| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ohra dan??
-
tukkertjeee
Ohra dan??
We weten allemaal dat dsb(leen frysia enz enz) geen betrouwbare instantie is. Nu zitten wij nog steeds met een lening bij een bank maar vind ze gewoon duur en wil graag oversluiten. Weet iemand of de ohra wel betrouwbaar is of kun je die in t zelfde rijtje zetten als de dsb??
Re: Ohra dan??
Maak je over Ohra geen zorgen. Daar kun je met een gerust hart, je financiele produkten onderbrengen. Zo ook je lening.
Laten ze het maar niet "horen" dat men denkt, dat ze misschien ook wel in het rijtje van DSB zouden thuis horen!!!!!!!
Laten ze het maar niet "horen" dat men denkt, dat ze misschien ook wel in het rijtje van DSB zouden thuis horen!!!!!!!
-
tukkertjeee
Ok bedankt.
Zelf de site van ze ff doorgekeken (qua persoonlijk krediet dan) en moet zeggen dat t er idd wel goed uitziet.
We hebben trouwens vrij recent een lening afgesloten bij de sns bank dus was ff bang dat ik een boete zou moeten betalen als ik die nu alweer zo snel in een keer afbetaal. Maar alle papieren er op na geslagen en kan nergens ontdekken dat ik evt. een boete zou moeten betalen. Het enige(en vrij logisch natuurlijk) is dat ik de openstaande rente voor de des betreffende maand nog moet betalen.
Dus als ik t goed begrijp sluit ik mijn lening over bij ohra(+ plus nog een klein beetje erbij). Ohra betaalt mijn lening bij sns af en wat over blijft krijgen wij op onze bank?
Na wat gereken enzo is de ohra gewoon wat goedkoper. Vraag me nu niet waarom we niet meteen naar de ohra zijn gegaan of what ever.
...impulsief ..laten we t daar maar op houden ipv goed uitpluizen wat er allemaal mogelijk is 
Zelf de site van ze ff doorgekeken (qua persoonlijk krediet dan) en moet zeggen dat t er idd wel goed uitziet.
We hebben trouwens vrij recent een lening afgesloten bij de sns bank dus was ff bang dat ik een boete zou moeten betalen als ik die nu alweer zo snel in een keer afbetaal. Maar alle papieren er op na geslagen en kan nergens ontdekken dat ik evt. een boete zou moeten betalen. Het enige(en vrij logisch natuurlijk) is dat ik de openstaande rente voor de des betreffende maand nog moet betalen.
Dus als ik t goed begrijp sluit ik mijn lening over bij ohra(+ plus nog een klein beetje erbij). Ohra betaalt mijn lening bij sns af en wat over blijft krijgen wij op onze bank?
Na wat gereken enzo is de ohra gewoon wat goedkoper. Vraag me nu niet waarom we niet meteen naar de ohra zijn gegaan of what ever.
Ik vraag verder niets! Als jij denkt, dat je bij Ohra goed af bent, gewoon doen!
Hoewel de SNS is toch ook wel een vertrouwde bank, maar volgens jou dus duurder? Geen idee!
Succes ermee.
Hoewel de SNS is toch ook wel een vertrouwde bank, maar volgens jou dus duurder? Geen idee!
Succes ermee.
-
particulier
Bij een persoonlijke lening van 10.000 euro is de rente bij SNS 9,3 % en bij Ohra 6,96 %. Dus meer dan 2,3 % verschil.
Bij SNS hoef je inderdaad geen boete te betalen bij vervroegd aflossen.
Bij SNS hoef je inderdaad geen boete te betalen bij vervroegd aflossen.
-
tukkertjeee
Jah dat had ik idd ook begrepen. Ga morgen maar eens bellen met ohra.Alleen als ik een persoonlijke lening wil afsluiten bij ohra kom ik niet verder dan af betalen in 60 mnd. Maar wil absoluut geen andere vorm dan een persoonlijke lening. Maand bedrag zal wel stuk hoger worden dus ff kijken of er iets anders mogelijk is.
-
particulier
Langere looptijden zijn bij Ohra op aanvraag. Het voordeel van een kortere looptijd is dat je sneller aflost en dus minder kwijt bent aan rente gedurende de looptijd. Ik heb het even voor je uitgerekend:
Persoonlijke lening 9500,-
rente 6,96 %, oude maandlast 151,-
96 maanden: 128,33
72 maanden: 160,82
60 maanden: 186,98
Success.
Persoonlijke lening 9500,-
rente 6,96 %, oude maandlast 151,-
96 maanden: 128,33
72 maanden: 160,82
60 maanden: 186,98
Success.
Nou Tukkertjeeee, dat noem ik nog eens service van particulier. Of niet dan?
Goed he?
Goed he?
-
tukkertjeee
haha idd , dat is service
Morgen bellen en dan laat ik me wel even voorlichten.
Ga voor de zekerheid de sns bank nog even bellen om te vragen hoe en wat maar weet (helemaal na particulier zijn post) nu wel bijna zeker dat ik gewoon die lening daar zonder boete(en natuurlijk nog met 1 maand rente) kan inlossen.
Zeg er wel eerlijk bij dat die lening 2 weken geleden is afgesloten maar daar kunnen ze bij de sns toch niet moeilijk om doen lijkt mij. En het gaat ze niks aan waarom ik nu wel ineens dat geld zou hebben(al komen ze daar snel genoeg achter omdat ohra degene zal zijn die de lening afbetaald bij sns ipv moi
Maar bedankt beide voor t reageren.
Morgen bellen en dan laat ik me wel even voorlichten.
Ga voor de zekerheid de sns bank nog even bellen om te vragen hoe en wat maar weet (helemaal na particulier zijn post) nu wel bijna zeker dat ik gewoon die lening daar zonder boete(en natuurlijk nog met 1 maand rente) kan inlossen.
Zeg er wel eerlijk bij dat die lening 2 weken geleden is afgesloten maar daar kunnen ze bij de sns toch niet moeilijk om doen lijkt mij. En het gaat ze niks aan waarom ik nu wel ineens dat geld zou hebben(al komen ze daar snel genoeg achter omdat ohra degene zal zijn die de lening afbetaald bij sns ipv moi
Maar bedankt beide voor t reageren.
WIj hebben sinds een tijdje een doorlopend krediet bij Ohra. En wij hebben niets anders dan uitstekende ervaringen met deze kredietverstrekker. Lage rente en alles keurig netjes geregeld.
-
tukkertjeee
Hoi jwl, enig idee hoelang t duurt voordat wij t geld hebben??
Woensdag kregen wij alle stukken binnen en meteen afgehandeld(salarisstrookjes, bankafschriften enz enz). Donderdag op de post alleen nu zit pasen er natuurlijk tussen. Dus dinsdag zullen ze t wel hebben. Zal de boel nog wel getoetst worden(al zal dit geen probleem opleveren).Dus enig idee wanneer ik t geld op mijn rekening kan verwachten?
Woensdag kregen wij alle stukken binnen en meteen afgehandeld(salarisstrookjes, bankafschriften enz enz). Donderdag op de post alleen nu zit pasen er natuurlijk tussen. Dus dinsdag zullen ze t wel hebben. Zal de boel nog wel getoetst worden(al zal dit geen probleem opleveren).Dus enig idee wanneer ik t geld op mijn rekening kan verwachten?
Dit is een origineel persbericht.
Nu ook OHRA collectief gedagvaard in aandelenleasezaak.
De confrontatie in aandelenleasezaken krijgt er uitbreiding bij sinds een grote groep
gedupeerden zich hebben verzameld bij de advocaten Leijssen en Hoeksma van het
advocatenkantoor Dijks, Leijssen uit Enschede. Hun collectieve klacht richt zich tegen de
handelwijze van OHRA en de inhoud en uitvoering van haar OHRA Flexbeleg product.
52 gedupeerde beleggers van dit aandelenlease product hebben de handen in een collectieve
actie ineen gesloten. Zij verwijten OHRA en haar moedermaatschappij Delta Lloyd onder
andere het eigen belang te hebben laten gelden boven het belang van haar cliënten.
Dat uitte zich bijvoorbeeld in het tekort schieten in de informatieverstrekking over
Flexbeleg en het nalaten om navraag te doen naar persoonlijke omstandigheden van haar
individuele contractanten.
De grieven van de deelnemers zijn pijnlijk en financieel groot. Omdat OHRA deelnemers via
een incassobureau rauwelijks blijft aanspreken en iedere vorm van aansprakelijkheid van
haar kant van de hand wijst, ligt geen andere weg meer open dan OHRA te dagvaarden aldus
een zegsman.
Inmiddels hebben veel meer OHRA gedupeerden zich aangemeld bij de advocaten voor een
tweede groepsprocedure. Naar verwachting zullen ook zij in een later stadium overgaan tot
een groepsproces. - Wordt vervolgd - klinkt het vastberaden.
Groetjes A3
Ver. Payback
Nu ook OHRA collectief gedagvaard in aandelenleasezaak.
De confrontatie in aandelenleasezaken krijgt er uitbreiding bij sinds een grote groep
gedupeerden zich hebben verzameld bij de advocaten Leijssen en Hoeksma van het
advocatenkantoor Dijks, Leijssen uit Enschede. Hun collectieve klacht richt zich tegen de
handelwijze van OHRA en de inhoud en uitvoering van haar OHRA Flexbeleg product.
52 gedupeerde beleggers van dit aandelenlease product hebben de handen in een collectieve
actie ineen gesloten. Zij verwijten OHRA en haar moedermaatschappij Delta Lloyd onder
andere het eigen belang te hebben laten gelden boven het belang van haar cliënten.
Dat uitte zich bijvoorbeeld in het tekort schieten in de informatieverstrekking over
Flexbeleg en het nalaten om navraag te doen naar persoonlijke omstandigheden van haar
individuele contractanten.
De grieven van de deelnemers zijn pijnlijk en financieel groot. Omdat OHRA deelnemers via
een incassobureau rauwelijks blijft aanspreken en iedere vorm van aansprakelijkheid van
haar kant van de hand wijst, ligt geen andere weg meer open dan OHRA te dagvaarden aldus
een zegsman.
Inmiddels hebben veel meer OHRA gedupeerden zich aangemeld bij de advocaten voor een
tweede groepsprocedure. Naar verwachting zullen ook zij in een later stadium overgaan tot
een groepsproces. - Wordt vervolgd - klinkt het vastberaden.
Groetjes A3
Ver. Payback
-
tukkertjeee
Verleden week kregen we telefoon want we zouden niet alles hebben opgestuurd. Het zou gaan om de bankafschriften van mijn vriendin waarop te zien is dat haar loon is gestort. Na enig spuurwerk zijn wij idd zo dom geweest om die niet mee te sturen
. Was ook zo een grote papierhandel wat mee moest.
Ik had er een spoedopdracht van gemaakt omdat ik vrij snel ff wat geld nodig heb voor duistere zaken..uhhhh voor t maken van iets in mijn huis
.
Dus als t goed is hebben ze vandaag de hele handel weer binnen gekregen en aangezien ik er weer een spoedopdracht van heb gemaakt hoop ik dat ik deze week anders toch wel volgende week over t geld kan beschikken.
Ik had er een spoedopdracht van gemaakt omdat ik vrij snel ff wat geld nodig heb voor duistere zaken..uhhhh voor t maken van iets in mijn huis
Dus als t goed is hebben ze vandaag de hele handel weer binnen gekregen en aangezien ik er weer een spoedopdracht van heb gemaakt hoop ik dat ik deze week anders toch wel volgende week over t geld kan beschikken.