LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Smaus79
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2005 10:24

Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Smaus79 »

De mannelijke helft van een jonger stel dat wij kennen, was op zoek naar een autootje. Net zijn rijbewijs gehaald, en helemaal in zijn nopjes vertrok hij richting autodealer BHG in Schiedam.

Hij had via internet al een leuk autootje gezien, een Opel astraatje van 3000 euro. Leuk om mee te beginnen! Eerst gekeken, zag er goed uit. Paar dagen later kon hij pas terugkomen voor een proefrit maar als garantie dat die auto er nog stond moest hij wel even wat aanbetalen. Mocht 50 euro zijn, hele bedrag, maakte niet uit! Die jongen was zo in de wolken dus die betaalde gelijk 500 euro aan (stom maarja dat is achteraf gelul). Moest hij wel even een papiertje ondertekenen dat hij aanbetaald had (letterlijke woorden van die vent!).

Paar dagen later komt hij terug voor de proefrit. Tank was maar halfvol, dus tja oeps ze konden niet zo ver. Hij had niet eens in zijn 5 gereden! Vertrouwen werd al minder, dus de jongen zag het niet meer zitten en blies alles af. Ok die vent pissed, dus ze lopen mee naar zijn kantoortje, maar meneer ging een shaggie roken. Dus hij: "Ja en mijn 500 euro dan"? Nee die kreeg hij niet meer en hij ging even zijn hond opsluiten want die werd altijd onrustig van lastige klanten (vorm van bedreiging??). Bleek het papiertje dat hij ondertekend had, niet voor de aanbetaling te zijn maar een koopcontract! (Gewoon een handgeschreven flutpapiertje maar het was wel ondertekend!) Vervolgens komen er nog een paar brede Harry's uit de garage omheen staan. Heel intimiderend allemaal BAH DAG AUTO EN 500 EURO DUS!

Ok het is niet erg slim om iets te ondertekenen en niet te lezen maar ik kan me enigszins voorstellen dat als zo'n jongen helemaal in de wolken is met z'n "mooie" autootje en ze het allemaal zo mooi weten te brengen.... En zo vals om te zeggen dat dat papiertje was voor de aanbetaling. Tja maar die woorden staan niet zwart op wit....

Ook heeft meneer een BOVAG bordje aan zijn deur hangen maar schijnt al jaren niet meer lid te zijn...!?

Dit kan toch niet zomaar???! Wie weet hoe nu verder?

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Ik zou om te beginnen dat blije mannetje onder curatele laten plaatsen; wat een enorme sufferd :shock:
Verder sparen voor een volgende poging en een volgende x iemand meenemen die kan lezen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit lijkt wel een verhaal .
Wat rechtstreeks van de tv afkomt.



Tim

Smaus79
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2005 10:24

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Smaus79 »

Ik heb al gezegd dat het niet echt slim was maar ik geloof dat meneer de dealer hier de hoofdschuldige is!!

Jammer hoopte op bruikbaar commentaar

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er is hier weinig zinnig commetaar op te geven .
Ik heb bv het koopcontract niet gezien.
Maar ik begrijp uw punt maar al te goed.
Helaas is dit een veel voorkomend probleem in ons landje .
Oplichters en mallafide bedrijven die na een aantal consumenten te hebben opgelicht elders weer opnieuw beginnen.
Nogmaals het gaat om het getekende koopcontract.

Tim

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Snertjong »

Bekend is dit in de auto-handel (Noemen ze Handgeld)zodat verkoper
de auto niet meer aan ,n ander verkopen kan .

Handgeld hoeven ze nimmer terug te geven(ongeschreven wet)

Bovendien vind ik ,n proefritje met ,n halve tank meer dan voldoende
dus dat kan geen argument zijn.

Leer hier dus van.. Veel succes (maar let dus op!!)

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door stork4 »

Fijn hoor om op alle forums te gaan zitten piepen over een enkele garage waar jezelf als een idioot een aanbetaling doet !

Panthor
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2006 23:41

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Panthor »

Ze beloven van alles maar leveren hier uiteindelijk niets van. Alle punten opgenomen in koopcontract en zelfs dan wordt alles van tafel geveegd.

Omdat in de garantie een probleem optrad met de auto werd deze gerepareerd aldaar. Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik moest bijbetalen. Toen ik auto op kwam halen heb ik gemeld dat ik pas ging betalen als alle afspraken waren nagekomen. Onmiddellijk veranderde de toonzetting van het gesprek. Hij melde dat ik dan ook de auto niet meer mocht meenemen. Maar toen werd ik echt kwaad en kreeg toch de sleutels terug. Ook kwam er zo'n gepantserde kabouter binnen (en inderdaad was de hond daar ook bij) maar ik had mijn sleutel en niet betaald en ben dus onmiddellijk vertrokken.

Typisch was dat in het kantoor ernaast een zelfde soort gesprek plaats vond.

Ik heb later nog een aantal keren gebeld. Maar hij had iedere keer een andere smoes. Ik heb het er maar bijlaten zitten. Loop hier met een boog omheen

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door gjvisser »

Quote: Tank was maar halfvol, dus tja oeps ze konden niet zo ver.

Hoeveel kilometers wou hij eigenlijk maken dan? Die astra's zuipen namelijk niet zo heel veel

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k vind het ook een beetje vaag verhaal, die autohandelaar was duidelijk een oplichter maar hij had zo te lezen ook wel een heel willig slachtoffer ook

Panthor
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2006 23:41

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door Panthor »

Heb net op de Bovag site gekeken, maar BHG autobedrijf Pijl is inderdaad geen Bovag bedrijf. Hangt wel aan z'n gevel. Lekker misleidend.

m.h
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:02

Re: Fluiten naar je aanbetaling!!! Dit kan toch niet zomaar!!??

Ongelezen bericht door m.h »

net als adventeren met n.a.p en dekra terwijl het autobedrijf daar niet bij is aangesloten.

Gesloten