14-04-2006
Hoger beroep van start
Bij het Gerechtshof van Amsterdam is inmiddels de hoger beroepsprocedure van start gegaan. Zoals viel te verwachten is Aegon's Spaarbeleg in hoger beroep gegaan tegen het veroordelende vonnis van de Rechtbank Utrecht. Op 4 januari jl. werd Spaarbeleg door de Rechtbank veroordeeld wegen schending van de wettelijke zorgplicht jegens SprintPlan-deelnemers. Ook de Vereniging Consument & Geldzaken is overigens tegen het vonnis van de Rechtbank in hoger beroep gegaan omdat Consument & Geldzaken vindt dat Spaarbeleg niet alleen de zorgplicht heeft geschonden, maar bovendien de deelnemers heeft misleid. Verder zijn naar het oordeel van juristen van Consument & Geldzaken veel SprintPlan-contracten van rechtswege nietig omdat Spaarbeleg niet over de vereiste wettelijke vergunning beschikte.
Bron: verenigingsbureau
www.sprintplanclaim.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger Beroep
Re: Hoger Beroep
Ik had de sprintplan een beetje naast me neer gelegd eerlijk gezegd, ik dacht het is gebeurd en kan er weinig meer aan doen.
Toevallig keek ik even op de site en zag dat Aegon in hoger beroep is gegaan, zat er dik in. Tot blijf ik benieuwd of we er ooit nog iets van terug zien. Ik ben alleen al blij dat ik niet meer iedere maand hoef te betalen. Ik blijf het wel volgen.
Groetjes
Toevallig keek ik even op de site en zag dat Aegon in hoger beroep is gegaan, zat er dik in. Tot blijf ik benieuwd of we er ooit nog iets van terug zien. Ik ben alleen al blij dat ik niet meer iedere maand hoef te betalen. Ik blijf het wel volgen.
Groetjes
Re: Hoger Beroep
Amigo,
Lijkt me een verstandige houding. Blijven volgen, maar intussen gewoon verder gaan met je leven. Dit soort rechtszaken duren vaak vele jaren en is dus niet iets waarbij je zenuwachtig dagelijks het nieuws moet gaan volgen. Ook de komende tijd zal het soms gewoon zo zijn dat er wekenlang niets te melden valt over de rechtszaak in hoger beroep.
Lijkt me een verstandige houding. Blijven volgen, maar intussen gewoon verder gaan met je leven. Dit soort rechtszaken duren vaak vele jaren en is dus niet iets waarbij je zenuwachtig dagelijks het nieuws moet gaan volgen. Ook de komende tijd zal het soms gewoon zo zijn dat er wekenlang niets te melden valt over de rechtszaak in hoger beroep.