Ik geef 2 jaar garantie op de computers. Deze lever ik ook kosteloos werkend bij de klant af. Als er iets is hoeven de mensen mij maar te bellen en ik kom bij ze aan huis. Staan er op de oude computer nog persoonlijke gegevens die overgezet moeten worden op de nieuwe computer? Doe ik gelijk met de levering: kosteloos! Moet de "oude" printer en/of de scanner ook geïnstalleerd worden? Doe ik bij de levering allemaal kosteloos! Ik bied dus complete service aan huis.
Ehmm.. Tijd over?
Wie van de prijsvechters doet dat ook? GEEN ÉÉN!!!
Tijd is dan óók weer geld.
Dus de vakhandel is gewoon veel beter dan die prijsvechters!
En een groot deel van de mensen accepteerd dat ook.
Het is het kleine deel, wat niet doorheeft dat bij een (kleine)
serviceafdeling in een zaak waar veel verkocht wordt er weinig tijd
voor de individu is, lange reparatie tijden zijn en dat je er voor informatie
vaak niet hoeft te komen.
Als er vervolgens een aanbieding komt bij de prijsvechter,
hetzij aldi of bijvoorbeeld de lidlle,
zijn het tegenwoordig vaak apparaten die goed zijn, met goede
garantie en een scherpe prijs.
Maar als mensen gewoon zouden nadenken, dan weten ze heus wel
dat je voor "meer info" niet bij de kassa moet zijn.
En dat je voor merkapparatuur vaakal aangewezen bent voor garantie op
een extern reparatiebedrijf geld ook voor ieder die Acer e.d. verkoopt.
(ook via de vakhandel)
Daarbij komt ook nog eens dat bij die prijsvechters verkooppraatjes wordt gegeven, terwijl bij de echte vakhandel eerlijk advies wordt gegeven. Daarbij weet de vakhandel heel goed waar ze het over hebben. Uit de reacties hier weten de dozenschuivers dat niet!
Daarom dan ook weer "prijsvechters"
Als specialist ga je niet bij mediamarkt werken
Moet je voor de grap eens vragen aan een paar medewerkers van
een mediamarkt op hoeveel afdelingen ze dit jaar al gestaan hebben?
Iemand van de CD/Koelkast/audio afdeling zal echt niet -opeens-
alles van computers weten, wehehe, probeer het zelf allemaal nog maar
net bij te houden
En de vakhandel is helemaal niet duur!
Wel in de vergelijking met bijvoorbeeld een Fujitsu PC aanbieding van "bijvoorbeeld" mediamarkt. (zitten ook vaak nog leuke asus bordjes in ook).
Een (kleine) vakhandel heeft weinig mazzel inkopen en een kleine
inkoop is ook een hogere prijs.
Ga je leveren voor de lagere prijs, maak je (zeker bij de webwinkelklojo's) geen marge, of al verlies als je een kwartier met
de klant bezig bent.
Dat de kleine zaak er van baald is begrijpelijk.
De totnu toe onbeantwoorde vraag is dan ook meer, hoe kan
met de marges van vandaag, er nog bestaansrecht zijn voor de kleine zaak?
Ga je er dingen bij doen? Of draai je door in de service?
Dat laatste kun je m.i. niet lang volhouden als je goed verkoopt.
Dus als je toch zo eigenwijs bent om bij een dozenschuiver een computer gaat kopen en het gaat mis: Kom hier dan niet zeuren!
Tuurlijk wel hier zeuren! Hoe meer hoe beter toch?
Ook voor de kleine zaak is dat geweldig, ook aan reparaties wordt
verdiend

(het zal dan ook noooooit garantie zijn)