LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vroegboekkorting Neckermann

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
eitregje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 22:00

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door eitregje »

MISSCHIEN GAAT RADAR NOG EEN OPROEP DOEN ????
iK HEB CONTACT GEHAD MET HUN ALS ER GENOEG MELDINGEN ZIJN WIE WEET!!!!!
ALS HET OP TV KOMT REAGEREN MISSCHIEN MEER JA
ALS WIJ DE ENIGE WAREN HADEN ZE ONS NIET ZO AFGEWEZEN.
2 JAAR GELEDEN HEEFT HTC-REIZEN DIT OOK DE PRIJZEN VERLAAGD, RADAR IS HIER TOEN MEE OP TV GEKOMEN EN DE REIZIGERS KREGEN HET VERSCHIL TERUG

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door Laurent »

Over hoevel geld gaat het ??>

Welk reisdoel, vermoedelijk Turkije, daar zakken de prijzen als bakstenen.

Radar komt op Turkije niet terug, volgende week in Kassa wel over de neergang van vakantieland Turkije en de achtergronden op basis van ervaringen 2006-2006.

eitregje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 22:00

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door eitregje »

het gaat om 500 euro, hoezo radar komt niet op turkije terug???
Werk je er???

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door gerland »

Eitregje, waarom ga je nu schreeuwen?


Tot nu toe heeft niemand in 'jouw' forum gemeld dat ie vergelijkbare ervaringen heeft.

De reacties tot dusver:
Sommige forumlezers bevestingen juist dat hun reis niet goedkoper is geworden.
Sommige forumlezers, naar eigen zeggen werkzaam in de reisbranche, lichten vanuit hun expertise toe hoe dit mogelijk kan zijn
Sommige forumlezers (waaronder Gerland) proberen uitgebreid uit te leggen wat eventueel uw rechten zijn en wat niet.

Het zou u sieren ook op deze forumlezers inhoudelijk te reageren, maar het lijkt erop alsof door u gewenste reacties (vandaar nu schreeuwen?)

Dat u geld wilt zien begrijp ik (wie wil dat niet). Er is objectief gezien echter geen enkele reden om u benadeeld te voelen. Nogmaals:
TENZIJ, men u de garantie heeft gegeven dat de reis op geen enkele moment na uw boeking goedkoper zal worden aangeboden of (nog beter) dat, indien dat wel gebeurt, u altijd de laagste prijs zult betalen.

Maakt een dergelijke garantie (liefst zwart op wit) deel uit van uw boeking?

eitregje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 22:00

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door eitregje »

ik ben niet schreeuwend en ik begrijp jullie wel!!!!
Maar je moet mijn bericht eigenlijk zien als een oproep, ik ben hier nl. geadviseerd door medewerkers.
ik begrijp jullie reacties maar ik ben op zoek naar mensen die gelijk zijn als ons met hun boeking.
Bij meer reacties meer kans, bij geen reacties geen melding in het programma. (zie overzicht forums touraperators/vliegmaatschappij vroegboeking HTC reizen)
Dat ik bij Neckermann geen kans maak begrijp ik en weet ik.
Maar door het artikel over HTC reizen probeer ik toch!!!!!
want 500 euro toch een hoop geld

An

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door An »

Wat dat betreft eitrechje, geef ik je groot gelijk, om in ieder geval WAT te proberen. Ik vind het in jullie geval dan, nogal niet een groot verschil!!!!!! Poeh zeg!

Nu, succes ermee.

Ps. Hoe ben jij dat dan te weten gekomen, dat jou reis goedkoper is geworden? Door de nieuwere bijlages? Ik kan het namelijk via het internet niet vinden wat onze reis betreft. En folders of bijlages heb ik niet!

*Sara*
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:05

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door *Sara* »

Je kan wel je reis wel annuleren, zolang het maar 42 dagen voor vertrek is. JE moet wel sowieso de aanbetaling betalen. Lees de ANVR-voorwaarden maar eens!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door Mr1 »

In de reiswereld leeft men nog met de oude gedachten, mensen die willen weten wat ze boeken en er zeker van zijn dat ze kunnen boeken wat ze willen boeken vroeg. Deze mensen zijn bereid meer te betalen.

Daarnaast is het op dit moment zo dat touroperators extra lang wachten hun gidsen uit te brengen omdat de concurrentie nog niet met hun gidsen uit zijn, dit om de prijzen voordeliger te maken dan de ander. Er zijn echter Touroperators zoals een Neckerman en een TUI die vroeg hun gidsen uitbrengen, op het moment dat de andere touroperators nog niet uitzijn. De andere touroperators wachtten op de gidsen die uitkomen. Zijn ze uit, worden die prijzen ingevoerd, vergeleken en prijsvergelijkinge gemaakt en zo nodig de prijzen aangepast. Vervolgens komen hun gidsen uit. Dan komen de TUI en Neckerman vervolgens met een nieuwe druk die weer scherpere prijzen bevat dan de andere touroperators.

En dan denk je, waarom volgen die anderen niet? simpelweg omdat zij het geld niet hebben om weer nieuwe prijsbijlagen te laten drukken.

Conclusie, boek je vroeg, krijg je een kleine korting, maar heb je wel zekerheid dat je krijgt wat je wilt, maar je betaald zeker meer dan als je weken later boekt.
Boek je laat, kun je voor een stuk minder op vakantie, maar kan het zijn dat je periode of je accommodatie vol zit.

Ik hoop dat dit alles iets duidelijker maakt, zo niet dan hoor ik dat graag dan licht ik het nog verder toe

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door Mr1 »

En *sara* heeft gelijk, lees de ANVR voorwaarden maar eens, 42 dagen voor vertrek, en dan moet je gaan rekenen, wat kost het nu,wat zijn de annuleringskosten en dan weet je of je geld bespaard...maar als het heel weinig scheelt zou ik de problemen en moeite niet op de hals halen.

eitregje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 22:00

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door eitregje »

28 dagen voor vertrek mag je nog WIJZIGEN a 27 euro
echter Neckermann telt dan annuleringskosten, OFFFF als je hun erop wijst dat in deANVR voorwaarden staat wijzigen tot 28 dagen voorvertrek dan gaan ze WEER een ANDERE regel toepassen.
Nl. wijzigen a 27 euro, boeken ja volgens de oude prijsbijlage (zoeken, zoeken, zoeken waar was ie ook weer)

eitregje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 22:00

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door eitregje »

reageer op AN
Ik heb op internet gekeken want onze reis was wel nog boekbaar, ik keek hier toevallig omdat ik bij het (bijna volledige) boekingsproces mijn vertrektijden zou krijgen te zien.
Echter zag ik toen het prijsverschil en ben toen gaan zoeken hoe dit kwam.
Is je reis niet meer boekbaar moet je bij het reisburo een nieuwe prijsbijlage vragen van Neckermann.
Het prijsverschil is hoofdzakelijk de kinderprijs 98 euro en in het hoogseizoen 198 euro
Devroegboekkorting is heer wisselend

Succes ermee, laat me iets weten

wimmeijrink
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2006 13:37

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door wimmeijrink »

In januari via Thomas Cook een reis geboekt met Holland International hier was ook sprake van vroegboekkorting, reis kost nu inderdaad € 63 meer per persoon.Er zijn dus toch wel operators die zich aan hun afspraak houden. :D
wim

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door evie01 »

Hoi,

Ik heb in december geboekt bij OAD.
Gelukkig is mijn reis naar turkije nog steeds 400 euro duurder dan de prijs waarvoor ik het geboekt heb!

Bij mij zit het verschil in de kinderprijs! Ik heb 99 euro per kind betaald en nu betaal je 305 euro per kind!

Dus voor mij is het echt Vroegboek voordeel!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door Laurent »

volgens de website van AOD klopt dit verhaal niet og OAD heeft de website gewijzigd, dit laatste gebeurt veelvuldig door de PR lui.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door evie01 »

volgens de website van oad misschien niet!

Maar mijn rekening zegt van wel?!


en ik heb het zelf nog een keer nagekeken, nu zouden mijn kinderen voor 289,- p.p. meegaan!
dat is nog altijd een prijs verschil van 380 euro in mijn geval!
Dus ga niet zomaar roepen dat mijn verhaal niet klopt!

[/quote]

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door timefa »

Wie in December een reis boekt heeft voordeel vanwege verschillende factoren. Allereerst te noemen wordt geboelt op basis van de dan bekende rpijs. Wie wacht tot januari betaald de nieuwe prijs die vaak stukken duurder uitvalt. De touroperator of reisbureau van Neckermann koopt een deel van alle reizen in het kader van massa-inkoop tegen extra reductie in. De korting welke daardoor ontstaat is aanzienlijk. De hotels hebben daar baat bij om zo een financieel sluitend plaatje te kunnen overleggen in de vorm van een begroting voor het komende jaar. Ook het reizen zelf wordt in december nog gebaseerd op de dan geldende tarieven.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door Zarine »

Annuleren mag altijd! Geen enkele reisorganisatie zal u met een pistool tegen het hoofd dwingen het vliegtuig in te stappen :?

Welke annuleringskosten worden geheven is een tweede, en of u deze annuleringskosten ergens terug kan vorderen (annuleringsverzekering) is een derde.

Bij ons gaat het als volgt: aan de hand van de afgesloten:

hotelcontracten + aanbiedingen die op dat moment bekend zijn + de stoeltarieven + de vastgestelde marges worden er verkoopprijzen gemaakt (de prijsbijlagen bij de brochures).

Vroegboekkortingen worden veelal door de accommodaties aangeboden, of door de touroperator van zijn marge.

Naarmate de aankomst/vertrekdatum dichterbij komt kan de accommodatieverschaffer ervoor kiezen te gaan stunten (aanbieding op het hotel), kan de touroperator ervoor kiezen zijn marge achterwege te laten of zelfs de reis onder inkoop te verkopen. Dit komt veelal voor als er garantiestoelen zijn ingekocht (ookal gaat de stoel leeg, er moet 100% aan de luchtvaartmaatschappij worden betaald!).

In mijn optiek geldt:

-Boek populaire hotels vroeg, ook zij geven vroegboekkortingen en acties vroeg aan, als u die fantastische last-minute afwacht dan is de reis niet meer beschikbaar.

-Bent u avontuurlijk ingesteld en u wilt voor een dubbeltje op de eerste rang: wacht of tot een week voor vertrek en spendeer een paar uur zoeken naar die fantastische aanbieding.

De touroperator is NOOIT verplicht u het verschil in reissom terug te geven.

plurk
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2006 22:21

Re: vroegboekkorting Neckermann

Ongelezen bericht door plurk »

HEt wachten wordt echt beloond. Ik heb pas geleden een reisje geboekt voor 12 dagen naar hotel Hemera in Side. Volgens de diverse gidsen betaal ik 800 tot 850 euro voor 12 dagen. Ik heb nu bij Bex geboekt voor 369 euro. Vroegboeken is er voor mij niet meer bij; echt, wachten wordt beloond al is het afwachten wat er volgend jaar gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat de reisorganisaties volgend jaar weer zo veel gaan inkopen.
Dit kost ze echt geld, maarja, ik ben spekkoper.....

Gesloten