LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintergratie verplicht??

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
esmarc

reintergratie verplicht??

Ongelezen bericht door esmarc »

Ongeveer 1 jaar zit ik in de ziektewet vanwege de nasleep van een vervelende zwangerschap en bevalling (mijn contract is vanwege bezuinigingen niet verlengd)
Het uvw vindt dat ik binnenkort weer aan het werk moet, en spreken nu dus over een te starten reintergratieproces.
Hoewel ik een mbo opleiding heb en altijd gewerkt heb op HBO niveau spreken zij over banen als inpakwerk ed.
Niets ten nadele van dit soort banen, maar dit is gewoon niets voor mij.
Zelf voel ik er meer voor om gewoon zelf een baan te zoeken.
Ik zal recht hebben op een aantal maanden WW, en deze periode wil ik gebruiken om fanatiek te gaan solliciteren. Mijn wilskracht en cv is dusdanig dat ik hier niet bang voor ben.
Kortom ik wil het op eigen houtje doen!
Ben ik verplicht om mee te doen aan het reintergratieproces van het UWV of mag ik mij afmelden bij de ziektewet en zelf op zoek gaan naar een baan?

Lotte01

Re: reintergratie verplicht??

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Hoi Esmarc,

Zolang je aanspraak wenst te maken op een ZW of WW uitkering ben je in principe "verplicht" om mee te werken aan je re-integratie.
Maar als jij denkt dat je zo'n traject niet nodig hebt om aan een baan te komen dan zou ik dat ook kenbaar maken bij je contactpersoon.

Als er dan toch wordt vastgehouden aan een traject dan raad ik je aan om voor een IRO te gaan (individuele re-integratie overeenkomst).
Je kan dan zelf een bureau uitkiezen en samen met dat bureau een plan van aanpak opzetten, bijvoorbeeld alleen ondersteuning door middel van jobhunting.

Succes met het vinden van een baan!

Groeten Lotte

dejongh1

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ik denk dat ik maar een reïntegratiebedrijfje begin.Ik vraag dan aan de sociale dienst of ze 100 van die 'poor people' kunnen sturen.Dan
verhuur ik ze aan het Westland voor 3 euro per uur.En ik zit binnen een jaar met de opbrengst van deze 'poor people' in een nieuwe Rolls Royce.
Dit mag toch niet volgens de Wet Volledige Mededinging?Ik krijg ook nog subsidie voor iedere klant die ik werkervaring geef!

opa

Ongelezen bericht door opa »

De duivel die sch**t altijd op......... inderdaad.
Over duivel gesproken, de CDA zit toch in deze regering?
Sorry, is beetje flauwe grap.

Gesloten