Dat is inderdaad schandalig, bepaalde mensen zijn gewoon heel erg kortzichtig, ze begrijpen het niet, of willen het niet begrijpen om een ''zegje'' te hebben, denken dat ze er verstand van hebben omdat ze het bekende bakerpraatje wel eens hebben gehoord of gelezen over die gevaarlijke vechthonden.
Het is een beetje hetzelfde verhaal dat mensen het onderscheid van mens-agressief gedrag en hond-agressief gedrag niet kunnen onderscheiden.
Nee volgens hen vallen onze honden andere dieren en mensen aan...
Ook willen types als Kitty niet begrijpen dat de bijtdrempel van de ''vechthonden'' vele malen hoger ligt, simpelweg om twee redenen.
op de eerste plaats ligt hun pijngrens veel hoger, en op de tweede plaats zijn ze al honderden jaren zo gefokt, nooit geen agressie te tonen tegenover mensen. Ik heb door de jaren heen heeeeeeeeeeel wat 'vechthonden'' gezien, en nog nooit heb ik een agressieve hond meegemaakt t.o. mensen / kinderen. In tegenstelling juist! Deze honden zijn enorm op mensen gericht, en dat is nu juist wat mij zo in deze honden aantrekt.
Maar ik heb er geen zin om mensen te overtuigen van de goedheid van mijn dieren, als zij willen denken dat het gevaarlijke dieren zijn, dan denken ze dat maar.
Het wordt echter wel persoonlijk als een Kitty gaat lopen roepen dat ze al dit soort honden met liefde zelf een spuit komt geven, dan voel ik mij wel geroepen hierop te reageren simpelweg omdat ze het over o.a. mijn kanjers heeft
En ik kan je een ding zeggen, wie aan hen komt... die komt aan mij! Want er is hier maar 1 pitbull, en dat ben ik
Maar een fijne gedachte is dat hetgeen zij verkondigd, zich vandaag of morgen tegen haar keert. Noem het maar Karma