LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autoverzekering geen eigen risico terug
autoverzekering geen eigen risico terug
ik zou graag ee nadvies van iemand willen die mij maar vooral mijn ouders verder kan helpen,
hier even het verhaal:
verleden jaar april staat de auto van mijn ouders voor de deur
daar komt een auto aan met een noodgang erachter aan komt een politie met sirene's de auto die achtervolgd wordt maakt de bocht
vliegt uit die bocht en knalt zo tegen de auto van mijn ouders aan.
blijkt die auto gestolen te zijn met een gestolen aggegaat erin
maar de auto van mijn ouders is total loss
na een hoop gedoe met politie verklaringen opsturen en ontvangen van Polis Direct(de verzekeringsmaatschappij) en na meerdere keren contact te hebben gehad met die maatschappij hielden ze mijn ouders aan het lijntje.
toch hebben ze keurig alles uitbetaald de auto was all risk verzekerd
behalve het eigen risico van 170 euro die krijgen ze niet terug
ze hebben het via waarborgfonds geprobeerd maar nee die betalen het niet.
toen maar polis direct gebeld :
ze verhalen het eerst op de veroorzaker de jongen die die auto gestolen had
niks meer gehoord
toen weer eens gebeld:
ze gaan het op de eigenaar van de auto verhalen
niks meer gehoord
waar kunnen ze nu heen???
tis wel 170 euro de politie trekt zijn handen ervan af
de rest betaald niet wat een wereld zeg!!!
en dan nog 1 klein ding:
mag een politie in een woonwijk zomaar een achtervolging inzetten met toeters en bellen
er spelen kindjes ,lopen mensen
schandalig gewoonweg
ik hoop dat iemand mij een advies kan geven
alvast bedankt
groet
Lind@
hier even het verhaal:
verleden jaar april staat de auto van mijn ouders voor de deur
daar komt een auto aan met een noodgang erachter aan komt een politie met sirene's de auto die achtervolgd wordt maakt de bocht
vliegt uit die bocht en knalt zo tegen de auto van mijn ouders aan.
blijkt die auto gestolen te zijn met een gestolen aggegaat erin
maar de auto van mijn ouders is total loss
na een hoop gedoe met politie verklaringen opsturen en ontvangen van Polis Direct(de verzekeringsmaatschappij) en na meerdere keren contact te hebben gehad met die maatschappij hielden ze mijn ouders aan het lijntje.
toch hebben ze keurig alles uitbetaald de auto was all risk verzekerd
behalve het eigen risico van 170 euro die krijgen ze niet terug
ze hebben het via waarborgfonds geprobeerd maar nee die betalen het niet.
toen maar polis direct gebeld :
ze verhalen het eerst op de veroorzaker de jongen die die auto gestolen had
niks meer gehoord
toen weer eens gebeld:
ze gaan het op de eigenaar van de auto verhalen
niks meer gehoord
waar kunnen ze nu heen???
tis wel 170 euro de politie trekt zijn handen ervan af
de rest betaald niet wat een wereld zeg!!!
en dan nog 1 klein ding:
mag een politie in een woonwijk zomaar een achtervolging inzetten met toeters en bellen
schandalig gewoonweg
ik hoop dat iemand mij een advies kan geven
alvast bedankt
groet
Lind@
Re: autoverzekering geen eigen risico terug
Dat zijn allemaal prachtige smoezen van Poilis Direct.
Jopuw ouder mogen niet de dupe worden van het terugvorderen wat polis direct aan het doen is.
Advies: Niet meer bellen, maar schrijven en eisen dat binnen 14 dagen na dagtekening het bedrag van de eigen risico teruggestort is op de rekening. Zo niet klacht indienen bij de ombudsman verzekeringen.
Jopuw ouder mogen niet de dupe worden van het terugvorderen wat polis direct aan het doen is.
Advies: Niet meer bellen, maar schrijven en eisen dat binnen 14 dagen na dagtekening het bedrag van de eigen risico teruggestort is op de rekening. Zo niet klacht indienen bij de ombudsman verzekeringen.
Ja, daar zijn namelijk die toeters en bellen voor bedoeld.mag een politie in een woonwijk zomaar een achtervolging inzetten met toeters en bellen
schandalig gewoonweg
Laatst gewijzigd door NAK op 01 apr 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja natuurlijk mag de politie dat!! Stel dat ze iemand achterna zitten die jouw kwaad heeft gedaan of iets heeft gepakt wat van jou is. Dan wil je toch ook dat ze die persoon oppakken? Stel je voor dat ze denken dat het een woonwijk is en er daarom maar niet achteraan gaan. Dan wordt je gigantisch kwaad natuurlijk. Of dat een ambulance maar rustig gaat rijden omdat het een woonwijk is, terwijl even verderop iemand dood ligt te gaan.
Die toeters en bellen zijn er voor bedoeld dat de mensen in de omgeving horen dat er een wagen aankomt die wat sneller rijdt dan normaal en dat je dus een veilige plek kan zoeken.
Die toeters en bellen zijn er voor bedoeld dat de mensen in de omgeving horen dat er een wagen aankomt die wat sneller rijdt dan normaal en dat je dus een veilige plek kan zoeken.
Zoals voorgaande 2 sprekers ook al zeggen, duidelijk iemand die het principe van een politieauto/ziekenwagen niet begrijpt. Als de toeters en bellen zoals jij het noemt aan staan dan is dat een waarschuwing om zo snel mogelijk aan de kant te gaan, ongeacht of het een woonwijk, snelweg of wat dan ook is.en dan nog 1 klein ding:
schandalig gewoonweg
Bovendien, wat doen die kinderen midden op straat?
ik begrijp heel goed wat toeters en bellen zijn hoor!
maar het ging zo snel en ze eindigde op de stoep
en dat voor een gestolen auto!!
ach ja meningen verschillen.
maar ik vroeg hier om een oplossing van een verzekeringsmaatschappij
graag jullie reactie op dit topic en niet of ik dingen wel begrijp
nog even een aanvulling
gister heeft mijn moeder een royementsverklaring gehad daar moet ze 16 euro voor betalen is dit normaal?
ik ga morgen een brief schrijven namens mijn ouders en dan zien we weer verder.
Nak bedankt voor je antwoord
maar het ging zo snel en ze eindigde op de stoep
en dat voor een gestolen auto!!
ach ja meningen verschillen.
maar ik vroeg hier om een oplossing van een verzekeringsmaatschappij
graag jullie reactie op dit topic en niet of ik dingen wel begrijp
nog even een aanvulling
gister heeft mijn moeder een royementsverklaring gehad daar moet ze 16 euro voor betalen is dit normaal?
ik ga morgen een brief schrijven namens mijn ouders en dan zien we weer verder.
Nak bedankt voor je antwoord
Het is echt nooit goed. Het zou jouw auto zijn die gejat is, dan ben je ook blij als ze er achteraan gaan. De ene zegt dat de politie te weinig doet (ik vind dat zelf ook) en dan doen ze wat en dan is het weer niet goed.
En je vroeg 2 dingen in jouw berichtje. Als ik er op eentje antwoord kan geven dan doe ik dat. Of mogen we alleen reageren als we op allebei je vragen wat kunnen zeggen?
En je vroeg 2 dingen in jouw berichtje. Als ik er op eentje antwoord kan geven dan doe ik dat. Of mogen we alleen reageren als we op allebei je vragen wat kunnen zeggen?
je mag overal op reageren
zeg ik dan in mijn vragen(alleen reageren op dit en niet op het politie verhaal?)dan moet ik ook het politie verhaal vertellen toch?
maar zoals ik al zei meningen verschillen.
tuurlijk zou ik blij zijn als ze mijn auto ook vinden maar niet totall los
mss heb je ook iets te melden over mijn vraag van de verzekering
oke?topic politie gesloten
nu heel graag antwoorden op mijn vraag van de verzekeringen
dank je wel
zeg ik dan in mijn vragen(alleen reageren op dit en niet op het politie verhaal?)dan moet ik ook het politie verhaal vertellen toch?
maar zoals ik al zei meningen verschillen.
tuurlijk zou ik blij zijn als ze mijn auto ook vinden maar niet totall los

mss heb je ook iets te melden over mijn vraag van de verzekering
oke?topic politie gesloten
nu heel graag antwoorden op mijn vraag van de verzekeringen
dank je wel
Volgens mij kun je die 170 euro verhalen op de bestuurder van de auto die de schade heeft veroorzaakt.
tja dat heeft polis direct ook gedaan zeggen ze
maar die jongen die die auto gestolen had heeft geen geld
en de eigenaar van wie de auto gestolen is die betaald niet zegt polis direct.
waarborgfonds betaald ook niet zegt polis direct
vandaag even gebeld over dat royementsverklaring die hoeft ze niet te betalen werd medegedeeld.
de medewerkster wist niks van al dat andere en mijn moeder is behoorlijk boos geworden.maar ook dat helpt niks
we gaan morgen even een brief schrijven over die eigen risico.
bedankt voor je antwoord
maar die jongen die die auto gestolen had heeft geen geld
en de eigenaar van wie de auto gestolen is die betaald niet zegt polis direct.
waarborgfonds betaald ook niet zegt polis direct
vandaag even gebeld over dat royementsverklaring die hoeft ze niet te betalen werd medegedeeld.
de medewerkster wist niks van al dat andere en mijn moeder is behoorlijk boos geworden.maar ook dat helpt niks
we gaan morgen even een brief schrijven over die eigen risico.
bedankt voor je antwoord
Dan moet je nog blij zijn dat je niet alleen WA verzekerd bent 

Even een volledige uitleg:
In geval van een gestolen voertuig zal de eigenaar moeten aantonen dat er sprake was van een niet-verwijtbare diefstal (geen sleutels in het slot ed) en dat de dief achter het stuur zat om zich te kunnen disculperen. Aangezien dit laatste al duidelijk is (ik ga er voor het gemak ook maar even vanuit dat het eerste ook aangetoond is) blijven de dader en het Waarborgfonds over om aangesproken te worden.
Het WBF stelt, dat eerst duidelijk moet zijn, dat er van de dader niets te verwachten is en zal dus eerst in gebreke gesteld moeten zijn.
Mijn vermoeden is, dat Polis Direct te vroeg naar het WBF is gestapt.
Als de dader echt niet kan betalen zal het WBF over de brug moeten komen. Echter zij kennen ook een eigen risico van 136,00 euro. Je zal dus hooguit 34 euro kunnen verwachten. (Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken om de terugval in de bonus/malus-inschaling. Als het WBF ook de casco-uitkering aan PD niet betaalt zit je daar ook nog mee. Dan is die 34 euro peanuts.)
Het advies van NAK slaat nergens op. Het eigen risico is persoonlijke schade. Dit staat los van de schuldvraag. Uit service-overweging wordt het veelal meegenomen in het verhaal maar formeel heeft PD geen vorderingsrecht hiervoor. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zal het door hun verhaald moeten worden. PD kan hiervoor niet aangesproken worden. Een klacht hierover bij de Ombudsman lijkt mij geen kans van slagen hebben.
Succes
In geval van een gestolen voertuig zal de eigenaar moeten aantonen dat er sprake was van een niet-verwijtbare diefstal (geen sleutels in het slot ed) en dat de dief achter het stuur zat om zich te kunnen disculperen. Aangezien dit laatste al duidelijk is (ik ga er voor het gemak ook maar even vanuit dat het eerste ook aangetoond is) blijven de dader en het Waarborgfonds over om aangesproken te worden.
Het WBF stelt, dat eerst duidelijk moet zijn, dat er van de dader niets te verwachten is en zal dus eerst in gebreke gesteld moeten zijn.
Mijn vermoeden is, dat Polis Direct te vroeg naar het WBF is gestapt.
Als de dader echt niet kan betalen zal het WBF over de brug moeten komen. Echter zij kennen ook een eigen risico van 136,00 euro. Je zal dus hooguit 34 euro kunnen verwachten. (Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken om de terugval in de bonus/malus-inschaling. Als het WBF ook de casco-uitkering aan PD niet betaalt zit je daar ook nog mee. Dan is die 34 euro peanuts.)
Het advies van NAK slaat nergens op. Het eigen risico is persoonlijke schade. Dit staat los van de schuldvraag. Uit service-overweging wordt het veelal meegenomen in het verhaal maar formeel heeft PD geen vorderingsrecht hiervoor. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zal het door hun verhaald moeten worden. PD kan hiervoor niet aangesproken worden. Een klacht hierover bij de Ombudsman lijkt mij geen kans van slagen hebben.
Succes