LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met hoogglans

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
piep
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2006 00:35

Ervaringen met hoogglans

Ongelezen bericht door piep »

Nooit gedacht dat ik het in overweging zou nemen maar toch....ik blijk het mooier te vinden dan ik dacht.
Wat zijn jullie ervaringen met hoogglans: schoonmaken, krassen e.d.?

norvug
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 14:19

Re: Ervaringen met hoogglans

Ongelezen bericht door norvug »

omdat hoogglans zo erg glanst moet je echt deuren van zijkanten bekijken om een vlek te ontdekken. ik heb nu 1.5 jaar een hoogglans en geen krassen, wel 2 zeer wilde jonge kinderen!

piep
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2006 00:35

Re: Ervaringen met hoogglans

Ongelezen bericht door piep »

Dat klinkt goed; ik had in de winkel al het idee dat ik meer zag op de matte deurtjes dan op de hoogglans, terwijl ik dacht dat het juist andersom zou zijn.
Zijn er misschien ook nog negatieve ervaringen, of dingen die ik wel mee moet nemen in de beslissing?

Buurvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 19:13

Re: Ervaringen met hoogglans

Ongelezen bericht door Buurvrouw »

Bij een hoogglanskeuken moet je heel erg goed opletten dat je een schoon katoenen doekje gebruikt. Geen microvezeldoekjes.
En als je ook maar de minste kruimels in je doekje hebt gaat het krassen. Stel je veegt je aanrecht af omdat je met suiker hebt gemorst,
spoel je daarna je doekje niet uit en veeg je over de hoogglansdeurtjes,
kun je krassen krijgen van de ruwe korreltjes suiker.
Hoogglans is zeer krasgevoelig op het moment dat je het verkeerd reinigt. Ook een nadeel is (maar wel de goedkopere kwaliteit) dat het folie kan loslaten als je de vaatwasser vaak opendoet voor hij afgekoeld is. Door de stoom laat het folie dan los.
Voordeel van hoogglans is, dat het makkelijk en snel te reinigen is.

groetjes van de Buurvrouw

Specht
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:08

Re: Ervaringen met hoogglans

Ongelezen bericht door Specht »

Ik ben er superblij mee. Als je goede schoonmaakdoeken gebruikt, is hoogglans makkelijker dan mat. Je ziet er stukken minder op, behalve als je er met je neus op gata staan... :) Krassen heb ik er nog niet op (keuken nu jaar in gebruik).

Gesloten