LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubels, Help!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Berkie

Meubels, Help!

Ongelezen bericht door Berkie »

Hallo forummers.,

Eindelijk had ik na lang zoeken de lederen bank die ik graag wou.
Hij moest speciaal gemaakt worden omdat ik een speciale breedte van 2.31 meter moest hebben in totaal.
De bank werd netjes geleverd en gemonteerd.

Het is een 2zitter met aan de rechterkant een chaise-lounge. De 2 zitter zit eraan vast middels een soort ijzers waarin hij vastschuift.
Nu kwam ik er nadien achter dat de 2-zitter aan de linkerkant, voor en achter een poot heeft maar verder geen poten achter in het midden (b.v.)en/of achter en vooorkant aan de rechterkant.. Dus hangt hij als het ware aan de rechterkant aleen maar in dat ijzer. De chaise-lounge heeft zelf , zowel aan de voor en achterkant wel 2 poten. En aan de linkerkant in het middenzit wel een schroefgat voor een poot , maar daar zit ookgeen poot.
Nu ben ik bang dat het niet sterk genoeg is op den duur, en belde dus de zaak op. Oh, nee geen probleem zei men, terwijl ik in allerlei meubelreklamefolders die men thuis krijgt toch wel hoekbanken met meer poten ziet staan.

Ik had nog geprobeerd de Nederlandse fabriek, waar hij bijna zeker gemaakt is te bellen maar men geeft geen antwoord aan particulieren.
In de winkel doet men niet erg vriendelijk, en zelfs een verkoper laat me niet uitpraten en gooit ondert het gesprek de hoorn op. Het is toch een gewone vraag dacht ik.
Ben bang dat hij in het slechtste geval net na de 1 jaar garantie doorzakt, en stom, stom, stom van me dat ze niet zijn aangesloten bij de geschillencommissie meubels. Ik heb voor de bank toch zo'n 1450,-
Euro betaald.

Wie kan me antwoorden geven op 1: sterkte van zo'n bank?
2: moet ik me niet zo druk maken?
3: terug naar de winkel, maar men
geeft mij niet de naam van de fa- :(
briek.

crazyme

Re: Meubels, Help!

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is niet normaal dat de 2 zits als het ware in de CL hangt. Die beugels zitten vast met schroeven (meestal) en deze zijn zo niet "plofbestedig".

Normaal gesproken kunt u, door het onderdoek heen voelend, "zien" of er bevestigingspunten voor de poten zijn. In dat geval zijn er gewoon een paar poten manco. Deze kan de winkel zo bijbestellen bij de fabriek.

Overigens denk ik niet dat de bank - gezien de prijs - in Nederland is gefabriceerd. Met de fabriek heeft u zakelijk gezien niets te maken. De winkel is uw aanspreekpunt.

Wat is de naam van deze bank ?

Berkie

Dag Crazyme,

Vast bedankt dat je zo snel reageert.

De bank heet volgens de bon Angora en het leer is Leersoort B, kleur Cafe (zeer donkerbruin) van Meubelfabriek het Anker in Druten. Tenminste de stalen die men op de bank in de winkel had liggen bij die bank. En mijn eigen gekochte bank heeft volgens mij inderdaad dat leer.Je ziet op het leer hier en daar een lidteken van het dier, maar niet echt op het zitgedeelte.
Bedoel je trouwens dat het geen goede bank is voor die prijs? Hij ziet er erg degelijk uit. Achterekant ook echt leer en mooie zadelstikwerk.
We hebben hem nu 14 dagen en waar mijn man meestal zit is het leer wel ietsie ruimer (plooien) geworden. Ik hoop dat dat niet te snel is voor leer?

Berkie

Sorry Crazymen. Het moet zijn leersoort D.

crazyme

Leuke "verspreking" lidteken, maar die kende ik al. :wink:

Maar wanneer je twijfelt, dan bel je toch gewoon even de fabriek op ? Die kunnen vast wel vertellen hoe het zit. Gezien het feit dat de winkelier heeft opgehangen zul je vast niet zo snel opgeven toch ?

Even voor de googlelaars :

Leer mag altijd iets ruimer gaan zitten, dat is normaal. Zeker wanneer er vaak op 1 plek wordt gezeten (80% van de gevallen) zie je dan een verschil in ruimte tussen de linkerkant en rechterkant van de bank.

De prijs is overigens prima in orde. Kwaliteit ook. Goed gedaan hoor.

Berkie

Oh, jeeh crazy me , "letterlijke verspreking die nu voor mij geldt :) :).

Maar nee, dit probleem is eigenlijk niet om te lachen voor mij.
Nog even dit. ik had de bereffende fabriek al gebeld maar kreeg de telefoniste , maar die zei ik mag particulieren niet doorverbinden, dat moet via de meubelzaak gaan. Maar dat is nu juist mijn probleem.
En ik ben gauw uit het lood geslagen en als het er op aan komt niet zo welbespraakt, ik wordt snel zenuwachtig. Daar mijn man in zeer korte tijd slechthorend is geworden heeft het geen zin hem mee te nemen en moet ik dus voortaan veel dingen alleen regelen, zoals ook de telefoon b.v.
Misschien een mailtje schrijven naar de fabriek?
Andere oplossing is dus waarschijnlijk moeilijk.
Goh, ik had zo lang gespaard voor een bank en me erop verheugd.

gr. Berkie

Hello

Ongelezen bericht door Hello »

't Anker is een zeer grote en gerenomeerde fabriek. Inderdaad is de montage in alleen de beugels mijninziens niet voldoende maar ik zou hier vooraf niet over gaan discusseren. Plooivorming bij leer is normaal. je mag de plooi niet echt beet kunnen pakken maar lichte golven is normaal en doet niets af aan de kwaliteit.

crazyme

Om schade te voorkomen in de tussentijd is het verstandig om een paar boeken op de plaats waar u de extra poten had verwacht te leggen.

Dan komt de klap niet voor 100% op de beugels en voorkomt u het uitbreken van deze beugels. Let wel: ik zeg dus niet dat de constructie niet goed is, dat kan ik op afstand natuurlijk niet goed beoordelen.

Berkie

Crazyme en Hello,

Bedankt voor jullie antwoord en tips.
Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen over de kwestie.

gr. Berkie

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Inderdaad is alleen de verkopende partij het enige juiste en zeker het eerste aanspreekpunt.
Een aangetekende brief met bericht van ontvangst is zeker gewenst om bij problemen die ontstaan door de door u genoemde constructie sterk te staan in de toekomst.

Een eventuele (tijdelijke) oplossing zou zijn om in een bouwmarkt te kijken naar een pootje van gelijke hoogte die ook nog eens iets versteld kan worden. Zet deze onder dat hoekpunt dat die extra steun nodig heeft.

Maar eis wel ven deze verkoper dat hij een levensduurgarantie afgeeft op deze constructie.
Let wel! dit staat los van de garantieperiode.

De bank zoals u beschrijft zou in redelijkheid toch zeker 10 jaar mee moeten gaan.
Gaat de bank alsnog kapot na zeg 5 jaar dan zal de verkopende partij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor 5/10-e van de reparatiekosten.

Succes!

crazyme

Crazyme en Hello,

Bedankt voor jullie antwoord en tips.
Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen over de kwestie.
Rustig in de handel zeker ? :wink:

Berkie

Hallo Kanovaarder,

Even nog 2 vragen op je reactie.

Bedoel je dat ik de verkoper van het nieuwe pootje (b.v. bij Gamma daar werkt onze zoon) dan aansprakelijk kan stellen? of de meubelzaak? Trouwens, vind ik je tip wel oke maar het is natuurlijk voor zo'n mooie nieuwe lederen bank geen gezicht.

Als ik aangetekende brief vaar de meubelzaak stuur dan is dat toch al een ontvangstbevestiging? Hoef ik dus in de brief niet extra om te vragen.
Kan ik dan het beste in de brief schrijven dat hij me als klant niet goed behandeld en geen poten eronder laat zetten door zijn monteurs? En er dan bij zetten dat hij aansprakelijk is bij mankementen? Ook na 1 jaar garantie?
Trouwens, ik heb onder de bank gevoeld en er zitten bij de ontbrekende poten wel gaatjes voor de poten ingefreesd. Maar bij de 2-zitter die tegen de chaiselonuge zit gehecht zitten die gaatjes (waar ze het ergst nodig zijn i.v.m. inzakken )niet, vreemd? Trouwens de houten balk is daar op die plaats ook maar 4 a 5 cm smal, terwijl op de hoeken waar wel poten zitten de balk veel breder is. Ik had trouwens gezegd tegen de verkoper van de zaak dat er gaatjes zaten voorgeboord voor de poten, maar hij zei: dat wil niks zeggen dat er dan poten onder moeten dat is gewoon standaard!
Het is toch belachelijk dat voor 4 poten men zo moeilijk doet, dat kost de zaak toch geen honderden euro's of zo, en we zijn beiden van het gezeur af en ik tevreden klant.
Ik zat te denken de rechtswinkel maar in te schakelen vanwege ons aoweetje en klein pensioentje :).

Gesloten