LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali adsl + telefoon T2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pojn
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2006 22:11

Tiscali adsl + telefoon T2

Ongelezen bericht door pojn »

Februari 2006 zijn wij overgestapt naar adsl + telefonie van tiscali

PTT opgezegt.

- Regelmatig storing op de lijn

- Zomaar valt telefoon verbinding weg

Wie heeft een gelijke ervaring.

m.tempel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2006 15:25

Re: Tiscali adsl + telefoon T2

Ongelezen bericht door m.tempel »

Wij hebben al dezelfde problemen sinds augustus 2005. Na 3 nieuwe modems en enkele weken vanalles testen iom Tiscali is tiscali eindelijk bereid om ons telefoon nummer weer te laten porteren naar de KPN. Het ligt waarschijnlijk aan de centrales die nog niet zijn aangepast. Voor het oosten van nederland kan dat nog wel een jaar of wat duren.

Onze ervaring is dus slecht vooral nu de helpdesk zo duur is. wanneer je normaal mobiel incl abonnement 13 euro kwijt bent en afgelopen maand bijna 80 euro gaat de lol er wel vanaf.

Wij worden op 26 april weer aangesloten bij de KPN en voorlopig zal dat bij ons nog wel zo blijven. Wij stappen niet meer zo snel over op bellen via adsl.

Met vriendelijke groet,

M. Tempel

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tiscali adsl + telefoon T2

Ongelezen bericht door Consumentt »

Wegvallende verbinding bij digitale telefonie lees je bij diverse providers.
Waar het aan ligt, techniek of capaciteit, vind ik niet zo interessant.
Wat zeker is dat het product nog niet vrij is van kinderziekten, terwijl het wel volop wordt aangeboden. Voornaamste argument: het marktaandeel.

Vandaag wordt ik weer ouderwets maar betrouwbaar analoog aangesloten.
Ik zit nu weer minimaal een jaar aan KPN vast, maar eerder was ik ook niet van plan om me weer in zo'n ellende te storen.

In mijn geval was de boosdoener Tele2, mooie reclamepraatjes maar een zeer slecht product.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Tiscali adsl + telefoon T2

Ongelezen bericht door Uranus »

Bij deze heb ik ook problemen nu met Tiscali. Voornamelijk op het financieel administratief vlak. Zij zeggen na een drie kwart jaar dat ik geen cent voldaan zou hebben aan de telefonie en internet kosten, terwijl ik netjes de kosten heb overgemaakt. Echter ze houden voet bij stuk en ze willen toch geld zien. Verder is het een netwerk die zich niet beveiligd heeft tegen de meest voorkomende virussen; trojans en dialers. Voornamelijk dat laatste is het probleem en ik weet dat Trosradar daar ook een hele uitzending aan heeft geweid, maar dat is door Minister Brinkhorst teruggedraaid en een wet van gemaakt, dat de internetproviders voor moeten zorgen dat hun netwerken virusvrij zijn, maar Tiscali zegt ook, dat die digitale troep uit de computers van de klant komt en dat de klant hierbij aansprakelijk word gesteld en dat dit ook zo in de Algemene Voorwaarden staat. Het kan wel in de AV staan dat nergens de handen in eigen boezem (van hun zijde uit gezien) gestoken kan worden en dat ze de schuld bij de klanten neerlegt, maar het is anders om. Zij moeten een veilig netwerk afleveren aan de mensen. Mocht er dan nog problemen zijn met virussen, dan kunnen ze wel de klant daarvoor verantwoordelijk stellen hiervoor. Dus mocht u onverhoopt klachten krijgen hier omtrent, dan moet u gewoon de rekening niet betalen. Sluiten ze dan halverwege de telefoon af, zodat u wel gebeld kan worden en niet meer kan bellen, dan moet u maar eens kijken of u naar Compuserve kan overgaan. Zij zijn maandelijks 15,= goedkoper dan Tiscali en de prijzen naar mobiele nummers zijn ook veel goedkoper dan bij Tiscali.

Verder kan het aan het feit liggen dat u uw software van het modem moet upgraden. Wanneer dat ook niet helpt en er zijn dan nog zoveel meer storingen, dan is het beter naar Compuserve over te stappen. Neen, niet net als `Hans' naar UPC gaan, want dan betaalt u € 1800,= op jaarbasis teveel en krijgt u ook last van fake en spooknota's enzovoort. Gewoon lekker bij ADSL blijven. Wist u dat bij de consumentenbond UPC; Casema en Dell comput5ers op de zwarte lijst staan bij hun? Iets om over na te denken.

Groet, Uranus.

Gesloten