LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] achterstanden zorgverzekeraars

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
rupicola
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:42

achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door rupicola »

Voor mensen met een kleine portemonnee is het vrijwel niet op te brengen om de rekeningen van de tandarts eerst zelf te moeten betalen.
Het is echter wel (lekker gemakkelijk) uw eigen verantwoordelijkheid om de rekeningen eerst zelf te betalen!

Daar komt nog eens bij dat de zorgverzekeraars enorme achterstanden hebben opgebouwd, zodat de terugbetaling van ingediende declaraties maandenlang op zich laat wachten.


Ik heb op korte termijn een afspraak voor een gezinscontrole bij de tandarts.
De rekening daarvan bedraagt (mits er verder niets 'geks' gebeurt) 215 euro. Dit bedrag moet binnen dertig dagen worden betaald.

Ik heb al 103 euro uitstaan van een vorig bezoek in januari en kan het me gewoonweg niet permitteren om dit bedrag ook nog eens voor te schieten.

De afgelopen jaren zijn de premies ziektekosten zoals bekend schrikbarend gestegen. Dit is op zich al bijna niet meer betaaldbaar!

De situatie is nu ontstaan dat ik dus voor heel erg veel geld wel verzekerd ben, maar toch niet naar een tandarts kan gaan.


Prettig geregeld!

mtvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 feb 2006 14:32

Re: achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door mtvt »

Goede middag.

Kan u dit niet regelen met u tandarts, b.v laten zien hoe u verzekerd ben en bij wie, uitleggen dat u niet over de midelen beschikt om die bedragen op termijn van een maand niet kan beschikken.
De betaling op te schorten tot de verzekering aan u betaalt.

Succes MTvT

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk niet dat veel tandartsen hier aan mee zullen werken, aangezien ze dan weer problemen krijgen met openstaande rekeningen en dergelijke. Boter bij de vis is het devies.

Overigens ben ik in de afgelopen tijd naar de dokter, apotheek en tandarts geweest en heb nog nergens een cent hoeven te betalen. Alle rekeningen gaan rechtstreeks naar de verzekeraar en die betaald voor me. Geen enkel probleem tot nu toe.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik zit nu ook bij een tandarts die zo werkt, rekeningen tot een bedrag van € 250 moeten meteen betaald worden en je ziet dan zelf maar dat je het van je verzekering terugkrijgt. Begrijpelijk voor de tandarts, niet leuk voor de klant. Kan Rupicola goed begrijpen, betaal je je al een breuk voor die premies kun je nog zelf gaan lopen dokken bij de tandarts :cry:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Jonjo »

Martin jiij moet niet zeuren. Binnenkort stroomt het geld binnen via de nieuwe bv "Punaise en elastiek"

nbrok
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2006 07:20

Re: achterstanden zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door nbrok »

Ik heb hier hetzelfde probleem als de topic-starter.
Dat afschuiven van "u bent zelf verantwoordelijk" is wel heel erg makkelijk!
Ik zit net boven bijstandsniveau (90 euro erboven) en kan een rekening van de tandarts groter dan 50 euro niet ophoesten.
Op dit moment staat er al anderhalve maand een rekening van 419 euro open en na een telefoontje met het incassobureau van de tandarts heb ik een maand uitstel gekregen.
Ze weten van de achterstand van de verzekeraars.
Wat ik zeer ergelijk vind is dat ikzelf voor de kosten moet opdraaien!
Toen ik de verzekeraar gebeld had hoelang het nog kon duren werd me verteld dat mensen met een hogere nota voorgaan!
Nou, 400 euro is voor mij net zo veel als 900 voor een modaal inkomen.

Groeten,

Nick

Gesloten