LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 - het kan ook goed

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robbiederob
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2006 10:23

Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door robbiederob »

Ik lees hier voornamelijk slechte ervaringen van Tele2. Bij deze mijn goede ervaringen met deze provider.
Ik heb Tele2-kompleet aangevraagd, dus internet (4Mb/s) en telefoon voor €29,95 pm. Zowel mijn huidige telefoon (KPN) als internet (Demon) moesten worden overgezet.
Via internet alles aangevraagd. Op dat moment kon ik al over m'n nieuwe emailadres beschikken (webmail schrijven en POP3 lezen) dus kon ik ook al m'n adreswijzigingen al doorsturen naar mijn kontakten.
Via orderstatus kon ik de voortgang nazien en die klopte perfect. Ik heb wel een datum uitgekozen die 6 weken verder lag zodat de uitvoering niet kritisch zou zijn. Op de dag van omzetting werd het modem bezorgd. Dit was uitpakken en direct draaien, de bijgeleverde CDrom heb ik niet gebruikt. Ook het extra Tele2-telefoonnummer werkte direct. Na het eerste telefoongesprek hiermee werd automatisch de portering in gang gezet van mijn oude KPN-nummer. TIP: let er op dat alle KPN gegevens overeenkomen met de Tele2 gegevens (Naam adres enz) anders wordt de portering geheid geblokkeerd door KPN. Na 4 werkdagen was de portering een feit. Nummer presentatie werkt ook keurig (Let op: alleen FSK, geen DTMF! - KPN gebruikt nl. DTMF).
Bellen via VoIP geeft aan het beging van het gesprek heel even een echo, maar dit herstelt zich snel, verder duidelijk en heen onderbrekingen. (Ik woon circa 1,5 km van de centrale).
Ik moet dus zeggen dat ALLES in één keer GOED werkte en tot op heden geen enkel probleem ondervonden. Netto snelheid met downloaden circa 3,8 Mb/s.
O ja één probleem: De automatische incasso van mijn oude provider is niet stopgezet ondanks een bevestiging van mijn tijdige opzegging. Dus hier was een stornering mijnerzijds voor nodig...

robbiederob
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2006 10:23

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door robbiederob »

Nog wat vergeten, maar wel vermeldenswaardig.
De wireless verbinding op het modem ondersteund alleen maar WEP incryptie en geen WPA (ja met een radius-server, maar daar hebben de meesten niets aan). Ik heb daarom de wireless uitgeschaked en mijn oude router (Linksys WRT54G) wel met WPA, achter het modem-router van Tele2 geplaatst. Dit werkt prima. De wireless verbinding van de Linksys is ook veel beter dan die van Tele2.

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door heijnele »

Ook bij mij alles eigenlijk in 1 keer goed gegaan. Heb alleen wat problemen met draadloze verbinding met de modem naar de zolderkamer (modem beneden in meterkast). Heb ook nog de beschikking over een Linksys WRT54G en ben dus wel benieuwd hoe je de Linksys achter de Tele2 modem hebt geplaatst? En hoe je dat vervolgens moet instellen.

robbiederob
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2006 10:23

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door robbiederob »

Eigenlijk heel simpel.
Eén poort van de Tele2-modem/router verbinden met de ingang van de Linksys (WAN aansluiting dus) De 2e poort van Tele2 gebruik ik dus niet. De wireless van Tele2 uitschakelen.
Kies een ander IP-segment voor de linksys (Tele2 gebruikt standaard 192.168.1.xxx) bv. 10.9.0.xxx. (Dit is nl. ook een gereserveerde reeks die op internet niet voorkomt)
Tele2 zo configureren dat die zelf IP adressen uitgeeft (DHCP aanzetten -staat standaard al zo-). De Linksys-WAN configureren zodat deze een dynamisch IP verkrijgt (dus geen vast IP), de gateway voor de Linksys is de Tele2-router dus: 192.168.1.1
Verder geeft mijn Linksys weer dynamisch IP-adressen uit naar al mijn PC's in het netwerk dus DHCP aanzetten 10.9.0.2....enz. (10.9.0.1 is nl. de Linksys zelf)
Mocht ik nog wat vergeten zijn, dan moet ik ff in de configuratie thuis kijken.
suc6

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door heijnele »

Thanks, ga vanavond aan het puzzelen.

Leo

dennisvandendikkenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2006 23:23

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door dennisvandendikkenberg »

beste mensen,
ik raad jullie echt tele2 aan! we dachten dat we draadloos modem kregen, maar omdat we tele2-compleet-lite hebben kregen we dat niet. zelf effe draadloze router gekocht en jagen maar... werkt inmiddels perfect! alleen wel btje gezeur met de omzetting van het telefoonnummer. tele2, petje af! :D :D :D

met vriendelijke groet,
mii

Hemk

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door Hemk »

Om wireles internet beter te veiligen kun je sindskort wpa aanzetten bij een tele2 modem.
Deze link vond ik op internet.
http://www.xcomputers.info/toturials/tele2wpa.php

Andolfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 00:51

Re: Tele2 - het kan ook goed

Ongelezen bericht door Andolfje »

Ok, dit is de manier om je Linksys WRT54GL router te laten werken samen met de TELE 2 modem.

1. sluit de Linksys WRT54GL router normaal aan je computer. Dus aan één van de 4 poorten.
2. zet zowel de computer als router aan
3. druk minimaal 5 seconden op de achterzijde van de router. Hierdoor worden alle oude instellingen gewist.
4. start je webbrowser en tik het volgende adres in : 192.168.1.1. Een inlogscherm wordt nu zichtbaar. Laat heb bovenste deel leeg, maar type onder het wachtwoord admin. Het programmeerscherm van de Linksys WRT54GL router wordt nu zichtbaar.
5. Wijzig onder ‘Wireless’ eerst het SIDD naam en type beveiliging dat je wilt. Dit is belangrijk om dit nu te doen omdat je later niet meer bij je router kunt komen. Schrijf uiteraard de gekozen SIDD en sleutel op.
6. klik op ‘Save settings’
7. Ga vervolgens naar Setup en pas de ‘internet connection’ aan naar ‘Static IP’.
8. Wijzig onder ‘Local IP Adress “192.168.1.1.” in “192.168.2.1.”. LAAT INTERNET IP ADRES TYPE ONGEMOEID.
9. Klik vervolgens op ‘Save settings’. Vanaf nu kom je niet meer via de webbrowser in het aanpasscherm. Mocht je dat wel willen, dan moet je terug naar stap 3.
10. Verwijder nu de stroomstekker achter uit de Linksys WRT54GL router. De router wordt nu spanningloos.
11. Verbind nu pas een Ethernet kabel tussen de TELE 2 modem en de Linksys WRT54GL router.
12. Doe de stroomstekker weer terug in de Linksys WRT54GL router.
13. Voila,….internet via de Linksys WRT54GL router, naar de TELE 2 modem en naar buiten. Check gerust door internet op te starten.
14. sluit vervolgens andere computers aan. Hetzij draadloos, mbv de in stap 5 genoteerde SIDD en sleutel.

Gesloten