LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco Fout op Fout

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ArnoldC
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2006 16:08

Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door ArnoldC »

Eneco maakt Fout op fout en wij draaien daarvoor op.

het blijkt dat vorig jaar er eenmaal een termijn bedrag door omstandigheden niet is betaald. Vervolgens worden nieuwe termijnen wel optijd betaald. Voor het systeem heb ik dus die maanden betaald en krijg ik hier dus geen herinnering of sommatie brief voor thuis gestuurd. Intern verhuist Eneco dit bedrag en beslist dan dat je je termijn niet heb betaald. Als dan vervolgens het nieuwe termijn wordt betaald. Doen ze hetzelfde waardoor je volgens Eneco te laat betaald. Zij rekenen hiervoor 50 euro extra. Hierover ben ik nooit ingelicht. Na een paar maanden staat er een monteur op je stoep om je zo gezegd af te sluiten. Als dan blijkt dat er een bedrag open staat waar je niets van weet (geen brieven gehad) en ook nog nooit een waarschuwing heb gehad om alsnog te betalen ander wordt je afgesloten. Verweerd Eneco dit compleet en krijg je het welles nietes gedrag.

Ik heb alles voldaan wat openstond. Zelfs de boetes waar ik van vindt dat ze daar geen recht op hebben. Maar ja je trekt altijd aan het kortste eind. Nu ben ik over gestapt van Eneco naar RWE. Ik heb alle termijnen betaald ( heb hier bewijs van) en bij Eneco beweren ze dat er nog altijd een termijn openstaat. Je raad het al. Elke maand wordt nog steeds verhuist en 50 euro extra gerekend. Terwijl er geen bedragen meer openstaan. En dit is mij ook daadwerkelijk verteld door een call center medewerker. Eneco kan dit gesprek ook terug luisteren omdat zij deze gesprekken opnemen. Maar jij moet als eindgebruiker het tegendeel bewijzen anders moet je gewoon betalen.

Waar stoppen deze praktijken. Zijn er andere mensen die dit soort ervaringen hebben met Eneco????

MVG,

Arnold

tbezemer
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2004 11:29

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door tbezemer »

Nog nooit was een slogan zo toepasselijk.

In november overgestapt naar ENERGIE DIREKT. Maar Eneco blijft vrolijk voorschotnota's sturen voor levering Energie, terwijl zij ook nota's sturen voor netbeheer.

Gebeld, faxen gestuurd, via mail, verzin het maar, langs geweest trouwens ook nog. Niets helpt.

€ 79,00 iedere maand. Vraag gisteren waar is dat bedrag voor?

Antwoord 1 Dat is voor de levering van electriciteit. Ik ontkende dat en legde uit hoe het zat

Antwoord 2 Dat is voor de levering van gas. Ik ontkende ook dat en legde uit dat dat in de servicekosten zit.

Antwoord 3 Dan is het voor de huur van de boiler. € 79,00 voor de huur????? Ja.

Delgas gebeld, verschrikkelijke lachbui was het gevolg, nee meneer, dat kost slecht € 9,00 per maand.

Ik heb nu een klacht ingediend bij de geschillen commnissie Energie.

Eneco daarvan op de hoogte gesteld, weer geen reactie.

Wordt dus vervolgd.

Het spijt mij om het te moeten zeggen, maar mijn gesprek is dus ook opgenomen en ik hoop dat zij het terug luisteren, dat kost wel € 0,10 per minuut en dan een stelletje submenu's en uiteindelijk deze antwoorden. Het is een grof schandaal.

Ik heb de financiele middelen niet maar je zou dat bedrijf met de ene na de andere rechtszaak op de knieen moeten kunnen krijgen.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Deze praktijken tref ik meer aan. Het komt doordat de leveranciers per betaalopdracht ontvangen gelden afboeken op de oudste vordering. Daardoor is de nieuwe termijn weer te laat betaald en worden er iedere maand administratiekosten in rekening gebracht. De klant betaald het harde gelach! Wanneer u per acceptgiro betaald is de betaling termijn gebonden en niet verlegbaar. Toch boeken energieleveranciers vaak af op de oudste openstaande vordering en de klant blijft maar steeds administratiekosten betalen. een leuk melkkoetje zou ik zeggen.

dieptriest
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2006 09:01

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door dieptriest »

:x Zo'n zelfde ervaring heb ik ook; vorige week vrijdag (noemen ze goede vrijdag :evil: ) kwam een monteur ff afsluiten; zei die. Gelukkig niet hij kwam alleen ff een brief afgeven waarin dit vermeld was. Ik vloog in de stress! Had net voor de uitspraak (19/5/2004) van de rechter voor schuldhulpverlening, van de sociale dienst geld gekregen om de achterstand te betalen. En sindsdien betaal ik op tijd mijn energierekening. Hoewel ik van € 57,-- naar € 152,-- ging, na mijn verhuizing (stadsverwarming naar cv). Was soms errug moeilijk van die uitkering maar ik heb de afrekening van 2005 gekregen en er stond dat ik nog een bedrag van € 88.,67 hoefde te betalen, ik blij want dat betekende voor mij dat ik het gehaald had! Dus dit bedrag stond klaar om te betalen toen die vent aan de deur kwam. Ik belde en een vrouw vond het nodig tegen me tekeer te gaan en ik moest maar betalen, terwijl ik uitleg geen schulden te mogen maken vanwege de schuldsanering. En oh ja.. mijn bankafschriften liegen ook! Vandaag ontving ik een rekeningcourant, ik had die opgevraagd omdat mijn broer een bedrag van € 220,50 had gestort en gefaxt naar ze, daarin staat zoveel flauwekul dat ik het nou ook niet meer weet. Wat moet ik nou doen? Alle afschriften van vorig jaar en dit jaar kopieren en opsturen? Graag reactie.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door jimmie »

Ga met iemand rond de tafel zitten die je kan helpen wel wijs te worden uit de cijferbrij. Jij zegt dat je alles betaald hebt, Eneco zegt van niet. Iemand heeft er gelijk, en alleen door het goed uit te zoeken kan dat verklaard worden.

Als je niemand in je omgeving hebt die daarbij kan helpen, mogelijk kun je dan bij de sociale dienst terecht.

dieptriest
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2006 09:01

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door dieptriest »

:D Hé, bedankt. Ga ik proberen, intussen heb ik een brief gemaakt en weggestuurd aan de klantenservice van eneco hoe dit kan en of wij (eneco en ik) dit samen kunnen uitzoeken. Ik denk dat een aantal betalingen op een verkeerde rekening van eneco staan geboekt.
En als zij hier niets of nauwelijks op reageren dan ga ik ook eens met de geschillencommissie hierover in gesprek.

amramadhin
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2006 22:37

Re: Eneco Fout op Fout

Ongelezen bericht door amramadhin »

vorig jaar april kreeg ik een monteur van eneco netwerkbeheer om de boel af te sluiten. ik ben naar het kantoor van eneco geweest en daar bleek dat ik wel vijf contractnummers bij de eneco heb. volgens hun komt het doordat ik diverse malen ben overgestapt van leverancier. dit is niet TE GELOVEN. ik heb nooit eerder een acceptgiro van een ander leverancier dan eneco ontvangen omdat ik geen ander leverancier heb natuurlijk. tot nu toe ben ik aan het halen en trekken met de eneco. op 29 maart (2006) komt er weer monteur om alles af te sluiten. volgens hun heb ik een achterstand van 944,=. ik heb direct een aangetekend schrijven gestuurd ter attentie van een mevrouw van wie ik toevallig een de naam heb. het is vandaag 27 april en ipv een reactie is mijn cai afgesloten. ik moet eerst een bedrag van 1036,= binnen zeven dagen betalen, willen ze het heraansluiten anders gaan ze buiten graven en mij helemaal afsluiten. zonder enig moeite doen ze dat gewoon. ik ben nu radeloos natuurlijk. terwijl ik mijn mandelijkse termijnen betaal vraag ik me af hoe het mogelijk is dat ik voor de maand nov. 2005 3x 356,= en 2x 265,= moet betalen. ik vraag me af wat de medewerkers van eneco voor staan. kunnen ze niet zien dat het niet klopt. ik wil nu uit eigen wil overstappen naar een leverancier. heeft iemand goede ervaring met een leverancier.

Gesloten