LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVERLAST HONDEN

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door showgirl »

Ik begrijp wel dat er helaas verkeerde mensen met deze mooie honden lopen, alleen vanwege hun stoere uiterlijk.
datzelfde probleem heb je met dobberman en rottweiler, zijn het daarom verkeerde/foute honden? ik denk het niet.
trouwens, ik heb een heerlijke tatoo op mijn onderrug, mag ik me ook aansluiten bij het aso clubje? please?
ook als ik weleens met de cocker van de buuf loop?

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door doeja »

join the club :lol: :lol:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik heb zelf 2 bullterriers maar als je ziet hoe vaak ik mij wel niet mag verantwoorden tegenover onwetende mensen... damn... krijg elke keer dingen zoals pitbull, gevaarlijk ras, en vechthond blabla... om GEK van te worden!!!!!!!!! HET ZIJN GEEN PITBULLS EN VALLEN OOK NIET ONDER DE PITBULLWET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het zijn gewoon gezinshonden!!

en dat terwijl ik niet eens een tattoo heb!!!! en geen piercings!!!! maar gewoon een fulltime baan bij KPN!!!! en ook een heel netjes uit ziende vriend heb!!! en wij samen wonen in een koophuis!!!! schandalig toch???!!!

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Dat is inderdaad schandalig, bepaalde mensen zijn gewoon heel erg kortzichtig, ze begrijpen het niet, of willen het niet begrijpen om een ''zegje'' te hebben, denken dat ze er verstand van hebben omdat ze het bekende bakerpraatje wel eens hebben gehoord of gelezen over die gevaarlijke vechthonden.
Het is een beetje hetzelfde verhaal dat mensen het onderscheid van mens-agressief gedrag en hond-agressief gedrag niet kunnen onderscheiden.
Nee volgens hen vallen onze honden andere dieren en mensen aan... :?

Ook willen types als Kitty niet begrijpen dat de bijtdrempel van de ''vechthonden'' vele malen hoger ligt, simpelweg om twee redenen.
op de eerste plaats ligt hun pijngrens veel hoger, en op de tweede plaats zijn ze al honderden jaren zo gefokt, nooit geen agressie te tonen tegenover mensen. Ik heb door de jaren heen heeeeeeeeeeel wat 'vechthonden'' gezien, en nog nooit heb ik een agressieve hond meegemaakt t.o. mensen / kinderen. In tegenstelling juist! Deze honden zijn enorm op mensen gericht, en dat is nu juist wat mij zo in deze honden aantrekt.

Maar ik heb er geen zin om mensen te overtuigen van de goedheid van mijn dieren, als zij willen denken dat het gevaarlijke dieren zijn, dan denken ze dat maar.
Het wordt echter wel persoonlijk als een Kitty gaat lopen roepen dat ze al dit soort honden met liefde zelf een spuit komt geven, dan voel ik mij wel geroepen hierop te reageren simpelweg omdat ze het over o.a. mijn kanjers heeft :!: En ik kan je een ding zeggen, wie aan hen komt... die komt aan mij! Want er is hier maar 1 pitbull, en dat ben ik :wink:

Maar een fijne gedachte is dat hetgeen zij verkondigd, zich vandaag of morgen tegen haar keert. Noem het maar Karma :wink:

DonVito
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2006 21:58

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door DonVito »

joepie nog meer aso's hier
ik ben ook levensgevaarlijk met mijn staffie en mijn tatoo's
Ben ik blij dat ik niet de enige aso ben hier :lol:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door AnnePanne »

En ik kan je een ding zeggen, wie aan hen komt... die komt aan mij! Want er is hier maar 1 pitbull, en dat ben ik
whehe idd

ik word soms ook zo moe an die domme mensen...
zeggen ze: 'Dat is een pitbull en die zijn agressief!!'

dan zeg ik altijd heel vrolijk: als er 1 een pitbull is en agressief dan ben ik dat wel!!! whehehe

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

Hier dan toch een teken van leven.

Ik heb eerst maar eens de reacties afgewacht.
Inmiddels is er een hoop verandert ,en is de politie voor de zoveelste keer geweest.
En deze de buren hebben gesommeerd om actie te ondernemen,om er voor te zorgen dat de overlast verleden tijd is.
Het probleem is dat er naast mij een paar onopgevoede honden zijn,die de gehele dag hun stembanden gebruiken.
En zelfs `midden in de nacht zo nu en dan een vecht partijtje houden.
Vervolgens mij en m`n kids uit hun slaap houden.

marianne53
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 15:43

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door marianne53 »

Fair, fijn dat je een teken van leven geeft.
Dus toch niet opgegeten door de honden van de buren.
Gelukkig maar! :D

Nu maar hopen dat de honden ophouden met het geblaf.
Maar, zoals je schrijft, het zijn onopgevoede honden, dus ik zou daar op korte termijn niet te veel van verwachten. :?

Het zijn dus niet de honden waar jij overlast van hebt, maar van de baasjes! Die hebben de honden niet onder controle.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

Op oudejaarsavond had ik de gedachte het op te lossen middels een lawinepijl.
Dat heb ik echter niet gedaan ,ik ben ook mens en heb een hondje.
Zelf heb ik er weinig vertrouwen in ,dat het ophoud.
En dus ben ik overgeleverd aan ??

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

Wat mij opvalt.
Is dat er nogal lakoniek op gereageerd wordt.
Of honden aanbidders.
Of medelanders die er nog nooit mee te maken heben gehad

marianne53
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 15:43

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door marianne53 »

Ook ik heb met hondengeblaf te maken gehad en weet dus hoe irritant dat is.
Ik reageer er zeker niet laconiek op, maar een oplossing................
zou het niet weten.

En ben geen hondenhater! Wij hebben er 2.
Een middelslag schnauzer en een rottweiler.
Ook daar lopen sommige mensen met een grote boog omheen.
Want een rottweiler............die zal wel vals zijn.
Nou echt niet! Het is een knuffelhond.
We zijn zelfs meer op ons hoede bij de schnauzer.
En die willen ze altijd aaien, terwijl dat beestje daar niks van moet hebben.

En dan de opmerkingen over de "valse"rottweiler...........
Wij gaan ons echt niet meer lopen verontschuldigen voor het hebben van een rottweiler.
Mensen die niet zien dat het een hele lieve hond is, hebben geen verstand van honden.
Die kunnen dan ook maar beter uit de buurt blijven.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

Ik wil niet op uw honden ingaan.
Hier gaat het niet over.
Ik heb immers ook geen merk/ras genoemd.
Het gaat over overlast die ik en mijn kinderen ondervinden

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Marianna »

Woon je in een huurhuis, dan zou je de klachten bij de verhuurder en de politie kenbaar kunnnen maken, niet een keer maar iedere keer. De verhuurder is verplicht het woongenot te garanderen en zal als er voldoende klachten zijn stappen kunnen ondernemen. Let wel, de verhuurder kan niets als je maar een paar maal klaagt en heeft om stappen te kunnen ondernemen ook de aangiften bij de politie zullen nodig zijn om de huurders aan te kunnen pakken.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

@marianna.
De verhuuder is in 06-2005 al op de hoogte gesteld.
Ik heb hun er op gewezen dat het in hun eigen huur contract staat. (de huurder mag niet voor overlast zorgen) letterlijk
Vervolgens doen zij er niets mee.
En moest ik wel andere maatregelen nemen.
Nu zit ik 2 weken te wachten op een reactie van de verhuurder,en deze laat weer verstek gaan.
ook wil ik natuurlijk graag verhuizen naar een ander huurhuis ,maar ook daar wordt niet op gereageerd

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door showgirl »

natuurlijk nemen we je klachten serieus flair, maar je houding dat je absoluut niet met je buren wil praten zet mij wel enigzins aan het denken.
praten is altijd nog de beste oplossing!
als je mij meteen de politie op mijn dak stuurt zal ik ook de makkelijkste niet zijn.
daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er meerdere klachten zouden zijn dat de politie dan geen actie zou ondernemen, idem dito met de verhuurder van de woning. of wonen jullie zo giga vrij dat jij de enigste bent die klachten neerlegt??

laten we hopen dat er nu daadwerkelijk iets gaat gebeuren.
en dat het geen wraakactie is.....

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Marianna »

@marianna.
De verhuuder is in 06-2005 al op de hoogte gesteld.
Ik heb hun er op gewezen dat het in hun eigen huur contract staat. (de huurder mag niet voor overlast zorgen) letterlijk
Vervolgens doen zij er niets mee.
En moest ik wel andere maatregelen nemen.
Nu zit ik 2 weken te wachten op een reactie van de verhuurder,en deze laat weer verstek gaan.
ook wil ik natuurlijk graag verhuizen naar een ander huurhuis ,maar ook daar wordt niet op gereageerd
Zoals ik al eerder zei, een klacht geeft de verhuurder geen poot om op te staan. Er zal een briefje naar de veroorzakers van de overlast gaan en meer niet......... iedere week minimaal een keer de klacht doorgeven, liefst per aangetekend schrijven. De verhuurder heeft bewijs nodig voor er iets gedaan kan worden en een klacht is geen bewijs. Een stapel aangiftes bij de politie plus een stapel klachtbrieven die de verhuurder zelf ontvangt zijn bittere noodzaak...
Ook de veroorzaker van overlast heeft huurbescherming en daarom zal de verhuurder met kei harde bewijzen MOETEN komen.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

De verhuurder ,heeft nu al een aantal malen een melding ontvangen van onze veldwachters.
Maar onze veldwachters verwachten dat ik midden in de nacht ga bellen.
En dat doe ik dus niet.
Ik ben een volwassen persoon en wil serieus genomen worden, en ga niet in de nacht het risico lopen dat m`n kids er ook uit komen, met alle gevolgen vandien

S. ;-)

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ik zou het wel doen, s'nachts bellen wanneer de honden vreselijk tekeer gaan. Wanneer de kinderen daar niet wakker van worden, slapen ze door jouw bellen en politiecontrole ook wel heen.

Wanneer je overlast wil beëindigen, zul je alle middelen daartegen moeten gebruiken.

kloot184
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:00

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door kloot184 »

HET IS HEEL VERVELEND ALS DE OVERLAST ZELFS TENKOSTE GAAT VAN JE NACHTRUST BEZIT ZELF OOK HONDEN HET IS MIJN HOBBY EN DAAR HOEVEN DE BUREN GEEN LAST VAN TE HEBBEN . WAT GEBEURT HAD EEN TEEF EN DIE WAS LOOPS ALS IK NAAR MIJN WERK VERTROK GING ZIJ ONGEVEER 5 MIN LATER OP HET BALKON NAAR DE HOND AAN DE ACHTERZIJDE STAAN LOEIEN .EN DAT DE ANDERE MORGEN WEER DUS TOEN IK UIT MIJN WERK KWAM OM TWAALF UUR BELDE DE BUURVROUW EN VERTELDE ME OVER DAT LOEIEN .JE ZOEKT DAN NAAR EEN OPLOSSING EN EEN DAARVAN WAS NIET IN DE SLAAPKAMER DAN KON ZE OOK NIET OP HET BALKON, HET IS MIJN HOBBY EN DAAR HOEFT EEN ANDER GEEN LAST VAN TE HEBBEN EN DE AFSPRAAK IS DAN OOK, ALS IK WEG BEN EN ER IS IETS BEL OF KOM LANGS WANT ALS IK HET NIET WEET KAN IK ER OOK NIETS AAN DOEN EN ZO HEBBEN WE OOK GEEN PROBLEEMEN MET DE BUREN EN HET IS VOOR JOU TE HOPEN DAT DIT GAUW IS OPGELOST,WANT ER IS NIETS ZO ERG ALS JE NACHTRUST MISSEN STERKTE[ b][/b]

mellow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2007 08:13

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door mellow »

ik begrijp heel erg goed wat je bedoeld.....

ik heb van die zelfde buren met een kutkeffertje waar ik het merk niet van ken en een prins bernard hond.

Die heb ik erop aangesproken (driemaal) en het enige wat ze konden was schelden en tieren, tja wat dan

Politie??? doet niks!!!!!
dierenbescherming??? ze verwaarlozen die beesten niet!!!!
molotow coctail??? beetje rigoreus

maar ja met nachtdiensten werken, dat hakt er flink in als je niet slaapt

dus iemand suggesties???

zijn van harte welkom

ciau

Gesloten