LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prikbord MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Misschien kun je het zelf wel aan de hand van het Tsunamivoorbeeld?

Houdt rekening met verschillende factoren als. aantal ingeschreven distributeurs. Aantal actieve distributeurs - dwz die voldoen aan de eisen gesteld bij de diverse MLM organisaties om als actief aangemerkt te worden. Je zult dan zien dat de persoonlijke omzetten groeien.

Tevens dient ment rekening te houden met aantal klanten van de actieve distributeurs. Hebben ze 1 klant, 10, 100 enz.

Tevens dient men rekening te houden met de aantal downlines van iedere distributeur en het betalingsschema van ieder nivo.


Je verhaal heeft betrekking op de totale verkoop van een "clupie" Vergeten is de commissies cq royalties die uitbetaald worden over de downlines. Dit wordt bij de meeste downlines het residueel inkomen genoemd.

Zoals je ziet. In theorie klopt het verhaal als een bus, maar in de praktijk ziet het verhaal er heel anders uit.

En wil je mijn voorbeeld hebben? Zoekfunctie gebruiken en je vindt het vanzelf!!

Groet en succes,

Alex van Breemen

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Leuke website, heb ik al eerder opgezocht.

Je hebt geen duidelijk antwoord gegeven. In het voorbeeld dat ik aanhaalde van Mr. Dale Calvert is er sprake van 60.000 distributeurs. Hij geeft niet aan wie er actief is of niet, dat is wel spijtig. Nu, daar hij het zo rondbazuint, mag je ervanuitgaan dat ze actief zijn. Welk zin heeft het anders om dit aantal te vernoemen. Eender welk bedrijf geeft toch enkel aan hoeveel mensen er effectief werken?

Er hoeft enkel rekening gehouden te worden met de omzet, het aantal klanten is irrelevant. Of de omzet per distributeur nu van 1 of 10 klanten komt is niet belangrijk, enkel de totale omzet.

We hebben hier een echt voorbeeld, met duidelijke cijfers, en de vraag is of je kan aantonen dat al de 60.000 distributeurs een goed loon overhouden, er mee rekening houdend dat de toplaag meer verdiend dan de laag eronder enz.

Trouwens, ik geloof best dat iemand in een laag onder jeou meer kan verdienen. Zelf werk ik als account manager, en regelmatig behaal ik zeer hoge bonussen waardoor ik meer verdien dan mijn rechtsreekse baas. Trouwens, ter info, ik werk dus als software verkoper, wordt daar goed voor betaald, krijg mooie commissies, plus leaseauto, groeps- en hospitalisatieverzekering en bijkomend een laptop, GSM.

Dus nogmaals, kan je de berekening die ik gemaakt hebt weerleggen met je eigen berekening? In een van je voorgaande berichten gaf je aan dat dit kon. Kan je het nu ook alsjeblief aantonen?

Hartelijk dank,

Michel

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@michel,

Aantal klanten is per distributeur juist wel relevant voor de berekeningen.

Je hebt nl. een bepaalde verdeelsleutel nodig van alle nivo's om tot een verdiensten te komen. Net als een accountmanager krijg je een bepaald percentage uitgekeerd na aanleiding van een bepaalde sleutel. Deze kan afhankelijk zijn van aantal verkochte softwarepaketten of licenties.
Bij ieder MLM bedrijf is dat het Zelfde.

Ik zelf heb over de verkopen van mijn groep ± € 1500 / maand tot nu toe, dit verdien ik over hun inkoop. Op nivo 1 verdien ik 3+3%*, nivo 2 t/m 5 3% en nivo 6 1.5%. Daarbij verdien ik 40% over de verkopen van mijn product. Tevens verdien ik ook nog eens een verschilpercentage van mensen die ik geintroduceerd heb bij Energetix. Verschil percentage is mijn inkoopwinst (40%) minus hun inkoopwinst (20 - 35%).

Dus je ziet het: je kunt wel de gemiddelde omzet per distributeur berekenen - wel of niet actief - je hebt bij MLM nog meer uitbetalingen waardoor het daadwerkelijke vlele malen hoger kan zijn!!

Groet,

Alex

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Je geeft aan dat klanten belangrijk zijn, maar in jou voorbeeld dat je in je vorige bericht geeft, worden klanten niet vermeld. Hoeveel klanten heeft elke distributeur in je netwerk?

Hoeveel uur per maand werk je voor 1500€? Is dit bruto of netto?

Je sprak van een berekening, op basis van het voorbeeld van Mr. Dale Calvert, waaruit volgens jou zou blijken dat het voor iedereen winstgevend is. Want hier spreken we niet van 1 distributeur met een 6 lagen, zoals in jou geval, maar van een MLM organisatie met 60.000 distributeurs.

Kan je dit, aantonen dat iedereen in een MLM, uitgaande van deMLM van van Mr. Dale Calvert, er wel bij vaart?

Hartelijk dank,

Michel

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Michel,

Klanten zijn zeker belangrijk. Zonder klanten verkoop ik niks en verdien ik niks en is er niks procentueel te verdelen.

Voor die € 1500,- doe IK niks maar mijn downline... :lol:

Het eninge wat ik heb gedaan is hun laten zien hoe ze de produkten dienen te promoten en te verkopen. De technieken zullen jou als accountmanager niet onbekend zijn.

Ik spreek hier dus alleen over de commissies over mijn downline. Als ik 5 á 8 uur per maand aan hun besteed is het veel. En die € 1500,- is netto. Al mijn inkomsten die ik krijg over mijn downline valt volgens de rechter onder speculatief inkomen en is pas boven de € 18.000 belast met 1,2%

Hoeveel klanten mijn downlines hebben? Weet ik niet! De 1 verkoopt voor € 5.000 per maand de ander voor € 1.000,- en verschilt per maand.
Ik vermoed dat iedereen er rond de 20 per maand heeft.

Hoe worden onze produkten verkocht? Via thuisparty's, beurzen, themafeesten, in schoonheidssalons, via kappers, sportscholen, drogisterijen, parfumerieen enz.....

En ik spreek over een berekening waaruit blijkt dat de gemiddelde verdiensten daadwerkelijk hoger ligt dan de gemiddelde berekening hier geplaatst. Niet iedereen zal miljonair worden middels MLM, dat is inderdaad maar weggelegd voor een klein percentage. Er zullen er wel velen zijn die er een goede tot uitstekende (bij)verdienste aan kunnen overhouden.

Nogmaals... Mijn berekening staat hier al op het forum!!

Groet,

Alex van Breemen

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nou Alex, jou openheid apprecieer ik alvast.

Je uitleg geeft wel degelijk aan dat slechts enkelen er geld aan verdienen, namelijk zij die aan de top staan, zoals jij. Maar degene die onderaan de pyramide staan verdienen er niets aan. En zoals je ook weet, meer dan 95% staat onderaan de pyramide. Dus voor jou is het prachtig dat je voor weinig moeite 1500€ netto per maand bijverdiend.

Je beweerd dat er wel velen zijn die er een goede tot uitstekende (bij)verdienste aan kunnen overhouden. Dit betwist ik ten sterskte. Ik blijf erbij dat het overgrote deel van de deelnemers in een MLM systeem er geld bij inschieten, en er geen inkomen aan overhouden. Ik spreek uit ervaring, mijn ex zit al dire jaar in Nikken, en heeft er nog niets aan verdiend.

Je zegt niet te weten hoeveel klanten je downline heeft, omdat je weet dat een aantal mensen in jou downline geen klanten hebben, maar enkel voor zichzelf kopen, wat enkel jou ten goede komt. Maar onderstussen hopen zij wel winst te maken. Hoeveel actieve distributeurs zitten er eigenlijk in je downline? En hoeveel is de gemiddelde verdienste, per laag? En hoeveel actieven zijn er, per laag?

Nogmaals, je sprak van een berekening, op basis van het voorbeeld van Mr. Dale Calvert, waaruit volgens jou zou blijken dat het voor iedereen winstgevend is. Want hier spreken we van een MLM organisatie met 60.000 distributeurs.

Kan je dit, aantonen dat iedereen in een MLM, uitgaande van de MLM van van Mr. Dale Calvert, er wel bij vaart?

Je hebt hier nog steeds geen sluitend antwoord op gegeven. Je zegt wel dat je berekening op het forum staat, maar ik heb hem niet kunnen vinden. Zou je voor all duidelijkheid je berekening nogmaals te willen herhalen?

Vriendelijke groeten,

Michel

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

On his website (http://mlmhelp.com/dale.asp), Mr. Dale Calvert mentiones that he has been involved in the Network marketing industry since the age of 20.

You can read that: "From 1994 - 1998 Dale and his leadership team developed an organization of over 60,000 distributors and $120 Million $$$ in wholesale product sales."

Imagine that, 120 Million US $. Sounds good, he?!
Well, do the math, 120,000,000 divided by 60,000 = 2,000.

Yep, that is right, each of the 60,000 distributors made 2,000 US$....

2,000 US$ over a 5 (five!) year period.
Even terugkijkend naar dit verhaal.

Kijkend naar deze berekening verdient iedereen van die 60.000 distributeurs USD 2.000. Het is wel over 5 jaar, maar iedereen verdient er evenredig wat aan. Het is per Distr. USD 400,- gemiddeld per jaar.

Ik heb laten zien dat het niet zo is! Eenvoudiger kan ik het niet zeggen.

Ik beweer en heb het laten zien op dit forum (Zoek ook onder de naam osiris) dat er mensen zijn die met MLM meer verdienen per maand.

Dat er tevens mensen zijn die maar € 5,- verdienen is ook een feit!


Je uitleg geeft wel degelijk aan dat slechts enkelen er geld aan verdienen, namelijk zij die aan de top staan, zoals jij.
Ik sta niet aan de top bij Energetix! Ik ben 1 van de 5000 actieve distr. die ervoor gezorgd hebben dat Energetix vorig jaar een verkoop gedraaid heeft van ± € 120 miljoen. (= gem € 24.000/distr/jaar)
Je zegt niet te weten hoeveel klanten je downline heeft, omdat je weet dat een aantal mensen in jou downline geen klanten hebben, maar enkel voor zichzelf kopen, wat enkel jou ten goede komt
Volgens mij weet jij niet wie of wat Energetix is?!? Het is niet logisch dat mensen voor zich zelf inkopen doen. Sieraden vindt iedereen leuk maar om iedere maand deze in te moeten kopen om te voldoen aan de kwalificatie eisen??

Nogmaals, ik heb nergens geschreven dat iedereen welvaart bij of met MLM! Ik heb alleen geschreven dat het gemiddelde niet klopt met de werkelijkheid.
Tevens beweer ik dat iedereen ongeacht zijn/haar "positie" in de piramide de mogelijkheid heeft om flink te verdienen!

Veel succes,

Alex van Breemen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Iemand beweert dat hij een maandelijks inkomen haalt uit zijn MLM.
Dat kan, maar alleen maar heel kort want al snel zal hij niets meer verdienen om de doodeenvoudige reden dat de basis cumulatief toeneemt.

Pak daarvoor het schaakbord.
Leg op het eerste veld een steentje.
Op het tweede veld twee steentjes.
Op het derde veld vier steentjes.
Op het vierde veld acht steentjes
Op het vijfde veld zestien steentjes, enzovoort.

Op dat gegeven kun je nooit lang een omzet blijvend behouden!
Er zijn domweg gewoon niet genoeg Europeanen om MLM-spullen aan te slijten, laat staan deze tot een hoger plan binnen die organisatie te
"verheffen".

Daarom gaat het hele verhaal mank en waarvan velen de dupe zijn geworden van mooie praatjes.

Tupperware, Amway, Herba-Life, enzovoort.

Die Freie Vögel

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Ik ken Energetix. De website heb ik bekeken, mooie sieraden, daar niet van. Maar het hele verhaal betreffende magnetisme is volksverlakkerij. Lees het artikel op
http://skepdic.com/magnetic.html

In je bericht geplaatst op 18 Apr 2006 om 15:13 geef je af op de berekening van het gemiddelde. Maar nu kom je zelf af met een gemiddelde, om jou standpunt te verdedigen? Dit is niet consequent.

En bevestig je dat in het verhaal van Mr. Dale Calvert iedereen van de 60.000 distributeurs 400US$ per jaar (33 US$/maand) verdient. Dit kan je toch geen goede bijverdienste noemen, al is het slechts voor 5 uur per maand?

En sommigen verdienen slecht 5€? Zelfs voor een uur wil niemand in Europa voor dit schamele bedrag werken. Mijn schoonmaakster verdient meer.

En ook zeg je dat iedereen er evenredig aan verdient. Maar als iedereen 400US$ per jaar verdient, waarom wordt er dan bij elke MLM organisatie gesproken van de fortuinen die verdiend kunnen worden?

Natuurlijk zijn er die meer verdienen per maand, de enkelingen aan de top.... En verdient dus niet idereen evenredig.

Om onze goede vriend George Orwell te parafraseren: "Alle distributeurs zijn gelijk, maar sommige distributeurs zijn gelijker dan de anderen." :D

Je spreekt van een gemiddelde verkoop per E-nergetix distributeur van € 24.000/jaar (2000€/maand). Ok, en hoeveel houdt elke distributeur daar aan over?

Als een E-nergetix distributeur in het beste geval 40% van zijn/haar omzet uitbetaald krijgt, dan kom je aan een bedrag van 9.600 € per jaar. 800 € per maand. En daar moet je dan nog belastingen op betalen...

En hoeveel tijd investeren ze erin? Wat verdient de toplaag, wat verdienen de andere lagen?

Nee, het is heel duidelijk, enkelen aan de top verdienen er massa's geld mee, ten koste van de overgrote meerderheid van de distributeurs.

Michel

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hoi Michel,

Uit al je antwoorden en vragen tot nu toe zie ik dat jij leest wat jij wilt lezen.

Zo komen we dus geen meter verder en zal dit alleen maar ontaarden in een oeverloos ja-nee verhaal.

Voorbeeld: Kijk eens naar het evenredig verhaal. Ik schrijf neer dat er volgens het voorbeeld met het gemiddelde iedereen evenredig verdient. En jij leest dat ik schrijf dat iedereen binnen MLM evenredig verdient.

Sorry, Ik heb geen zin om jouw verkeerde interpretaties te moeten corrigeren om zo weer op het pad terrecht te komen waarop we in begin liepen.

Het verbaasd mij uiterst dat jij - iemand die beweerd dat zijn ex iets met NIkken deed/doet. niet eens ziet cq weet dat er bij een MLM organisatie een TOPLAAG is. Bij bijna alle MLM organisaties wordt een Distributeurs tot op een maximum nivo onder zich uit betaald en dit is niet oneindig diep. De koek is ooit eens op mbt de commisies/ bonussen etc.

Op de rest ga ik niet meer op in, omdat jij leest wat je wilt lezen en niet leest wat er staat. Ik had het al eens geschreven, maar doe het voor de duidelijkheid nog maar een keer, misschien dat je dan leest wat er staat?!

Alex

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Ik weet dat MLM met lagen werkt. Meer zelfs, dit blijkt duidelijk uit mijn voorgaande bericht.
Wat verdient de toplaag, wat verdienen de andere lagen?
. Voor mij is het duidelijk, de toplaag verdiend er grof geld aan, de anderen bitter weinig of niets.

Je hebt gelijk wat betreft het evenredige verhaal, ik heb het herlezen en zie in dat ik je zin fout heb geïnterpreteerd.

Nog steeds geef je geen antwoord op de vragen:

In je bericht van 20 Apr 2006 10:39 spreek je van een gemiddelde verkoop per E-nergetix distributeur van € 24.000/jaar (€2.000/maand).

Als een E-nergetix distributeur in het beste geval 40% van zijn/haar omzet uitbetaald krijgt, dan kom je aan een bedrag van 9.600 € per jaar. 800 € per maand. En daar moet je dan nog belastingen op betalen...

Hoeveel houdt elke distributeur daar netto aan over? En hoeveel tijd investeren ze erin? Wat verdient de toplaag, wat verdienen de andere lagen?

Vriendeljke groeten,

Michel

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Dus je ziet het: je kunt wel de gemiddelde omzet per distributeur berekenen - wel of niet actief - je hebt bij MLM nog meer uitbetalingen waardoor het daadwerkelijke vlele malen hoger kan zijn!!
Heeft nou niemand deze ONZIN goed gelezen??? Kijk nou eens wat er staat:

Bereken de gemiddelde omzet per distributeur = bedrag / aantal = X euro.

Nu staat er dat het daadwerkelijk verdiende bedrag (dus X) vele malen hoger dan dit kan zijn door extra uitbetalingen (bonussen e.d.).

Meneer beweert hier dus dat HET MLM BEDRIJF MEER AAN ZIJN DISTRIBUTEURS UITBETAALT DAN ER AAN OMZET GEDRAAID WORDT!

Dus:

MLM bedrijf:
* Omzet = A
* Kosten = B
* Marge = A - B = C

En nu beweert ie dat X > C, dus het MLM bedrijf legt er op toe?! Tuurlijk...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Serge,

Ik dacht dat jij verstand had van MLM?

Bij die berekening die hier geplaatst is is alleen maar uitgegeaan van de directe verkoop winst.

Stel - en ik weet dat jij goed kan rekenen - dat mijn directe verkoop € 1000,- en mijn winst percentage is 40% dan heb ik een directe verdienste van.....??????? Kom op!!!!

Ik heb tich mensen in mijn downline die precies het zelfde doen.
Maar voor het rekenvoorbeeld zijn het er 10.
10 x € 1000,- = €..........???

Over deze verdienste krijg ik een bepaald percentage laten we zeggen 10%. Wat is dan mijn verdere verdiensten??? Kom op Serge!!

Tel mijn verdiensten bij elkaar op A+B = € ........???
A= Mijn eigen directe verdiensten over mijn verkopen/
B = Bonussen, commisies etc.

Iedereen binnen MLM weet dat ­± 70% (Kan meer zijn) van de verkoop uit betaald wordt aan de distributeurs!!

Dus dit:
Meneer beweert hier dus dat HET MLM BEDRIJF MEER AAN ZIJN DISTRIBUTEURS UITBETAALT DAN ER AAN OMZET GEDRAAID WORDT!
Is puur uit je nek lu.ll.en Serge. En dat weet jij!!!

Fijn weekend!!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Bij die berekening die hier geplaatst is is alleen maar uitgegeaan van de directe verkoop winst.
Je moet niet zo l*llen en gewoon lezen:
Quote: Dus je ziet het: je kunt wel de gemiddelde omzet per distributeur berekenen - wel of niet actief - je hebt bij MLM nog meer uitbetalingen waardoor het daadwerkelijke vlele malen hoger kan zijn!!

mrtelecom

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Je snapt dus niet dat je niet alleen over omzet maar ook over het begeleiden van mensen betaald word?

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Slim »

Je snapt dus niet dat je niet alleen over omzet maar ook over het begeleiden van mensen betaald word?
En waar komt dat geld dan vandaan? Van Sinterklaas?

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Energetix en Mr Telecom

Ik heb het idee dat jullie het niet snappen en een nogal naive en domme instelling hebben! Jullie varen blind op de mooie praatjes van de MLM bedrijven dat IEDEREEN geld kan verdienen en bakken vol wel te verstaan..

Helaas, de waarheid is anders, zoals al aangegeven in de getallen voorbeelden, verdient een fractie van de distributeurs geld, de rest verdient niks tot nagenoeg niks.. Ondanks dat jullie blijven volharden in zaken als, je krijgt ook betaald over dit en ook over dat en je vergeet dat je ook hier over provisie krijgt...

Allemaal mooi en aardig, maar het moet ook gefinancierd worden, ik neem aan dat de MLM organisatie geen filantropische instelling is....Alles wordt dus betaald uit de totale omzet van het bedrijf!!!

Een voorbeeld ter illustratie, MLM organisatie X, zet 1 mld E om, met behulp van 1mln distributeurs. Gemiddeld leverd elke distributeur een omzet bijdrage van 1000E.

Welnu, dit is een omzet die wordt gehaald, dit is nog geen verdienste, deze ligt namelijk lager, na aftrek van kosten etc..

De verdiensten kunnen in dit geval GEMIDDELD nooit meer zijn dan 1000E per distributeur, omdat de omzet 1mld en er dus niet meer geld te verdelen is.

Om toch winst te draaien, zal het MLM bedrijf dus een deel van de omzet zelf houden, ik las hier getallen van ongeveer 30%, dit betekend dat er nog maar 70% beschikbaar is voor de distributeurs.

Dit houdt dus in dat de maximale gemiddelde verdiensten nog maar 700E kunnen zijn, meer geld is er niet..

Er zijn ook distributeurs die meer dan gemiddeld omzetten, hoe hoger deze fractie wordt, want dat is wat je beloofd wordt door het MLM bedrijf, hoe minder er overblijft voor de rest... Immers er is een vaste pot geld die wordt verdeeld!!, en deze kan NOOIT meer zijn dan grofweg 70% van de totale omzet van het MLM bedrijf. Immers het MLM bedrijf zelf heeft ook een overhead, inkoop etc, die ook uit de totale omzet betaald moeten worden.

Kort gezegt, als er maar een klein deel van de distributeurs meer dan de gemiddeld omzet van 1000E haalt, in dit voorbeeld, dan dragen de overige distributeurs minder bij aan de omzet en in de ergste gevallen zelfs helemaal niet meer, betekend dat ze NIKS omzetten.... Immers ceterus paribus, de totale omzet van het concern is en blijft in dit voorbeeld 1mld E.....De fabeltjes dat iedereen dus bergen met geld verdient en kan verdienen, zijn dus niet mogelijk!!! uitgaande van de omzet cijfers en de aantallen distributeurs....

Beste MR Telecom en Energetix, leg mij dan eens uit, hoe iedereen toch meer kan verdienen, niet omzetten, dan het gemiddelde? En dat iedereen dus bakken met geld kan verdienen in MLM?

Dit is namelijk bedrijfseconomisch onmogelijk!!! Ik zou dan ook wel eens willen weten hoe dat zit.....kunnen MLM bedrijven geld scheppen? net zoals primaire banken?.....

Graag een toelichting...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Thunder,

Aangezien het al 12 uur geleden is sinds je laatstre bijdrage en Energetix en Mr Telecom het schijnbaar druk hebben, zal ik een en ander uit de doeken doen.
Ga je niet helemaal volgen in je berekeningen, maar haal even een paar verkeerde stellingen er voor je uit.
Ik heb het idee dat jullie het niet snappen en een nogal naive en domme instelling hebben!
Nee.
ZIJ praten over dingen waar zij van af weten. Jij niet.
Jij komt met theorie verhalen aan.
"De theorie"van mlm, kun je het noemen.
Jullie varen blind op de mooie praatjes van de MLM bedrijven dat IEDEREEN geld kan verdienen en bakken vol wel te verstaan..

Klopt.
Iedereen die er voor over heeft te doen wat er voor nodig is.
Wat dat is zullen we nu in het midden laten.
Helaas, de waarheid is anders, zoals al aangegeven in de getallen voorbeelden, verdient een fractie van de distributeurs geld, de rest verdient niks tot nagenoeg niks.. Ondanks dat jullie blijven volharden in zaken als, je krijgt ook betaald over dit en ook over dat en je vergeet dat je ook hier over provisie krijgt...

Mispoes!
Het is jullie al vaker verteld, maar jullie blijven er over heen kletsen.
Het succes van de "top" is gebaseerd op het succes van VELEN die ook goed geld verdienen.
Wat is dat toch voor belachelijk idee dat iemand die een maand bezig is net zoveel zou moeten kunnen verdienen als iemand die zich al 5 jaar, naast zijn baan, het schompes werkt om een flink inkomen naast zijn salaris van de baas te zetten?????
(Iets wat trouwens maar weinig mensen er voor over hebben!)
Bovendien weet iedeeen die maar enig onderzoek heeft gedaan, dat het overgrote deel bitter weinig werk verzet.
Allemaal mooi en aardig, maar het moet ook gefinancierd worden, ik neem aan dat de MLM organisatie geen filantropische instelling is....Alles wordt dus betaald uit de totale omzet van het bedrijf!!!
Erg spitsvondig.
Om toch winst te draaien, zal het MLM bedrijf dus een deel van de omzet zelf houden, ik las hier getallen van ongeveer 30%, dit betekend dat er nog maar 70% beschikbaar is voor de distributeurs.

DAT is nu wel tot je doorgedrongen?
Mooi. Dan ben je er bijna.
Dit houdt dus in dat de maximale gemiddelde verdiensten nog maar 700E kunnen zijn, meer geld is er niet..

Bravo.
50% doet HELEMAAL niks en nog eens 30% doet weinig.
Dat zal je gemiddelde aardig omhoog krikken! LOL
mmers het MLM bedrijf zelf heeft ook een overhead, inkoop etc, die ook uit de totale omzet betaald moeten worden.
Juist.
Het gaat goed.
Uit die 30% van de omzet.
Kort gezegt, als er maar een klein deel van de distributeurs meer dan de gemiddeld omzet van 1000E haalt, in dit voorbeeld, dan dragen de overige distributeurs minder bij aan de omzet en in de ergste gevallen zelfs helemaal niet meer, betekend dat ze NIKS omzetten.... Immers ceterus paribus, de totale omzet van het concern is en blijft in dit voorbeeld 1mld E.....De fabeltjes dat iedereen dus bergen met geld verdient en kan verdienen, zijn dus niet mogelijk!!! uitgaande van de omzet cijfers en de aantallen distributeurs....

Nou ga je weer zo vreemd door de bocht?????
Niet iedereen WIL veel verdienen......
Veel KRIJGEN? Ja. Dat wil iedereen wel!
Graag een toelichting...
Laat je dat nu eens uitleggen door iemand.
En niet hier op dit forum.
DAN kun je hier meepraten naar wat je weet.
En veel te veel mensen praten hier naar wat ze aan verstand hebben!

So be it

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Slim »

Iedereen die er voor over heeft te doen wat er voor nodig is.
Wat dat is zullen we nu in het midden laten.
Dan zal ik het even voor het voetlicht brengen:
mensen belazeren :shock: :shock: :shock:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Meneer Slim,
Iedereen die er voor over heeft te doen wat er voor nodig is.
Wat dat is zullen we nu in het midden laten.


Dan zal ik het even voor het voetlicht brengen:
mensen belazeren


Dacht je nou echt dat we dat niet aan voelden komen?
Erg voorspelbaar!

Maar als dat er voor nodig is.......?!?!
Maakt niet uit.
50% doet gewoon niks en dat willen jullie maar niet begrijpen!!!! LOL
Wie is er DOM, SLIM?

So be it

Gesloten