LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

zorgverzekring

Peiling eindigde op 06 mei 2006 12:59

vele
0
Geen stemmen
actie
2
50%
samen staan we sterk
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou als Miles79 precies zegt wat jij bedoeld
Dilbert dan wordt het echt de hoogste tijd
dat jij je studie aanpast. Of jij begrijpt niet
wat Miles bedoeld. :wink:

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Beste gilbert en kornuiten.

Ik ben nu 48, ik ben 25 jaar lang werkzaam gewest als kok in de diverse restaurants. Waarvan de laatste 7 jaar als chef kok en dat deed ik met liefde en plezier.
En als je dan van de ene op de andere dag niet meer kunt werken val je in enorm groot gat.
ik mis het nog ellke dag.
Ik zit niet voor jan met de korte achter naam thuis.
Het volgende is me nl. overkomen.

Op een ochtend werd ik wakker en kon ik niet meer lopen van de pijn in mijn linker been naar de weekend arts door naar het ziekenhuis conclusie een diepe intraverneuse trombose een week opname ziekenhuis een week na mijn ontslag kreeg ik het zelfde probleem in mijn rechter been ondanks dat ik toch optijd mijn injecties (bloedverdunners) nam drie weken later een longembolie in mijn linker long en enkele dagen later een in mijn rechter long.
Mijn hb was gedaald tot 5.5 veelste laag en het bleef maar zaken tot 4.4 ik lag al in het ziekenhuis en ik kreeg bloedtransfusie ze vreesde voor mijn leven.
In de weken (6) dat ik inhet ziekenhuis lag hebben ze de volgende onderzoeken gedaan:
longpunctie, leverpunctie, 3* vocht achter mijn longen weg gehaald, een botpunctie een beenmergpunctie om maar nog niet te spreken over de foto,s scans etc etc.
door alle ellende is mijn bloed volledig van streek want de laatste tijd is mijn hb 12.7 dat betekende 5 weken lang iedere vrijdag een aderlating in het ziekenhuis.
Doordat mijn longen zo slecht zijn ( ik rook niet) zijn ze aan mijn ribben gaan verkleven.
Ik ben gemiddeld elke week 4 keer in het ziekenhuis te vinden voor verder onderzoek voor de ophande zijnde operatie om de pijn wat dragelijker voor me te maken want als elke ademhaling die je doet is pijnlijk en je haalt heel wat keren adem per dag ik heb momenteel morfine pleisters om het een beetje te kunnen uithouden.
van een zeer actief leven tot een wrak binnen anderhalf jaar.
dit is absoluut geen klagen maar ik wil jullie even met de neus op de feiten drukken wees blij met je gezonheid en trap mensen niet de grond in het is nl. makkelijker om iemand de grond in te trappen dan hem er uit te halen.
En mensen die zeggen dat ik geen actie onderneem zitten op een verkeerd spoor dagelijks ben ik er mee bezig gisteren kontakt gehad met het miniserie van financieen die zijn de zaak nu verder aan het uitzoeken.
Dus gilbert en kornuiten ik heb gewoon bijna geen tijd om spelletjes te spelen ik **** niet ik ben er hard mee bezig ondanks mijn slechte gezondheid.
Ik wens jullie allemaal een gezond en prettig weekend toe.

m.vr.gr. rene van haarlem.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Het is alleen Dilbert die zo reageerd rene.
Hoop niet dat je mij tot zijn kornuit rekend
want dat ben ik echt niet en wil ik niet worden
ook.Ook een goed weekeinde en dat de problemen
maar snel opgelost worden. :wink:

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Beste bot 321
natuurlijk val jij niet onder die kornuiten ik weet je mening over hem.
met mijn schrijven hoop ik als ze het lezen dat ze een keer na gaan denken en niet kwakkeloos over andere mensen oordelen zonder te weten waar ik en vele andere met mij moeten door staan
ik wens je een prettig weekende toe :)
m.vr.gr
rene van haarlem

paula550
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2004 00:09

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door paula550 »

Ook ik wordt doodziek van die belastingdienst.
Is nou al maanden geleden dat ik formulieren heb ingevuld de huurtoeslag op mijn eigen bankrekeningnummer te storten.
Al ettelijke telefoontjes gepleegd.
Wat moet een normaal mens doen om de belastingdienst 6 cijfertjes te laten veranderen.??
Als je belt met 1 van die callcentermiepjes , wordt je ook niet veel wijzer.
Ik wordt er knap sjachie van.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

:D toeslagen hoi Paula:
weet je wat ik gedaan heb gewoon het ministerie van financieen opgebeld en een dag later kreeg ik een telefoontje dat de zaak was geregeld afgelopen vrijdag hebben ze het geld over gemaakt.
dus allen massaal bellen tot ze er knetter van worden mischien dat het helpt.
groetjes rene
[email protected]

paula550
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2004 00:09

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door paula550 »

Wat is het telefoonnummer van het ministerie van financieen. Rene?
Moet je nog een bepaalde afdeling hebben ?

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Hoi paula
je moet het volgende doen je belt naar 09000118 je vraagt naar het ministerie van finacieen en je word gelijk door verbonden je verteld je verhaal en de volgende dag word je dan terug gebeld.
Toevallig vandaag eindelijk mijn centjes gekregen 165 euries en das toch wel lekker.
Gisteren kreeg ik een nieuw aanvraag formulier ik heb er alleen maar opgeschreven stop nu eens met deze **** (sorry) bureaucratie, en betaal de mensen waar ze recht op hebben ondertekend en gelijk terug gestuurd.
als je wil hou me dan op de hoogte van je vorderingen ik wil je wel helpen
met vriendelijke groeten
rene van haarlem
[email protected]
ps ik die meiden van het callcentre TIK POEZEN

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik bel ook al weken voor mijn huursubsidie. Het zou in april op mijn rekening staan. Helaas. Ja, sorry mevrouw, het kan maar zo zijn dat het een dezer dagen op uw rekening staat. We zouden voor 1 april de achterstand hebben weggewerkt, maar nu wordt het waarschijnlijk ergens in mei. Maar u kunt op www.toeslagen.nl wel uitrekenen wat u krijgt.
Daar heb je echt iets aan... Geld wat maar niet op je rekening komt.
Ja, ik kan ook op internet kijken bij de Staatsloterij, maar dan ben ik ook nog geen miljonair.
Wij zijn denk ik niet degene die denken dat we het voor vuurwerk o.i.d. gebruiken, maar zij denken het.

Realistisch is ook om te denken we hadden huursubsidie, dat wordt overgezet in huurtoeslag. Dan ga je toch in 2005 je huursubsidie medewerkers omscholen.
Maar nog erger is, daar gaat het niet om, want je krijgt eerst maar een voorlopige beslissing, dus iemand moet gewoon even jouw gegevens intikken, en dan rolt die voorlopige er in ieder geval automatisch uit. Met een computerprogramma zou je de mensen die per pc aangifte kunnen doen, gelijk laten doorstromen.
Steekproeven en je bent voorlopig klaar, en die mensen hebben hun geld.
Dus je kunt stellen dat er bedrijfstechnisch gewoon wel iets mis is bij de overheid.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

hoi Nimmo

ja ik heb gisteren bericht gehad mijn wao word hoger geschat dan het is ik krijn nu voorlopig 35 euro per maand, ik betaalde 36 euro ziekenfonds nu betaal 90 euro.
dat is een verhoging 54 euro - 35 = 19 euro per maand meer op jaar basis is dit 21 euro op jaar basis komje dan uit op 252 euro per jaar.
neem daar bij dat ik mischien hooguit 2 % meer wao krijg dat is voor mij ongeveer 280 euro per jaar brutto .
netto is het ongeveer 17 euro per maand.
19 euro meer kosten - de 17 euro verhoging van mijn uitkereing dat s maar 2 euro maar dan heb ik het nog niet over de verhoging van gas water electra en de prijs verhogingen in de winkel.
dus hoe je het ook went of keert de minima worden er weer de dupe van zet daar tegen over dat mensen die vroeger particulier verzekerd waren nu minder premie hoeven te betalen en ze krijgen ook meer loons verhoging.
En als Balkenende dan zegt dat er niemand in koopkracht achteruit gaat staat hij gwoon te liegen ( wiite boorden criminaliteit).
En we moeten het allemaal maar slikken hij Jan Peter noemt zich een christen democraat?
hij heeft natuurlijk geen klagen met een inkomen van rond de 130,000 euro per jaar.
we leven gelukkig in een vrij land
" maar alleen als je geld heb is die vrijheid niet duur"
een zin uit de tekst van over de muur van Klein Orkest
het zou een goede verkiezings leus zijn voor het CDA

met vriendelijke groeten rene van haarlem
:wink:

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik weet het Renee,
Ik heb ook een WAO uitkering. Vanaf 2003 zijn we eerst naar beneden gegaan, en dan dit jaar de verhoging.
Als ik vergelijk met januari 2004 en nu heb ik een inkomensstijging van € 4,--. Alleen daarvan kan je huursverhoging niet eens betalen, en de drempel voor huursubsidie stijgt ook steeds meer. Nemen we dan nog de verzekering erbij. In mijn geval € 22,-- hoger.
En dan denkt de regering dat wij maar blijven geloven dat we erop vooruit gaan. O nee, wij vallen net in die uitzonderingsgroep.

Voor ouderen met een pensioen regelen ze wel iets. Maar voor onze aanvullende uitkering waar we nu ineens ook ziektepremie over moeten betalen, niets hoor. Dat is niet nodig

Wij kosten maar geld en brengen niets op, dat je jezelf er ooit voor verzekerd hebt om 80% van je laatsverdiende loon te verkrijgen bij ziekte is allang zoek.
Brutto klopt het nog wel, maar de overheid heeft weer wat nieuws bedacht om je zuinige geld in te kunnen pikken. Chique diefstal noem ik het.

paula550
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2004 00:09

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door paula550 »

Okee, Rene van haarlem, bedankt voor het telefoonnummer van MIN. van financien.
Bedankt voor de tip

ik heb het toevallig vandaag per internet geprobeerd, als nu blijkt dat de belastingdienst nog steeds er een lolletje van maakt, ga ik dat telefoonnummer maar eens gebruiken.(bleek ook alweer dat mijn formulier van maanden terug op mysterieuse wijze was zoekgeraakt :cry:

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

hoi Paula
Ik ben blij dat ik je een beetje heb kunnen helpen, maar mijn advies is ga niet mer afwachten pak maadag de telefoon ne het min. van financien.
Dan gaat er pas voor je gewerkt worden en is het binnen een a twee weken geregeld en krijg je waar je recht op heb.
ik wens je veel succes en ik hoop dat je me op de hoogte wil houden.
een prettig weekend toegewenst
rene van haarlem. :wink:

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Hoi Nimmo.
klopt allemaal als een bus en zo zijn er duizenden gevallen bekend ook met huur toeslag mensen kunne de huur niet meer betalen en worden op straat gezet.
het probleem is dat als je een uitkering heb kan je geen vuist maken tegen dit soort toestanden.
nee je moet blij zijn dat je nog wat krijgt.
ik heb er niet om gevraagd dat ik ziek werd. voor mij was er geen gouden hand druk ook al heb ik meer dan 20 jaar in de horeca gewerkt te hebben als kok.
Nee dan die vent van essent die kreeg dit jaar weer een vette bonus tegen de afspraken van de regering in en wat doen ze er aan juist helemaal niets :twisted: .
ze houden de handen boven elkaars hoofd.
er zou eigenlijk een partij moeten zijn die door uitkerings gerechtigde bestuurd word uiteraard met behoud van uitkering de UGP bijvoorbeeld Uitkerings Gerechtigde Partij, klinkt beter als het CDA of VVD.
je hebt dan geen geld nodig voor een geld verslindende verkiezings campagne.
Al zouden ze maar in de oppositie kunnen komen dan kunnen we onze stem laten horen want nu gaat onze stem verloren in de wind.
Nimmo ik wens je toch een heel prettig weekend toe :wink:
rene van haarlem

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Nimmo »

Jij ook een fijn weekend. :lol:

Ooit was er eens een partij de CG-raad met Jan Troost.
Kijk je nu bij hun nieuws, dan lees je niets over koopkracht.

Op Prinsjesdag heeft mw. Halsema nog een pleidooi voor ons gehouden, ze werd nog door diverse partijen gesteund.
Helaas woorden in onze portemonnee zien we het niet terug.

Ja, ik wacht nu al 3 maanden op € 134,-- huursubsidie per maand, we gaan nu naar de 4e maand.
Ik ga je advies ook opvolgen, net als Paula. Maandag bellen. :!:

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Heel goed van je gewoon op komen voor je rechten wij mensen met een uitkering heben nu meer plichten als rechten en ik noem het voor ons al geen koopkracht meer het woord koopzwakte moet maar eens op genomen worden in de van Dale de koopkracht neemt toe zeggen ze in Den Haag, wij hebben last van koopverlies.
Maar in het binnenhof hebben ze daar oogkleppen voor hun hoofd.
zoals altijd in den haag ze zeggen en beloven van alles maar ls ze eenmaal in de regering zitten doen ze maar een ding hun eigen zakken vullen

m.vr.gr. rene

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door pluisje »

krant van 26-4-2006

60.000 mensen krijgen deze week een aanmanning van menzis.
als ze dan nog niet betalen krijgen ze een deurwaarde op bezoek.
uit eindelijk moet het deel dat niet kan betalen uit de ziektenkosten verzekering.
wie op 1 mei niet verzekerd is krijgt een boete.

als hulpverlener had ik veel problemen verwacht, maar wat er nu gebeurd is heel triest.

er is 30 miljoen voor nodig geweest om de nieuwe ziektenkosten verzekering op poten te zetten.

met dat geld hadden ze beter iets anders kunnen doen.

als er nu niet geen aktie komt dan is over een tijdje de ramp compleet.

dan staan veel mensen op straat, zijn onverzekerd...

nu al staat hier in overijssel veel dure nieuwbouw leeg.

er komen elke dag daklozen bij.

mensen zitten zonder zorg.

en waarom, de regering maakt het mensen met een laag inkomen onmogelijk om een normaal bestaan te hebben.

dit is de grootste groep in nederland.

en al die rare opmerkingen van geen geld maar wel internet heb ik wel een beetje genoeg van.

er is al nergens geen geld meer voor, uitstapjes met de kinderen,uitgaan enz enz is voor deze mensen al onbetaalbaar.

ik vind het in en in triest dat dit kan in nederland.

en de regering heb ik geen goed woord voor over zij zitten wel goed met hun inkomen.


pluisje

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door tienepien »

Natuurlijk heb je ergens gelijk dat het heel vervelend is om te leven zonder "leuke" dingen. Maar als jij je geld aan andere zaken uitgeeft en daardoor je ziektekostenverzekering niet kan betalen, stel je verkeerde prioriteiten, toch?

Kijk, als je in de problemen komt omdat je onterrecht geen zorgtoeslag krijgt, dan kan je er al veel minder aan doen. Voor deze groep mensen zou een regeling bedacht moeten worden (ik weet zelf hoe vervelend het is wanneer je recht hebt op geld en je krijgt het nog niet, in mijn geval aanvullende studiefinanciering)
Maar je maakt mij niet wijs dat dit geldt voor het grootste deel van deze niet-betalende groep. En uiteindelijk moet er toch betaald worden: zorg is alles behalve gratis.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

beste Pluisje

ik ben het helmaal met je eens het is triest hoe de minima volledig aan hun lot over laten de regering doet er bijna niets aan, kreeg balkenende er verleden jaar gaan 30.000 euro bij per jaar, en dan nog maar niet te spreken van die gouden handrukken en bonussen die er nog steeds jaarlijks aan directeuren van de enerciebedrijven en alles word maar duurder internet heb ik nodig voor de trombose dienst om dat ik me zelf kan prikken het moet door mailen en krijg dan een mail voor mijn medicijn lijst.
ik ben voor actie want ze helpen iedereen naar de ........ als je begrijp wat ik bedoel alleen kan je nies beginnen tegn deze regering maar als we allemaal onze stem eens later horen. samen staan we sterk want
een potlood kan je makklijk breken maar 10 potladen kan je niet breken.

m.vr.gr. Rene van Haarlem. :wink:

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door pluisje »

mmmmmm ik kan mij zelf heel goed redden, heb werk, geen kinderen meer thuis, kan wel goed merken dat alles enorm duur is geworden, heb ook veel in moeten leveren, maar goed kan alles nog op tijd betalen, kan eten en drinken zelf af en toe nog iets bijzonders kopen...

maar als je kijkt hoeveel mensen hun baan verliezen of al verloren hebben, hoeveel mensen op de armoede grens leven....

dan denk ik er moet echt wat gebeuren om deze mensen die het zo zwaar hebben te helpen.

de grootste klap komt nog.

nederland heeft veel ouderen, zieken en ga zo maar door deze mensen leven veelal van een uitkering.

je gaat mij toch niet vertellen dat deze mensen geen leuke dingen meer mogen doen omdat de regering alles onbetaalbaar maakt.

als het zo door gaat komen ook de mensen aan de beurd die zich nu nog een beetje kunnen redden, en wat zeg je dan, doe je ook alles weg waar je eens voor gewerkt hebt.
of zeg je jammer dan ik doe alles aan de kant...

ik denk het niet, ik vind het echt heel erg dat mensen zo denken...

Gesloten