LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows op een MAC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Windows op een MAC

Ongelezen bericht door NONO »

Het schijnt toch gelukt te zijn om XP op een iMAC te laten draaien:
http://www.flickr.com/photos/32436196@N00

Kan aan de opnames liggen, maar op de één of andere manier vind ik
het toch geen combinatie.

Aan de andere kant zou het wel een voordeel zijn dat je dan tenminste
ook in de Windows wereld een dergelijke machine hebt; zou je in een
klap af zijn van al dat gehannes met op de vloer staande computers
omdat de gebruikers ze onhandig vinden om op het bureau te hebben.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Helaas is t zo dat als je een beetje stevige hardware wilt gebruiken, je toch een losse kast nodig zult hebben...

Zelfs Apple heeft er 1, de G5 als ik me niet vergis.

/me gaat ooit nog eens een Mac kopen als ik geld heb, zijn zeer mooie apparaten!

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door @tje »

Toch blijft het raar..... Op het o zo geweldige Mac zit toch het o zo geweldige Mac Os? Volgends mij (en het lezen van vele forums) bestaat er geen betere combinatie. Toch zijn die macers al tijden bezig om Windows op een mac te laten draaien. Klinkt als vloeken...

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Punt »

Het gaat dan ook meer om de technische uitdaging dan om het praktisch nut. :D

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ehmmmh... Klinkt als een tractor motor in een Austin Martin proberen te krijgen :lol:

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Rob A. »

Ehmmmh... Klinkt als een tractor motor in een Austin Martin proberen te krijgen
Je bedoelt natuurlijk andersom: een Austin Martin motor in een (gepimpte) tractor plaatsen.
<<me gaat ooit nog eens een Mac kopen als ik geld heb, zijn zeer mooie apparaten!
Om naar te kijken ja, maar trap er niet in! Het is pure geldverspilling. Het werkt voor geen meter.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door gjvisser »

Zo, jij hebt er blijkbaar verstand van... :roll:

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door NONO »

Zijn het de MAC-ers die proberen de uitdaging Windows op een Mac te laten draaien aangaan of juist PC-ers?

Volgens bijgaand artikel zou op den duur het voordeel van Apple's overgang naar Intel zijn dat het het enige systeem is, waarop zowel Linux, OS X en Windows kan draaien.

Wat weer - zoals ook beschreven - het voordeel oplevert dat Macintosh gebruikers die wellicht een applicatie moeten gebruiken die niet voor Mac OS X beschikbaar is, daarvoor niet meer een aparte PC hoeven aan te schaffen.

http://news.designtechnica.com/article9802.html

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Toch blijft het raar..... Op het o zo geweldige Mac zit toch het o zo geweldige Mac Os? Volgends mij (en het lezen van vele forums) bestaat er geen betere combinatie. Toch zijn die macers al tijden bezig om Windows op een mac te laten draaien. Klinkt als vloeken...
Om dezelfde reden zijn ze ook druk bezig om OS X op x86 PC's te krijgen.

http://www.osx86project.org

Onder 'De maccers' zitten ook veel windows->mac switchers en zelfs gebruikers die dagelijks met linux werken en dus met darwin (de unix omgeving in OS X) ook prima uit de voeten kunnen. Vaak komt een dergelijk project dan ook van deze kant.

Daarnaast is het een leuk project. Windows kun je zo nu en dan voor je studie eens nodig hebben bij een college Visual Basic b.v. waarbij je de windows bibliotheek nodig hebt. Of je zet het op je Macbook pro om ook net die paar spellen te kunnen spelen die nog niet op de mac uit zijn. Of om het te gebruiken voor je werk waar op maat gemaakte Windows apps draaien. Een dual-boot OS X / Windows is het beste van beide werelden.

KoopEenMac
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2006 22:24

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door KoopEenMac »

Het is nu ook heel gemakkelijk met Boot Camp van Apple.
Maar toch is Mac OS X veel prettiger en gebruiksvriendelijker om mee te werken dan met een Windhoos bak met een gammel besturingssysteem genaamd Windows.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door JaFO »

Weet je wat grappig is ?
Dat programma's in XP sneller zijn op Apple-hardware dan de 'echte' MacOs-programma's
Zo hebben spelers van World of Warcraft gemeld dat ze betere framerates (beelden per seconden) halen als ze op hun Mac mbv Bootcamp XP installeren en daar de Windows-versie van WoW starten ...

Het moet niet gekker worden ;)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door queenfan »

Rob A.


Geplaatst op 16 Mrt 2006 23:47 door Rob A.


<<me gaat ooit nog eens een Mac kopen als ik geld heb, zijn zeer mooie apparaten!
Om naar te kijken ja, maar trap er niet in! Het is pure geldverspilling. Het werkt voor geen meter.
Zie dat jij een kenner ben, werk al tijden met zowel Mac als XP en mijn mening is dat de Mac beter is.

trouwens zie LINK.

Roger Bergmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2006 11:19

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Roger Bergmans »

Vele, vele jaren werk ik met o.a. WindowsOS en MacOS en met grafische-, zakelijke- en hobby-matige programma’s.

Een besturingssysteem als Windows of Mac is slechts een besturingssysteem en zegt niets over de kwaliteit van de gebruikerssoftware en daar gaat het in de praktijk toch eigenlijk echt om.

In grote lijnen kun je zeggen dat vroeger de Mac in de grafische sector een voorsprong had op de Windows en Windows had en heeft een voorsprong in de Games en de zakelijke software.

Dit verschil is door de tijd volledig ingelopen en weggewerkt door Windows, immers alle grafische programma’s die in het verleden er alleen voor de Mac waren zijn er nu ook voor de Windows omgeving.

Viif verschillen blijven bestaan;
• De vormgeving van de hardware, en dat is een kwestie van smaak
• Een beperkt aantal programma’s geschikt voor de Mac (games en zakelijke software, met uitzondering van MS Office)
• De prijs, en dat is een kwestie van ‘heb ik het er voor over’
• MacOS is aanmerkelijk minder gevoelig voor virussen dan Windows
• Er zijn minder (snel) drivers en utilities voor MacOS beschikbaar voor allerlei nieuwe randapparatuur.

Het gebruiksgemak is een kwestie van wennen of gewend zijn, het aantal crashes en vastlopers is, blijkt uit mijn jarenlange ervaring, ook al niet veel verschillend.

Alléén de applicaties (programma’s) waar je echt mee ‘werkt’ bepalen het plezier of de irritatie.

Kunnen we nou eens ophouden met dat gezeur over eerder, beter, sneller, waardeloos, **** en dat soort onzin, het gaat toch uiteindelijk om de programma’s die je gebruikt.

Dus alle Gamers en zakelijke gebruikers naar Windows en alle grafisch georiënteerde gebruikers naar de Mac of Windows, zie maar.

De toekomst zou wel eens zo kunnen zijn dat alleen Windows overblijft als besturingssysteem en dat Apple daarvoor de mooiste en beste hardware maakt.

Sans rancune.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door mr T. »

De toekomst zou wel eens zo kunnen zijn dat alleen Windows overblijft als besturingssysteem en dat Apple daarvoor de mooiste en beste hardware maakt.
Dat is wat de software betreft een heel zwart scenario. Is ook erg onwaarschijnlijk. Dit omdat de Leopard versie van OSX ongeveer (zo niet eerder) uit zal komen dat Vista. Daarmee is Microsoft meteen weer een aantal jaren op achterstand gezet.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Windows op een MAC

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Beide besturingssystemen zijn inmiddels zo ver door ontwikkeld dat een paar jaar achterstand niet meer aan de orde is.

Ik denk dat Vista eerder een paar jaar achterstand terug gaat pakken, nu microsoft de kernel zo radicaal heeft aangepast.

De twee raken steeds meer aan elkaar gewaagd, het wordt dus steeds meer een kwestie van smaak en minder van stabiliteit en compatibiliteit.

Gesloten