LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
cook007
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2006 09:27

een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door cook007 »

hallo,
op 4 april j.l. kochten wij uit een folder van poppeliers eindhoven een bankstel een 2 en een 3 zits merk edinburgh de normale prijs was 2199 euro voor 1099 euro met een nieuwe fiets . we hebben een koopcontract getekend en een aanbetaling gedaan .niets aan de hand zou je denken , maar toch wel ......... nog geen week later krijgen wij een andere folder binnen van poppeliers eindhoven en daar stond hetzelfde bankstel in alleen voor een prijs normaal 1195 euro ( een verschil van 1000 euro ) voor 795 euro .Ik ben naar eindhoven gereden om uitleg te vragen , de verkoper kon mij niet helpen hij vond het ook raar maar kon er niets aan doen en hij gaf mij een telefoonnummer van de service afdeling , ik heb daar naar toe gebeld en om uitleg gevraagt . de telefoniste zei dat iedereen in gesprek was en dat ik later terug gebeld zou worden , echter moet dit nog steeds gebeuren ik heb nog een paar keer gebeld en een e-mail gestuurd maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd .

kan ik hier nog iets mee doen ????
krijg ik als nog die korting ?????

ik voel me in iedergeval opgelicht door poppeliers in eindhoven . :evil:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door NAK »

Informeer eens bij de geschillencommissie van de Centrale Branchvereniging Wonen.


Maar wat beter was geweest: "Had eerst maar eens op dit forum gekeken, voordat je naar Poppeliers was gegaan".

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door 16again »

Mogelijk kun je je beroepen op misleiding:
Wat is nu de "normale" prijs van de set?
2199 of 1195,- ?
Met beide reclamefolders kun je de opgeklopte "normale" prijs aantonen. Deze hogere prijs wekt uiteraard een hoger verwachtingspatroon (oa duurzaamheid).

Indien de 1195,- als normale prijs was vermeld had je wellicht de koop niet gesloten.


NB: De fiets kost nu 300 euro.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door crazyme »

Poppeliers weet dit soort praktijken juridisch wel goed af te dekken. Ze doen het immers al jaren. Ze durven rustig het dubbele van de normale prijs te vragen en dan met droge ogen vertellen dat je die fiets of hogedrukspuit er "gratis" bij krijgt.

Veel mensen kunnen de kwaliteit (=waarde) van een bankstel niet inschatten en Poppeliers maakt daar in mijn beleving misbruik van.

U heeft geen recht op aanpassing van de verkoopprijs. Gekocht = gekocht. Een aangezien ze dat kunstje vaker flikken hoeft u op coulance niet te rekenen.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door Wheeler »

Wellicht wordt het nu onderhand eens tijd dat er iemand naar de rechter stapt, Poppeliers flikt dit soort geintjes inderdaad al jaren, dus actie is wel geboden.

Tros Radar zou er bijvoorbeeld eens een uitzending aan kunnen wagen en gedupeerde van Poppeliers oproepen hieraan deel te nemen.

pascalforza
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:18

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door pascalforza »

je moet alleen wel kijken of je dezelfde stof hebt,daar kan het verschil ook in zitten.
Ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft?????
Wij hebben ook een bankstel gekocht,hebben een mooie korting gekregen ,wij hebben het het huishoud pakket niet genomen en kregen daarom nog een extra korting!!
nu er wat problemen waren worden we goed geholpen en krijgen we er nog een fiets bij kado.
wij hebben de bank echt voor een mooie prijs gekocht!!!!!!!!!!!!!
VESTIGING NIEUWENGEIN
Onze bank stond ook goedkoper in de folder maar met een A stof en wij hebben de bank gekocht met een C stof en daar zit een aanzienlijk verschil in de prijs

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door crazyme »

@pascalforza

Ze tonen inderdaad een mooie bank in een goede stof en zetten de prijs van een goedkope flutstof erbij. Iedereen neemt dan aan dat prijs en product bijelkaar horen. Pure misleiding dus.

Wanneer je in de winkel komt krijg je als eerste te horen dat de prijs die in de folder staat geld met een flut stof (ga je zo doorheen, geen garantie, alleen in de kleur pimpelpaars). Wil je een mooie en goede stof betaal je gewoon het dubbele.

Maaarrrr euh, wat weet je dat goed jóh !?

pascalforza
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:18

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door pascalforza »

@ crazyme
Omdat wij ook hebben gebeld met de vraag hoe dat kan.En bijna elke zaak adverteerd op deze manier ,het zijn lokkertjes!!!!
daar moet je een beetje doorheen kijken,maar dat weet je alleen als je het een x meemaakt.
EN nog een tip als je nu dure meubels wilt kopen ga dan niet zaterdag ochtend de deal sluiten(alleen kijken).
En ga vlak voordat de zaak sluit weer naarbinnen je hebt dan een veel grotere kans op een mooie korting,welke verkoper wilt nu niet net voor sluitingstijd nog een mooie deal maken!!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door crazyme »

welke verkoper wilt nu niet net voor sluitingstijd nog een mooie deal maken!!!!
Een verkoper die te lui is om uit zijn ogen te kijken ? Op kantoor gebeurt er op vrijdagmiddag ook niet veel meer hoor ! Iedereen kijkt uit naar zijn weekeinde.

pascalforza
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:18

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door pascalforza »

Misschien ben je ermee bekent dat er bij de aankoop van meubels en witgoed altijd over de prijs onderhandeld kan worden??!! Na zelf een flink aantal jaren in de detailhandel gewerkt te hebben weet ik ondertussen redelijk hoe het werkt. Je moet nooit te snel accoord gaan en gewoon duidelijk zijn in wat je maximaal uit wil geven. als ze graag willen verkopen kopen ze vaak wel met een mooie deal. Zoniet dan ga ik altijd verder kijken en dat zeg ik dan ook. Ik heb ook nog nooit witgoed gekocht voor de winkelprijs waarvoor ze staan. Of ze moeten me er zonder extra kosten 3 jaar extra garantie bij geven ofzo. Dat heet onderhandelen!!! Bij meubels werkt dat idem dito.

m.parker
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 21:29

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door m.parker »

Niet elke winkel werkt met kortingen. Wnkels zoals seats and sofa's en popeliers werken met een grote marge. Dit betekent als u niet zegt dat de verkoper in zijn handen wrijft. Effe grof gezegt. Hoe groter uw mond hoe meer korting. Niet elke zaak werkt zo. Ik zelf verkoop al 7 jaar keukens en heb in de 7 jaar ontdekt dat het beter is om je prijzen laag te zetten en dan geen korting dan hoog met veel korting. Je bedondert de mensen die niets (durfen te zeggen) en dat is niet eerlijk. Dus zijn er tegenwoordig veel winkels die de prijzen laag houden. En daar zit dan geen marge op. Dus ook geen korting. Maar in het geval van popeliers zit er zeker een grote marge op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb bij Seats&Sofa's (vergelijkbare prijspolitiek) gezien hoe een verkoper werd "omringd" door een aantal "ietwat ontstemde" klanten. (Van het type "niet lullen maar poetsen" zeg maar)

Die verkoper mocht uitleggen waarom de bank die zij 2 weken daarvoor hadden gekocht nu voor €1000,- minder werd aangeboden......

Ik mag hopen dat dit niet een dagelijkse gang van zaken is ? :?

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: een te duur bankstel gekocht bij poppeliers eindhoven

Ongelezen bericht door Hello »

Typisch het soort Seatsklant, een verkoper met fysiek geweld dreigen omdat een bank goedkoper in de advertentie staat???? Waar gaat dit over , de verkoper heeft niets met die prijsverlaging te maken en aanbiedingen komen in elke branch voor.

Zie je zulk volk als een bepaald automerk navigatie en alarm gratis aanbied terwijl de week ervoor hier 800 euro voor betaald moest worden?

Gesloten