LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door B- »

Het is maar wat je gewonnen noemt. Verdwenen uit Nederland en je naam voorgoed naar de kl*ten

Gijs Goochem
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:46

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

Dexia blijft heus wel in Nederland, kopen ze een x-aantal aandelen Amro-ABN, Rabo etc.

De invloed van het kapitaal beheerst de wereld :lol: Trusten :wink:

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door B- »

Dexia blijft heus wel in Nederland, kopen ze een x-aantal aandelen Amro-ABN, Rabo etc.
Dit is wel heel iets anders dan onder eigen naam actief zijn. Droom maar lekker verder

Gijs Goochem
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:46

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

Jij hebt gelijk, maar je maakt je druk om Dexia kun je je toch beter druk maken om je eigen zaak, tegen Dexia :lol:

Gijs Goochem
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:46

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

Prima zaak dan toch :o

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door B- »

ij hebt gelijk, maar je maakt je druk om Dexia kun je je toch beter druk maken om je eigen zaak, tegen Dexia
Mijn zaak is al rond.

Volgens mij Gijs, kunnen wij ons beter druk maken over onze regering die wij hebben gekozen. Hierin zitten mensen die ciminele financieele instellingen de hand boven het hoofd houden. Dat is iets wat veel erger is.

Sean
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2006 11:36

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Sean »

Iedereen gaat winnen van Dexia! Er zijn zoveel uitspraken waar Dexia met de staart tussen de poten af gaat. Rechters weten heus wel hoe het echt zit.

Gijs Goochem
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:46

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

B- wat goed zeg dat je gewonnen hebt..gefeliciteerd. Heb je alles terug gekregen plus rente :?:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Piet »

De nieuwe uitleg van Dexia over de aan- en verkoop van de aandelen.

Kijk dus niet naar wat je contract hierover schrijft maar luister naar de mening van meester Rank in zijn speech op 18 april tijdens een kort geding, aangespannen door Dexia.

Dexia koopt geen aandelen op jouw naam, Dexia koopt de aandelen voor zichzelf.
Als je tekent op een aandelenlease contract, dan wordt dit geregistreerd met de koerswaarde van die dag zoals vermeld op het contract (mijn persoonlijke “vermoedens”: vaak de hoogste dagwaarde).
Er worden dus geen aandelen op naam gekocht.
Pas na afloop van het contract wordt de waarde van de aandelen met de koers van dat moment (mijn persoonlijke “vermoedens” : vaak de laagste dagwaarde) op naam gesteld.
Of Dexia zelf aandelen koopt of verkoopt op dat moment is aan Dexia, immers het zijn de aandelen van Dexia, niet van jou.

Oftewel, mijn interpretatie, het gaat je niets aan wat Dexia met jouw geld doet, op het contract en eindafrekening staan cijfers, daar heb je voor getekend en daar kun je het mee doen

Succes met deze nieuwe puzzel.

Groeten,
Piet

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik heb toch duidelijk gelezen dat dexia heeft geschreven:

[/b]Wij hebben voor u gekocht:dan volgt het aantal en de prijs van de aandelen

Maar dexia zegt dus wij hebben voor ons zelf gekocht,en u mag het verlies dragen.

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Luigi »

Dan had er op de eindafrekening ook moeten staan: we hebben de aandelen nu pas voor u gekocht. En niet: uw aandelen zijn verkocht.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Belegger+ »

@Luigi, @Cornelis.

Het spijt me voor U beiden, maar U heeft er absoluut niets van begrepen. Zelfs nu nog, na zovele jaren, na zoveel op dit forum te hebben kunnen opsteken, nog steeds heeft U er absoluut niets van begrepen.
Ik hoop voor U beiden, dat U niet gedupeerd bent , doch slechts uit interesse hier schrijft, of mogelijk alleen een grapje maakt en wat voor de lol schrijft. Indien U wel gedupeerd bent, moet ik helaas concluderen, dat dit terecht is. U behoort tot die doelgroep, die willens en wetens, door onwetendheid, in dit product verstrikt is geraakt.

B+

jeanjean
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 jan 2005 11:32

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door jeanjean »

Meester Rank verteld wel meer onzin.
(Lees de vele baggerargumenten van deze meester Rank maar eens na in de WBP zaken bij de div. Rechtbanken en Gerechtshoven Arnhem en Den Bosch, de rechters maken gehakt van zijn grieven en onzinargumenten)

In het verleden ging deze heer Rank ook wel eens 180 graden om toen zijn broodheer dit beter uitkwam.
(Prof. Mr. Rank, nu advocaat bij NautaDutilh die vele zaken behartigd voor Dexia en nu verkondigd dat aandelenlease geen huurkoop is, schreef in 1991 al in een juridisch vakblad dat hij van mening was dat aandelenlease onder huurkoop viel.
"Het kan verkeren" zei Bredero al !)




Feiten:
In het contract en de bijbehorende brief staat onomstotelijk het volgende vast:

In de brief bij de WvD:
Gefeliciteerd met uw besluit om deel te nemen aan Legio-Lease Winstverdriedubbelaar. Op …………………….. hebben we voor u op de Amsterdam Exchanges voor F …………… aandelen ……………………………
aangekocht.
Volgend jaar doen we dat opmieuw en over twee jaar voor de derde keer.

Als we uw aandelen over drie jaar weer verkopen is uw resultaat dus verdriedubbeld. In de leaseovereenkomst staan o.a. de exacte aantallen en aankoopkoersen per fonds vermeld.
Controleerd u de gegevens alstubliefd heel zorgvuldig. etc etc.

De Brief van Legio-Lease bij Korting Kado:
''Naar aanleiding van uw aanmelding voor Korting Kado (xxxxx) kochten wij onlangs een solide aandelenpakket voor u aan, en stuurden u bovengenoemd contract ter ondertekening toe. Sindsdien hebben wij helaas niets meer van u mogen vernemen….P.S. Stuur het contract vandaag nog op." Dit is dus de bevestiging dat de aandelen voorafgaand aan het (ongetekende) contract worden gekocht.


In het contract:
"te noemen aandelen/effecten (en geen opties of anders) verder te noemen de waarden, bij de Beurs : Euronext te Amsterdam N.V., bevestigd te Amsterdam. Aankoop:.....Valutadatum......
Omschrijving: eerste Aankoop........Fonds.........Koers........Aantal..... Aankoopbedrag.......etc etc..


Bij het contract van de Winstverdriedubbelaar zit een kopie van belastingadviseurs Bruinzeel + van der Graaf uit Den Haag d.d. 24 januari 2000 gericht aan de directie van Legio - Lease en ik citeer uit deze brief:

quote
In het kort komt de "Winstverdriedubbelaar"er op neer dat Legio - Lease op naam en voor rekening en risico van de deelnemers een pakket aandelen koopt op de Amsterdam Exchanges, alsmede een optiecombinatie.
unquote

Hier blijkt dus uit dat de aandelen wel degelijk op naam gekocht zouden worden.
Laatst gewijzigd door jeanjean op 30 apr 2006 13:48, 6 keer totaal gewijzigd.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Volgend jaar doen we dat opmieuw en over twee jaar voor de derde keer.

en dit nu beste vrienden......dit waren die opties.

Met zo'n simpel zinnetje, in zo eenvoudige bewoording, liep U ziende het doolhof in richting schavot.
De tafel was reeds gedekt.
De maaltijd at echter een ander.

B+

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Brabander »

Belegger + begrijpt zelf niets.

Of moet ik zeggen geachte Dexia-medewerker.

Als ik iets koop of lease dan moet dat er wel zijn.
Dexia heeft 'gebakken lucht' tegen een woekerrente verleasd als een zogenaamd spaarproduct.

De enige die geld heeft verdiend is Dexia.
Geld opstrijken zonder er iets tegenover te zetten. En wat zijn ze coulant ze schelden een gedeelte van de restschuld kwijt die ze nooit geleden hebben. Nee ze betalen een gedeelte van de woekerwinst terug.

Nog erger als de maffia. Ik begrijp niet dat Justitie deze criminele organisatie niet aanpakt.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik begrijp niet dat Justitie deze criminele organisatie niet aanpakt.
eenvoudig:

Er wordt door niemand aangifte gedaan.

B+

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Hans A »

willens en wetens, door onwetendheid
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Dus met opzet wist je iets niet?????????

En wie snapt het niet zeg je?

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Brabander »

Belegger +

Er bestaat ook nog zoiets van ambtshalve vervolging als de maatschappij of een gedeelte daarvan onherstelbare schade heeft geleden en Justitie een voorbeeld wil stellen.

Maar als de Nederlandse banktop rondrijdt met Donner en Zalm op de achterbank zal van een ambtshalve vervolging of aanpak niet gauw iets komen. Ze bijten elkaar niet op dat niveau.

Kwam er maar eens een Parlementaire enquete over dit onderwerp dan kwam er garen op de klos. Kijk maar eens naar de Bouwfraude-affaire.

Volgend jaar kunnen we in ieder geval met deze regering afrekenen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Volgend jaar kunnen we in ieder geval met deze regering afrekenen.
Mooi.
Geheel onbevooroordeeld zal ik met interesse volgen hoe Wouter Bos, mogelijk in combi met de VVD, dit dan zeven (7 !) jaar oude onderwerp in een economisch oplevend Nederland aan zijn prioriteiten lijst toevoegt.
Laat me toch niet lachen.

B+

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Dexia NIET alle aandelen aangekocht.

Ongelezen bericht door Brabander »

Wouter Bos zal het ook niet meer 1-2-3 kunnen oplossen.
Maar Balkenende met zijn club hebben er in ieder geval niets aan gedaan of een poging gewaagd om er iets aan te doen.

Mijn stem gaat naar de SP die nog het meeste tegengas heeft gegeven in deze affaire.

Daarnaast heeft de regering en de banken ook als resultaat behaald:

dat ik en vele anderen geen enkel vertrouwen meer hebben in Banken en/of Verzekeringsmaatschappijen, bang dat we weer beet genomen worden met een of andere levensloopregeling of ander financieel product.

Gesloten