het is alleen zo dat wij de prijs die wij los kunnen krijgen, nergens hebben kunnen vinden als we het in 1 keuken doen.
Wij zijn begonnen bij Rotpunkt. Vonden wij een enorm mooie keuken, tot onlangs bleek dat Rotpunkt greeploos bij ons niet kan. (Kastenwand kan niet mooi worden uitgelijnd bij Rotpunkt greeploos). Voordat wij dat wisten, hebben we zeker bij 7 of 8 bedrijven een offerte laten doen. Steeds het verschil tussen het 'in eigen beheer' doen of alles bij een keukenzaak is behoorlijk.
Bij keukenzaken kwamen ze op zo'n 22000 euro uit. Terwijl wij zelf 5000 euro voor kasten, 2700 voor het blad en 5000 voor apparatuur hebben. Da's 12700 euro.
Voor de Siematic keuken zijn we geweest bij Mandemakers in Zwolle en Harry de Vries in Lelystad. De derde weet ik zo uit mijn hoofd niet meer. Mandemakers vertelde ons dat ze de keuken voor 20 a 22 duizend euro konden leveren. Komen we daar aan, blijkt de man het eiland 'vergeten' te hebben in de berekening. Kwam hij op 47500 euro uit. :roll
Later werd dat 36000 euro na onderhandelen.
Maar, als een keukenleverancier 20% marge ofzo neemt, is het ook een heel verschil als dat alleen over kasten, of ook over blad en apparatuur gaat. En de prijs van het blad en de apparatuur is vrij doorzichtig omdat het via Internet wordt verkocht. Qua apparatuur zaten wij op zo'n 8000 euro via een keukenwinkel.
Nou ja, dit verhaal, en het feit dat het gewoon beter voelt om de keuken zelf in elkaar te zetten, heeft ons hiertoe doen besluiten. Het voelt raar om je eigen huis te verbouwen, en dan vervolgens de keuken te laten installeren