LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Marjon Pleizier
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:53

Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door Marjon Pleizier »

Onze nieuwe zorgverzekeraar VGZ heeft ons opzeggingskaartje op 1 maart aangetekend naar de Menzis verstuurd. Welliswaar te laat, maar ja, de zorverzekeraars zouden coulant zijn. Nou dus niet!! Alleen het gaat bij de VGZ om een collectieve polis van mijn mans werk en van twee van zijn collega's weten wij dat hun opzeggingskaartje ook pas per 1 maart verstuurd is en zij zijn wel uitgeschreven door de Menzis. Als ik dit bij hun noem, zeggen zij alleen dat dat hoogst onwaarschijnlijk is en willen ze ons nog steeds niet uitschrijven. Maar een brief waarin zij vermelden dat onze opzegging niet geaccepteerd is, hebben wij tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen. Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben of weet iemand wat hier nog aan te doen is, dan horen wij dit graag!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door Bailey »

Het lijkt mij dat, doordat VGZ te laat is geweest met het opsturen van het opzeggingskaartje (terwijl ze dat dus dondersgoed wisten!!), dat de verzekering bij VGZ geannuleerd wordt. Anders zullen ze onderling met Menzis iets moeten regelen. Maar ik denk dat je daar weinig kans op maakt, want Menzis is nou niet de meest schappelijke zorgverzekeraar.

Marjon Pleizier
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:53

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door Marjon Pleizier »

De Menzis heeft ons vandaag een bewijs van uitschrijving gestuurd. Blijkbaar waren ze bang voor de slechte publiciteit, waarmee ik gedreigd had.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De NPCF (Nederlandse Patienten Consumenten Federatie) zijn ook bezig met het probleem van dedubbele inschrijvingen. Je kunt advies en informatie krijgen bij het "meldpunt last van veranderingen in de zorg" van de NPCF.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door L1la »

Bij mij is het juist VGZ die nog niet opgezegd is. Ik heb in februari 1 kaart met 2 polisnmmers naar hun opgestuurd. Mijn man was op 3 maart al uitgeschreven en ik (collectief) wacht nog steeds.
Heb al gebeld... gemaild.... krijg telkens als antwoordt
"Het komt komt goed" "collectief heeft een achterstand"

Het geld van april werd afgeschreven welke ik na hun eigen advies weer terug heb laten boeken. Tuurlijk krijg ik daarna weer een acceptgiro en herinnering in de bus. WEER BELLEN... "Nee we gaan het echt uitzoeken en u krijgt u uitschrijvings bericht"

Het enigste wat ik ondertussen ontvangen heb is een zorgpas

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door mr T. »

Onze nieuwe zorgverzekeraar VGZ heeft ons opzeggingskaartje op 1 maart aangetekend naar de Menzis verstuurd. Welliswaar te laat, maar ja, de zorverzekeraars zouden coulant zijn. Nou dus niet!! Alleen het gaat bij de VGZ om een collectieve polis van mijn mans werk en van twee van zijn collega's weten wij dat hun opzeggingskaartje ook pas per 1 maart verstuurd is en zij zijn wel uitgeschreven door de Menzis.
Ik ken meer voormalige klanten van Menzis die hier problemen mee hebben. Dat heeft er onder meer mee te maken dat Menzis geen aandacht lijkt te schenken aan gestuurde verzoeken om opzegging. Zo ken ik iemand die zelf per brief (aangetekend met ontvangstbevestiging) heeft opgezegd en waarvan de brief uiteindelijk, nadat TPG poging heeft gedaan om de brief te bezorgen, op het postkantoor terecht kwam. Daar kwamen we achter komen door gebruik te maken van de 'track and trace' mogelijkheid die TPG op de webiste biedt.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Zorgverzekeraar Menzis meet met twee maten

Ongelezen bericht door heho »

zo is het mr. T
Bij mij was dat ook zo
Voor de zekerheid heb ik er nog maar een 2e aangetekende brief tegen aan gegooid (ach kost niks), want je weet maar nooit dacht ik
beter 2 x dan straks met de brokken zitten, zo soepel is menzis niet zeggen ze zelf ook !
Ze zijn gewoon te groot geworden, zeg je ze krijgen volgend jaar een klap, ik voorspel vele opzeggingen bij menzis.

Gesloten