LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade tijdens proefrit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marco1009
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2006 19:44

Schade tijdens proefrit

Ongelezen bericht door marco1009 »

Tijdens een proefrit met een nieuwe auto is er door mijn toedoen schade aan dit voertuig ontstaan.

Mijn vraag is simpel: Kan een dealer mij hiervoor aansprakelijk stellen of is dit risico voor zijn eigen kop?
Kan ik dit eventueel op enige verzekering van mijzelf verhalen?

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Schade tijdens proefrit

Ongelezen bericht door binkie »

De dealer waar ik (als ik een andere auto koop) een proefrit maak, doet er altijd groene kentekenplaten op. Dat is voor hem voldoende om schade van zijn verzekeringsmaatschappij vergoed te krijgen. Dit ongeacht of het dan mijn schuld of die van een ander is, als er eventueel schade wordt gereden.
Wanneer er geen mondelinge afspraak tussen jou en de verkoper is gemaakt c.q. jij een papier hebt ondertekend waarop jij in geval van schade (door jou veroorzaakt) aansprakelijk bent, is het vervelend voor die garage/dealer maar kan jij n.m.m. niet aansprakelijk gesteld worden. Je mag er vanuit gaan dat de betreffende auto minimaal WA is verzekerd, wat in geval van aangebrachte groene kentekenplaten in ieder geval van toepassing is.

Gesloten