LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voip van kpn zonder experiabox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jrgand

voip van kpn zonder experiabox

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik ben van plan om over te stappen naar voip van kpn. Zij leveren een gratis experiabox voor vast en draadloos netwerk

Ik heb echter al een goed beveiligd draadloos netwerk en wil de voip via een ata-box laten lopen via mijn huidige modem. Volgens kpn kan dit niet, maar dit gaat er bij mij niet in.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe het wel mogelijk is om via een ata-box toch voip te doen bij KPN en wat zijn dan de instellingen

graag reactie

PdB

Re: voip van kpn zonder experiabox

Ongelezen bericht door PdB »

zou gewoon gaan alleen heb je jou sip gegevens nodig voor het voip gedeelte en die geeft kpn (nog?) niet

jimmie

Re: voip van kpn zonder experiabox

Ongelezen bericht door jimmie »

VoDSL is wat anders dan 'standaard' voip (SIP via je ATA). Bij VoDSL zijn internet en telefonie verkeer gescheiden, wanneer je je ATA gebruikt niet.

Voor VoDSL heb je voor dit scheiden altijd een speciaal modem nodig: een gewoon ADSL modem kan dit niet. Het hele SIP protocol, dat je ATA spreekt, komt in dit hele verhaal niet eens voor, dus helaas is wat jij wilt niet mogelijk.

(Bovenstaande is gebaseerd op de aanname dat KPN inderdaad VoDSL gebruikt en niet gewoon SIP. Vanwege de garanties die VoDSL wel kan bieden en SIP niet (Quality of Service), is dit een zeer redelijke aanname. Zeker weten doe ik het echter niet)

Gesloten