Afgelopen 6 maart liep mijn abonnement-contract met Orange af.
Precies 2 maanden van te voren, op 6 januari, heb ik een nieuw contract afgesloten met Vodafone. Deze zou Orange verwittigen dat ik met behoud van nummer over wilde stappen naar Vodafone. Zelf heb ik ook een brief gestuurd waarin ik vermeldde mijn contract met Orange niet te willen verlengen.
Enkele weken later kreeg ik een brief van Orange waarin zij betreurden dat ik Orange wilde verlaten maar dat ze zouden meewerken om de oversluiting zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Hoewel het contract op 6 maart af zou lopen, werd de porteringsdatum vastgesteld op 9 maart 2006.
Verder meldde Orange en nu quote ik even: "Indien u nog een restant heeft van uw bundel, willen wij u erop attenderen deze voor bovenstaande porteringsdatum te verbruiken. Na de portering zal deze anders komen te vervallen. Er vind derhalve geen terruggave plaats van het overgebleven beltegoed."
Hierin kon ik mij goed vinden en er leek dan ook geen vuiltje aan de lucht.
Tot het moment dat ik een rekening binnenkreeg waarin Orange mij verzocht de maandelijke bundel van 6 maart 2006 t/m 5 april 2006 te betalen. Niet de 3 dagen tussen 6 t/m 9 maart maar de gehele maand tot aan 5 april.
Hierover was ik ten zeerste verbaasd... aangezien Orange in geen van de brieven die het mij stuurde, melding maakte over een verlenging van een maand van mijn abonnement.
Ik heb de klantenservice gebeld en die vertelde mij dat ik gewoon moest betalen en de porteringsdatum maar moest op laten schuiven...
Wat een belachelijk idee was, aangezien mijn abonnement bij Vodafone zou ingaan en ik deze ook gewoon moest betalen.
Nu weiger ik Orange het volle maand bedrag te betalen aangezien ik maar 3 dagen van het abonnement gebruik heb kunnen maken, omdat Orange het nodig vond om de porteringsdatum 3 dagen na het einde van ons contract te leggen...
Iemand die een licht op deze zaak kan werpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange: contract opzeggen
Re: Orange: contract opzeggen
Dat de portering drie dagen is opgeschoven zit hem puur in de verwerkingstijd die beide providers nodig hebben om nummerbehoud te kunnen regelen. Op het moment dat je een verzoek indient duurt het nog een aantal dagen voordat het verzoek is verwerkt en je oude abo dus door je nieuwe provider wordt opgezegd. Op dat punt is er dus niets mis en is alles gegaan zoals het hoort.
De bundel is een ander verhaal. Orange stelt zich op het standpunt dat je een hele bundel krijgt en daar dus ook voor moet betalen. Andere providers lossen dat meestal anders op (bundel naar rato, betalen naar rato).
De bundel is een ander verhaal. Orange stelt zich op het standpunt dat je een hele bundel krijgt en daar dus ook voor moet betalen. Andere providers lossen dat meestal anders op (bundel naar rato, betalen naar rato).
Precies twee maanden is te kort.
De opzegtermijn is n.l. drie maanden [/quote]
De opzegtermijn is n.l. drie maanden [/quote]
Onze ervaring met opzeggen van abonnement was prima. Wel 3 maanden van te voren opzeggen. Let wel op nummerbehoud. Zitten nu goedkoper bij Telfort.
Ik heb bij Orange nog speciaal hiervoor geinformeerd, bij de telefonische klantenservice en in de Orange-winkel in de plaats waar ik woon.Geplaatst op 26 Apr 2006 17:01 door jbtc
Precies twee maanden is te kort.
De opzegtermijn is n.l. drie maanden
Beide vertelden mij dat de opzegtermijn 2 maanden was, ook met nummerbehoud.
Heb trouwens net een brief binnengekregen dat als ik nu niet betaal, ze mijn telefoon afsluiten totdat ik betaal. Nu denk ik dat het weinig zin heeft aangezien ik nu telefoneer via Vodafone.
Volgens mij geld voor alle providers een opzegtermijn van 3 mnd..
bij Orange hebben de oude abonnementen (Free 20, 30 etc) twee maanden opzegtermijn en de nieuwe (Free 22.50, 32.50 etc) drie maanden opzegtermijn.
Mr.Luke heeft een 1 of een 2-jarig contract afgesloten met Orange. Met dat contract heeft u getekend voor 12 resp. 24 maandbundels. De maandbundel die u heeft gekregen op 6 maart is, aangezien uw contract ook liep tot en met 6 maart, de 12e (of 24e, indien u een twee-jarig contract had) maandbundel van uw abonnementstermijn. U heeft er vervolgens zelf voor gekozen om drie dagen later bij Orange weg te gaan (die overstap had u ook een paar weken later kunnen maken, dat had u bij Orange niks extra's gekost. Dat u nog een tweede contract bij Vodafone hebt afgesloten is uw eigen keus geweest, daar staat Orange buiten). Helaas zal deze bundel dus gewoon betaald moeten worden.
Mr.Luke heeft een 1 of een 2-jarig contract afgesloten met Orange. Met dat contract heeft u getekend voor 12 resp. 24 maandbundels. De maandbundel die u heeft gekregen op 6 maart is, aangezien uw contract ook liep tot en met 6 maart, de 12e (of 24e, indien u een twee-jarig contract had) maandbundel van uw abonnementstermijn. U heeft er vervolgens zelf voor gekozen om drie dagen later bij Orange weg te gaan (die overstap had u ook een paar weken later kunnen maken, dat had u bij Orange niks extra's gekost. Dat u nog een tweede contract bij Vodafone hebt afgesloten is uw eigen keus geweest, daar staat Orange buiten). Helaas zal deze bundel dus gewoon betaald moeten worden.