LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiscaal overzicht Sprintplan
Fiscaal overzicht Sprintplan
Het zal een tegen beter weten in vraag zijn maar het volgende:
Ik heb vandaag mijn Fiscaal overzicht van mijn Sprintplan gehad wat per 31 maart van dit jaar afloopt.
Daar staat:
Uw aantal participaties per 31 december 2005 3.750,0000
De koers per participatie per 31 december 2005 EUR 4,70
Dan krijg je het Fiscaal overzicht 2005:
Hoogte lening per 01-01-2005 EUR 17.016,76
Hoogte lening per 31-12-2005 EUR 17.016,76
Waarde van uw beleggingen per 01-01-2005 EUR 16.612,50
Waarde van uw beleggingen per 31-12-2005 EUR 17.625.00
Aangezien de waarde van mijn belegging per 31-12-2005 hoger is dan de hoogte van de lening per 31-12-2005 krijg ik dat verschil dan op mijn rekening gestort?
Zo ja:
Kan ik dat geld dan gewoon zonder gevolg eraf halen, hangende de rechtzaak die er loopt bij C&GZ?
En is het verstandig om dan alles bij Aegon op te zeggen?
Ik heb vandaag mijn Fiscaal overzicht van mijn Sprintplan gehad wat per 31 maart van dit jaar afloopt.
Daar staat:
Uw aantal participaties per 31 december 2005 3.750,0000
De koers per participatie per 31 december 2005 EUR 4,70
Dan krijg je het Fiscaal overzicht 2005:
Hoogte lening per 01-01-2005 EUR 17.016,76
Hoogte lening per 31-12-2005 EUR 17.016,76
Waarde van uw beleggingen per 01-01-2005 EUR 16.612,50
Waarde van uw beleggingen per 31-12-2005 EUR 17.625.00
Aangezien de waarde van mijn belegging per 31-12-2005 hoger is dan de hoogte van de lening per 31-12-2005 krijg ik dat verschil dan op mijn rekening gestort?
Zo ja:
Kan ik dat geld dan gewoon zonder gevolg eraf halen, hangende de rechtzaak die er loopt bij C&GZ?
En is het verstandig om dan alles bij Aegon op te zeggen?
Re: Fiscaal overzicht Sprintplan
Toch wel iemand die mij hier een antwoordt op kan geven?
Ben namelijk erg benieuwd. Dat geld zou me namelijk erg goed uitkomen op dit moment.
Ben trouwns ook ongeduldig.....
Ben namelijk erg benieuwd. Dat geld zou me namelijk erg goed uitkomen op dit moment.
Ben trouwns ook ongeduldig.....
Chima,
Je krijgt na afloop, dus na 31 maart het verschil op je rekening gestort.
Het heeft geen zin om voor die twee maanden nog iets te ondernemen.
Behalve dan aansluiting bij Consument & Geldzaken.
Chima,
Ik ben al ruim een jaar aangesloten bij Consument en Geldzaken. Het had op dat moment al geen nut meer om het af te breken aangezien de boet hoger zou zijn dan de inleg die nog reste tot het eind van het Sprintplan.
Dus dan zie ik in ieder geval nog een klein beetje van mijn inleg terug.....
Dus dan zie ik in ieder geval nog een klein beetje van mijn inleg terug.....
-
Ik vermoed als ik al die andere reacties hier nog lees, dat op het moment dat er uitbetaald moet worden, je op een saldo van "0" komt te staan..
Dan zou de waarde van mijn beleggingen in 3 maanden dus ruim 600 euro moeten dalen.
Zou kunnen natuurlijk. Ik verbaas me nergens meer over bij Aegon.
Maar hoop natuurlijk dat mijn waarde geen 600 euro afneemt in 3 maanden.
Misschien dat één van de "experts" hier antwoordt op weet....
Zou kunnen natuurlijk. Ik verbaas me nergens meer over bij Aegon.
Maar hoop natuurlijk dat mijn waarde geen 600 euro afneemt in 3 maanden.
Misschien dat één van de "experts" hier antwoordt op weet....
Ik ben augustus 2003 gestopt met betalen aan dat geboefte en dat
heeft mij 24 maanden a 136.13 = 2.267.12 opgeleverd.Nu heb ik nog
5000 euro van het geboefte tegoed.Ik kan nog steeds niet begrijpen
dat mensen maar gewoon door betalen.Ik zit al 3 jaar te wachten dat
het geboefte mij voor de rechter daagt wegens wanbetaling van mijn
kant,maar helaas het geboefte durft dat niet, zij weten dat ze gaan
verliezen
groeten thai
heeft mij 24 maanden a 136.13 = 2.267.12 opgeleverd.Nu heb ik nog
5000 euro van het geboefte tegoed.Ik kan nog steeds niet begrijpen
dat mensen maar gewoon door betalen.Ik zit al 3 jaar te wachten dat
het geboefte mij voor de rechter daagt wegens wanbetaling van mijn
kant,maar helaas het geboefte durft dat niet, zij weten dat ze gaan
verliezen
groeten thai
@Thai
Je hebt dan wel een boete moeten betalen van 5%.
En ook kan er dan een restschuld ontstaan. Aangezien die 5% boete meer was dan een jaar doorbetalen heb ik er voor gekozen om een jaar door te betalen.
Je hebt dan wel een boete moeten betalen van 5%.
En ook kan er dan een restschuld ontstaan. Aangezien die 5% boete meer was dan een jaar doorbetalen heb ik er voor gekozen om een jaar door te betalen.
Chima,
Contractueel is Spaarbeleg verplicht om bij het bereiken van de einddatum je SprintPlan-contract af te wikkelen. Als gevolg van de wat gunstiger ontwikkelingen op de aandelenbeurzen van de afgelopen een tot anderhalf jaar (en dus niet te danken aan Aegon) zul je waarschijnlijk dus een kleine uitkering krijgen, maar nog steeds dik en dik verlies lijden. Het staat je m.i. helemaal vrij om met die uitkering te doen wat je wilt. Als het goed is heb je immers de door C & G aanbevolen brief gestuurd aan Spaarbeleg, waarin je je ""alle rechten voorbehoud"
Of het ook zinnig is om ook nu al alle andere producten die je hebt lopen weg te halen bij Spaarbeleg en Aegon, is een vraag van geheel andere orde. Bij sommige producten zul je namelijk soms een boeterente moeten betalen of ontvang je bij tussentijds stoppen een afkoopsom waardoor je nog grotere schade lijdt. Bij geldzaken moet je niet mee laten slepen door emoties. Voor de toekomst zou ik inderdaad nooit zaken meer doen met Aegon/Spaarbeleg.
Contractueel is Spaarbeleg verplicht om bij het bereiken van de einddatum je SprintPlan-contract af te wikkelen. Als gevolg van de wat gunstiger ontwikkelingen op de aandelenbeurzen van de afgelopen een tot anderhalf jaar (en dus niet te danken aan Aegon) zul je waarschijnlijk dus een kleine uitkering krijgen, maar nog steeds dik en dik verlies lijden. Het staat je m.i. helemaal vrij om met die uitkering te doen wat je wilt. Als het goed is heb je immers de door C & G aanbevolen brief gestuurd aan Spaarbeleg, waarin je je ""alle rechten voorbehoud"
Of het ook zinnig is om ook nu al alle andere producten die je hebt lopen weg te halen bij Spaarbeleg en Aegon, is een vraag van geheel andere orde. Bij sommige producten zul je namelijk soms een boeterente moeten betalen of ontvang je bij tussentijds stoppen een afkoopsom waardoor je nog grotere schade lijdt. Bij geldzaken moet je niet mee laten slepen door emoties. Voor de toekomst zou ik inderdaad nooit zaken meer doen met Aegon/Spaarbeleg.
Thanks Peewee!!
Dat houdt mijn hoop dat ik tenminste nog iets terug zie in leven.
Al is het maar die 600 euro (toch ruim 5 maanden inleg... )
Maar het zou me, zoals cornelia zegt, dus ook niets verbazen als het tegen die tijd toch gewoon op 0 uitkomt....
We zullen zien....begin april weet ik het....
Ik heb verder niks bij aegon lopen gelukkig. Alleen het sprintplan en dus een rekening waar de eventuele winst op gestort zou worden. Ik neem aan dat ik die dan ook gewoon op kan zeggen?
Dat houdt mijn hoop dat ik tenminste nog iets terug zie in leven.
Al is het maar die 600 euro (toch ruim 5 maanden inleg... )
Maar het zou me, zoals cornelia zegt, dus ook niets verbazen als het tegen die tijd toch gewoon op 0 uitkomt....
We zullen zien....begin april weet ik het....
Ik heb verder niks bij aegon lopen gelukkig. Alleen het sprintplan en dus een rekening waar de eventuele winst op gestort zou worden. Ik neem aan dat ik die dan ook gewoon op kan zeggen?
Ik heb vandaag het resultaat v.an mijn sprintplan ontvangen.
Waarde van uw sprintplan EUR 19.275,00
Minus het door spaarbeleg geleende bedrag EUR 17.016,76
Resultaat van uw sprintplan EUR 2.258,24
Ik neem aan dat ik dat laatste bedrag dus ook werkelijk op mijn rekening gestort krijg?
Als dit zo is dan is dit meer dan ik verwacht had. Desalniettemin is er natuurlijk nog fors verlies geleden.
Dit geld schrijf ik dan over naar mijn postbank rekening. Wat moet ik dan met het rekeningnummer bij spaarbeleg doen? Is het verstandig om dit rekeningnummer te houden of kan ik deze gwoon zonder gevolgen opzeggen?
Waarde van uw sprintplan EUR 19.275,00
Minus het door spaarbeleg geleende bedrag EUR 17.016,76
Resultaat van uw sprintplan EUR 2.258,24
Ik neem aan dat ik dat laatste bedrag dus ook werkelijk op mijn rekening gestort krijg?
Als dit zo is dan is dit meer dan ik verwacht had. Desalniettemin is er natuurlijk nog fors verlies geleden.
Dit geld schrijf ik dan over naar mijn postbank rekening. Wat moet ik dan met het rekeningnummer bij spaarbeleg doen? Is het verstandig om dit rekeningnummer te houden of kan ik deze gwoon zonder gevolgen opzeggen?
Chima,
Ik zou die renterekening WEL leeghalen, maar NIET opzeggen. Die renterekening is t.z.t. handig om je schadevergoeding op te laten storten, wanneer er over enkele jaren een definitief eindvonnis is in de rechtszaak tegen Aegon's Spaarbeleg.
Ik zou die renterekening WEL leeghalen, maar NIET opzeggen. Die renterekening is t.z.t. handig om je schadevergoeding op te laten storten, wanneer er over enkele jaren een definitief eindvonnis is in de rechtszaak tegen Aegon's Spaarbeleg.
Vandaag heb ik te horen gekregen van AEGON dat ik alles kwijt ben.
Mijn inleg van de afgelopen 5 jaar van 113.45. Ik heb nu verschillende verhalen gelezen van gedupeerden maar weet niet zo goed hoe t e.e.a. aan te pakken. Wel gelezen over het hoger beroep van 14-04-2006. Kan ik mij ergens bij aansluiten?
Mijn inleg van de afgelopen 5 jaar van 113.45. Ik heb nu verschillende verhalen gelezen van gedupeerden maar weet niet zo goed hoe t e.e.a. aan te pakken. Wel gelezen over het hoger beroep van 14-04-2006. Kan ik mij ergens bij aansluiten?
@ Peewee
Bedankt voor je antwoordt.
Dat was inderdaad ook al mijn idee. Ik heb daarom op 5 cent na mijn rekening leeg gehaald. Die 5 cent heb ik dus laten staan zodat ze hem niet ongevraagd kunnen opheffen.
@ Poeran
Dat snap ik dan weer niet waarom ik wel wat uitgekeerd krijg en jij niet
Weet jij misschien hoe dat kan Peewee?
Maar sluit je aan bij bijvoorbeeld consument en Geldzaken op www.sprintplanclaim.nl Daar vind je ook bij de veelgestelde vragen een voorbeeld van een stuitingsbrief die je naar Aegon kunt sturen om verjaring te voorkomen.
Bedankt voor je antwoordt.
Dat was inderdaad ook al mijn idee. Ik heb daarom op 5 cent na mijn rekening leeg gehaald. Die 5 cent heb ik dus laten staan zodat ze hem niet ongevraagd kunnen opheffen.
@ Poeran
Dat snap ik dan weer niet waarom ik wel wat uitgekeerd krijg en jij niet
Weet jij misschien hoe dat kan Peewee?
Maar sluit je aan bij bijvoorbeeld consument en Geldzaken op www.sprintplanclaim.nl Daar vind je ook bij de veelgestelde vragen een voorbeeld van een stuitingsbrief die je naar Aegon kunt sturen om verjaring te voorkomen.
Poeran,
Wanneer een SprintPlan-contract de einddatum bereikt wordt uit de opbrengst van de aandelen (=participaties Aegon Garantiefonds) eerst de lening afgelost, vervolgens kijkt Spaarbeleg of er nog achterstallige maandbetalingen openstaan, ook die worden van de opbrengst van de aandelen afgehaald. Als er dan nog iets resteert krijg je een uitkering.
Doordat de aandelenbeurzen de afgelopen periode van circa anderhalf jaar flink zijn gestegen, leidt dit ertoe dat SprintPlan-deelnemers die nu de einddatum bereiken nog iets uitgekeerd krijgen. Dit is NIET DANKZIJ de beleggingsdeskundigheid vanAegon/Spaarbeleg, maar eenvoudig omdat de aandelenbeurzen stegen.
Afgezet tegen hun inleg van 60 maanden betalingen hebben ALLE circa 120.000 SprintPlan-contracten DIK EN DIK VERLOREN op hun SprintPlan.
Bij wijze van spiegelbeeld, heeft Spaarbeleg/Aegon DIK EN DIK VERDIEND aan dit SprintPlan. Volgens berekeningen van Consument & Geldzaken circa 700 miljoen euro. Die rentebaten staan exact in spiegelbeeld met het totaal door alle deelnemers tezamen geleden verliezen. Over die 700 miljoen euro, anderhalf miljard gulden gaat de rechtszaak van Consument en Geldzaken voor de aangesloten gedupeerden.
Wanneer een SprintPlan-contract de einddatum bereikt wordt uit de opbrengst van de aandelen (=participaties Aegon Garantiefonds) eerst de lening afgelost, vervolgens kijkt Spaarbeleg of er nog achterstallige maandbetalingen openstaan, ook die worden van de opbrengst van de aandelen afgehaald. Als er dan nog iets resteert krijg je een uitkering.
Doordat de aandelenbeurzen de afgelopen periode van circa anderhalf jaar flink zijn gestegen, leidt dit ertoe dat SprintPlan-deelnemers die nu de einddatum bereiken nog iets uitgekeerd krijgen. Dit is NIET DANKZIJ de beleggingsdeskundigheid vanAegon/Spaarbeleg, maar eenvoudig omdat de aandelenbeurzen stegen.
Afgezet tegen hun inleg van 60 maanden betalingen hebben ALLE circa 120.000 SprintPlan-contracten DIK EN DIK VERLOREN op hun SprintPlan.
Bij wijze van spiegelbeeld, heeft Spaarbeleg/Aegon DIK EN DIK VERDIEND aan dit SprintPlan. Volgens berekeningen van Consument & Geldzaken circa 700 miljoen euro. Die rentebaten staan exact in spiegelbeeld met het totaal door alle deelnemers tezamen geleden verliezen. Over die 700 miljoen euro, anderhalf miljard gulden gaat de rechtszaak van Consument en Geldzaken voor de aangesloten gedupeerden.
@Peewee
Hoe kan het dan ik wel een "redelijk" bedrag uitgekeerd krijg en Poeran niet? Neem aan dat het niet in het feit kan liggen dat ik al wel meedraai in de gerechtelijke molen en Poeran niet?
Hij heeft dezelfde maandinleg en zijn plan is rond dezelfde tijd afgelopen.
Hoe kan het dan ik wel een "redelijk" bedrag uitgekeerd krijg en Poeran niet? Neem aan dat het niet in het feit kan liggen dat ik al wel meedraai in de gerechtelijke molen en Poeran niet?
Hij heeft dezelfde maandinleg en zijn plan is rond dezelfde tijd afgelopen.