LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Technical voor katten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Technical voor katten

Ongelezen bericht door Chani »

Hallo!
Ik heb een kat van 5 jaar oud. Korte tijd geleden is bij haar een minieme hoeveelheid blaasgruis geconstateerd. Ze had hierdoor irritatie van haar urinewegen gekregen. De dierenarts heeft nu een struviet-oplossend dieet voorgeschreven waarmee zij binnen 6 weken van het gruis af moet zijn. We zijn 3 weken verder en inderdaad geen gruis meer. Het voer (royal canin urinary) is nog niet op, en mogen we rustig opmaken, maar daarna mag ze weer gewoon voer hebben. Volgens de dierenarts is er in principe geen reden om haar op een struviet-voorkomend dieet te zetten zodra zij met het struviet-oplossend dieet welke ze nu heeft klaar is.
Ik vind het echter wel een prettig idee om haar toch dat voorkomende voer te geven.
De dierenarts vertelde mij dat bijna alle bekenden merken (royal canin, iams, prins, eukaneuba, hills, technical etc) dit soort voer in hun assortiment hebben en dat de kwaliteit niet echt verschilt per merk omdat dit allemaal sowieso topmerken zijn.
Mijn dierenspeciaalzaak heeft technical voor een aantrekkelijk prijs te koop. ik heb het dan over de struvietvoorkomende harde brok he (dus niet over struvietoplossend wat bij de dierenarts te koop is).
Heeft iemand hier ervaring mee, of nog nuttige tips betreffende dit onderwerp?

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Technical voor katten

Ongelezen bericht door doeja »

hoiiiiiiiii,
qua kat heb ik er geen ervaring mee. de katten hier hebben er gelukkig geen last van. Maar mijn hond wel. Zij had ook struviet oplossend voer, en kon na ongeveer 4 of 5 maanden weer terug naar haar gewone voer. Maar helaas .... na een week zat ze weer helemaal vol met gruis. Dus hier is het levenslang dieet voer.
succes met je kat :wink:

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Technical voor katten

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Ik denk dat die poes van jou niet moet zeuren en gewoon moet eten wat de pot schaft!

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Technical voor katten

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Linda dit is wel heel erg kort door de bocht.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Technical voor katten

Ongelezen bericht door Chani »

heeeeeel erg kort inderdaad, daarom let ik er ook maar niet op :wink:
anyway: nog serieuze reacties?
liefs

snussie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:23

Re: Technical voor katten

Ongelezen bericht door snussie »

Ik heb ook speciaal voer van het merk Quality & Perfect.
Zij hebben verschillende soorten voeding voor problemen/.
Zonder conserveermiddel/kleurstof ed.
http://www.qualityperfect.com/
hier de website.
Ze hebben goed voer voor een hele redelijke prijs.
succes !

Gesloten