LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ESRJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:07

Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door ESRJ »

Wat is kwalitatief het verschil tussen scharnieren van Blum, Salice en Hettich? Ik zag dat Blum zowel in hele dure keukens verwerkt is als in Ikea keukens. Zit er nog kwaliteitsverschil in de verschillende scharnieren van Blum?

Scara

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door Scara »

Yep, zijn verschillende kwaliteitsgradaties

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door slik »

Blum is zeer goed maar Hettich ook. Hettich zit bijvoorbeeld in Burger (laag) maar zit volgens mij ook in een Siematic, KLOPT DAT SCARA?

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door slik »

Welke scharnieren monteerd Siematic in hun kasten, Scara?

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door kzin »

Ik verkoop t zelf niet maar heb idd wel eens van een monteur gehoord dat siematic Hettich gebruikt. Heb er trouwens zelf ook goede ervaringen mee.
Mischien geen trendsetter, maar wel betrouwbaar.

Scara

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door Scara »

Klopt, SieMatic gebruikt Hettich.

smissie
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:45

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door smissie »

Wij verkopen Blum en Hettich binnen 1 bedrijf. Ik heb momenteel het idee dat Blum de betere waar voor zijn geld biedt. Bovendien zijn er fabrikanten die 20 jaar garantie geven op Blum. Over Salice kan ik niets zeggen, maar dat zal toch ook niet zoveel meer verschillen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door maxx »

smissie
Geplaatst op: 20 Apr 2006 14:59 Onderwerp: scharnieren


Ik heb momenteel het idee dat Blum de betere waar voor zijn geld biedt. Bovendien zijn er fabrikanten die 20 jaar garantie geven op Blum.
Blum is een absoluut topproduct. Brengen een product pas op de markt als het werkt. 20 jaar garantie kan je makkelijk geven op zo'n betrouwbaar product.

Hettich is een treetje lager. Dat blijkt uit de terugkerende problemen met de ladesystemen die SieMAtic gebruikt. Er worden er weer veel vervangen omdat ze gewoonweg niet goed werken. Het zelfsluitsysteem laat het snel afweten.

MVG

rialto
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 14:34

Re: Scharnieren keukenkastjes - Blum - Hettich, Salice, etc.

Ongelezen bericht door rialto »

Heb zelf nog steeds de originele keukenblok (Bruynzeel) van bij de oplevering woning. nu 22 jaar geleden. 1 scharnier heeft het begeven. Zit nu een goedkoop, maar niet goed passend alternatief in. Ben nog aan het zoeken naar een goed scharnier, en dan meteen met die demp functie. De kwaliteit zal dus wel goed zijn.

Gesloten