LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] draadloos internetbellen (voip'n)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wimpy2412

draadloos internetbellen (voip'n)

Ongelezen bericht door wimpy2412 »

sinds een maand ben ik bezig met internet bellen:voip. en dat bevalt erg goed. ik doe dit op dit moment met "voip stunt";een heel goede verbinding en erg goedkoop, zeker naar het buitenland. en aangezien mijn vrouw uit Zuid Amerika komt en die bestemming ook nog eens "gratis" is wordt er veel ge- voip-ed bij ons thuis.
om te bellen gebruik ik nu de headset van mijn webcam en op zich werkt dat wel.

mijn wens is om dit draadloos te kunnen doen. normaal bellen we met een draadloze telefoon en dan heb je alle bewegingsvrijheid. nu zitten we dus met een draad verbonden aan de pc en dat is niet echt prettig.

ik weet dat er een paar mogelijkheden zijn om dit te realiseren; met een zgn "belbox", met een draadloze "skype" telefoon en met en usb dongle icm een blue tooth headset.
nu heb ik mijn kaarten gezet op de laatste optie, want het is niet alleen draadloos, maar ook nog eens handsfree.
ik ben alle pc en telecom winkels in mijn woonplaats langs geweest om info te vragen of ik op deze manier zou kunnen bellen. ik was mij er wel bewust van dat het gebruik van een blue tooth headset icm met een usb dongle een (nog?) niet weel toegepaste optie is. wel in combinatie mobiele telefoons. ik had zelf al een beetje rond gekeken op het internet, maar kon daar niet duidelijke antwoorden vinden. nou in de winkels kwam ik ook niet echt veel verder. de meeste gaven eerlijk toe dat ze geen idee hadden (applaus!!!) en sommige probeerden met een "broodje aap" verhaal mij toch een setje te slijten, zonder dat ze me echt konden overtuigen, want bij het stellen van enige kritische vragen (ik was een beetje voorbereid) bleef er maar weinig van de overredingskracht over...
afgelopen zaterdag was ik bij Nederlands grootste media discounter, dus maar weer een nieuwe poging gedaan om een antwoord te krijgen of ik kan internetbellen met een blue tooth combi. helaas... wederom een hoop geblaat maar weinig wol! dus ik heb maar een setje gekocht om het zelf dan nu maar te gaan uitproberen.

en is het gelukt? nee (nog) niet echt, of echt niet... de dongle herkent de headset wel. ze kunnen ook verbinden dus dat zit wel goed. ik hoor wel muziek door het hele huis, zelfs beneden. de pc staat namelijk boven. maar praten en luisteren via de headset als ik aan het voip'n ben dat dus niet. als ik aan het bellen ben en ik schakel de headset in dan gooit deze zelfs het bel programma er uit. dus eerst de headset ingeschakeld en dan bellen. lijkt logisch maar niets dus. eigenlijk wel iets over de telefoon horen ze mij wel, maar heel vaag en ik hoor dus niets!

wat doe ik fout??? of ben ik aan een "mission impossible" begonnen?
wie het weet mag het zeggen. please!!!
ik heb nog 10 dagen dan kan ik de set nog retourneren.

groeten WiM. :wink:

NB heeft LAN 4 hier iets mee te maken? die kwam te voorschijn toen ik de dongle aan het installeren was. maar de melding is nu dat hij niet verbonden is.

Zwollywood1970

Re: draadloos internetbellen (voip'n)

Ongelezen bericht door Zwollywood1970 »

:? ik zou het niet zo 1,2,3 weten....

maar wat ik zelf heb is ook wel handig...
via een SPA3000 bel ik met VoipBuster...
hierop heb ik mijn standaard DECT-telefoon op aangesloten...
ik bel zonder dat de PC aanstaat en kan ook gebeld worden zonder dat de PC aanstaat....
bijkomend voordeel bij mijn DECT-telefoon is dat ik hiermee ook handsfree kan bellen....tot een bepaalde afstand uiteraard....

dus ik zou gaan voor een SPA3000 zie voor meer info internet...

Rob Kempers

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Ik gebruik al een paar maanden Voipbuster met een tiptel 115 en dit werkt erg goed en goedkoop. Als je draadloos gwilt bellen heeft Tiptel een box
en daar kan je een egewone of draadlose telfoon aansluiten wel moeit je voipmaster instaleren om dit te kunnen gebruiken.

jjv

Ongelezen bericht door jjv »

Een SPA1001 werkt perfect! Ongeveer 75 euro. Ik gebruik 'm in combinatie met voipbuster. Je kunt 2 providers installeren.

videotelefoon

Ongelezen bericht door videotelefoon »

Hallo allen

Idd onhandig om bij je PC/laptop te moeten blijven zitten
kies voor stand alone apparaten kijk op www.nice2buy.nl daar kun je een videotelefoon kopen en gratis bellen via Freeworlddialup(0 kosten) of via budgetphone met beeld!!!
zonder beeld doet voipbuster het ook goed! succes[/b]

Gesloten