LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TraXity/Express

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
blabla1972

TraXity/Express

Ongelezen bericht door blabla1972 »

Op 7 april 2006 meldde ik mij met een belangrijke postzending op het Postkantoor in Wijk bij Duurstede. Aan de baliemedewerker deelde ik mee dat het juridische documenten betrof die binnen een werkweek bezorgd dienden te worden bij de geadresseerde in Tunesië. "Geen enkel probleem", gaf de medewerker aan. "Als u gebruikt maakt van Traxity/Express is de zending binnen 3 tot 4 dagen op de plaats van bestemming". Bijna 2 weken en vele telefoontjes van de geadresseerde later is de zending nog niet in Tunesië aangekomen. Ik raadpleeg daarom de internetsite van Traxity, waar ik te zien krijg dat mijn pakket op 8-4-06 geaccepteerd en gesorteerd is door TPG Post. Ik ga naar het Postkantoor in Wijk bij Duurstede om opheldering te vragen. De medewerker kan mij niet helpen en geeft aan dat ik het telefoonnummer moet bellen dat op de achterzijde van de verzendsticker staat; het postkantoor is geen partij en wil dus ook geen navraag doen. Thuis bel ik het telefoonnummer dat me op het postkantoor is gegeven. Na me door een ellenlang keuzemenu te hebben geworsteld en in de wacht te zijn gezet, krijg ik eindelijk een dame aan de telefoon. Deze dame kan mij echter niet helpen. Voor vragen over Traxity/Express moet ik een 0900 nummer bellen a € 0,45 per minuut. Ik krijg wederom een dame aan de telefoon die mij vraagt waarom het zo verontrustend is dat het pakket nog niet in Tunesië is, aangezien er een verzendperiode van 8 tot 9 werkdagen van toepassing is. Wanneer de postzending niet binnen enkele dagen binnen is, dien ik een schriftelijke navraag te doen. Het antwoord kan max. 30 werkdagen op zich laten wachten. Als ik vervolgens niet geheel vriendelijk reageer, wordt me gevraagd waarom ik 'nu eigenlijk zo uit mijn dak ga'. Moraal van dit verhaal: medewerkers op het postkantoor hebben geen idee waarover ze praten, het woord Express in Traxity/Express is volkomen misplaatst (een normaal verstuurde brief komt nog sneller aan; dit is echter wel veel goedkoper) en de service van TPG Post/TraXity is belabberd. Niet doen dus!!!

fiscalitis

Re: TraXity/Express

Ongelezen bericht door fiscalitis »

Klopt!!
En dit is al heel lang bekend bij de post in Nederland. Ik woon in Thailand en mijn zoon stuurde me documenten via traxity. Niet alleen is de zending absoluut niet te volgen, ook doet ie er twee maal zo lang over als een normale zending!! Gewoon aangetekend verzenden is mijn advies. Scheelt één dag vroeger minder (minstens) en je weet in elk geval dat het op tijd aankomt. Expres? Vergeet het maar.
Pure geldverspilling en oplichterij!! Je kunt niet reclameren "want het ligt altijd aan het land van aankomst". BS!!

jasperisu

Re: TraXity/Express

Ongelezen bericht door jasperisu »

Het probleem lag niet bij TraXity zelf, het lag eraan dat uw TNT medewerker dacht dat TraXity naar elk land beschikbaar is. TraXity is echter alleen maar een optie naar een aantal landen in de EU (zie http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven- ... ofexpress/ en kies "Hoe Werkt Het").
Bovendien staat in de voorwaarden van TraXity dat de bezorgtijd een indicatie is waar ze naar willen streven; het is niet een legale belofte zoals met Express service (de kosten daarvan zijn meestal 35-80 euro).

Tunesie is dus geen optie voor TraXity. Het is een relatief nieuwe service die zich langzaam uitbreidt. Ik heb zelf goede ervaringen met TraXity.

Gesloten