LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apk keuringen bij kwik-fit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door keurmeester »

meidengezin,
Je hebt helemaal gelijk over dat de reacties meestal negatief zijn :(
Dat komt denk ik door dat de mensen het ergens kwijt willen, en dan gaan zoeken naar een manier hoe dat te doen.
Ben blij met je bericht :D
Dat het ook wel goed kan gaan zie je aan jouw ervaring.
de gr. Leo

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door keurmeester »

Lou42,
Nog wat gehoord van kw/ft :roll: :?:
gr Leo

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door keurmeester »

Jammer dat sommige mensen gewoon niet meer reageren, ook niet nadat ze een antwoordt hebben gekregen. :wink:

blok5
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:23

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door blok5 »

Ha die keurmeester Leo,

Fijn dat je mijn Suzuki even tussendoor gekeurd hebt.
Ik wil even iets over jou kwijt voor mensen die zo reageren hier op de forum.
Je hebt zeer veel verstand van die zaken en je zou een hele slechte zijn voor KwikFit. Ze zouden je voortijdig ontslaan wegens je eerlijkheid.

Maar, hoe zat het ook alweer met die katalysator :?: :D

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door keurmeester »

Blok5,
Geplaatst op: 09 Feb 2006 22:27 Onderwerp:



Ha die keurmeester Leo,

Fijn dat je mijn Suzuki even tussendoor gekeurd hebt.
Ik wil even iets over jou kwijt voor mensen die zo reageren hier op de forum.
Je hebt zeer veel verstand van die zaken en je zou een hele slechte zijn voor KwikFit. Ze zouden je voortijdig ontslaan wegens je eerlijkheid.

Maar, hoe zat het ook alweer met die katalysator
Ja eerlijk duurt het langst toch :?:
tja en die kat,___-- hebben we niet meer gezien 8)

groeten Leo (beetje late reactie maar heb het nu weer enorm druk )

muizer
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:20

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door muizer »

Een keer laten keuren bij die Kwikke Fitters. Was een actie voor 25 euro. Goedgekeurd en slechts een defect: lampje linker richtingaanwijzer vervangen omdat deze niet oranje genoeg meer was. Prima.

Twee weken later bij het wassen zie ik dat er een stuk plastic van de achterlichtunit afgebroken is op de buitenste rand. Vreemd. Geen deuk te zien. Wel een stuk uit het plastic. Dat kan dus niet. Terug naar Kwik Fit want zij zijn de laatsten die hier (ooit) iets mee hebben gedaan. Keurig geholpen! Geen probleem: er werd een nieuwe unit besteld zonder morren. Week later was deze binnen en kon gemonteerd worden.

Auto naar binnen, een monteur loopt naar de auto..draait twee schroeven los en ziet dan dat de unit niet vanzelf loskomt....en wil een platte schroevendraaier tussen de unit en de lak wrikken....AAAARGH. Hoofdmonteur komt aanrennen en laat zien hoe het wel moet....tikje tegen de binnenkant van de unit met de vlakke hand en deze valt nu vanzelf los. Monteur krijgt nog even een melding dat "Het dus zo moet"....en ik weet nu wel hoe het plastic ooit is afgebroken.

Prijs is prima......keuring ook. Probleemafhandeling ook. Kwaliteit/kunde van personeel soms wat aan de magere kant. :?

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door ayol »

Is mij ook overkomen ik kreeg meteen excuses aangeboden en een nieuwe auto van hun..........nou goed :roll:

michael2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2006 20:28

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door michael2009 »

iekke ook gehad hebt by ford transit.ook nieuwe gekreegt.

haha lol :D
weltrusten

Panthor
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2006 23:41

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door Panthor »

Ik heb eens olie laten verversen bij Kwik Fit.

Nadat die beste man de olie hadden laten aflopen en het filter vervangen moest de nieuwe olie erin. Hij was druk aan het draaien aan de pomp om de olie erin te laten lopen. Ik zei nog van gaat er niet te veel in. Neen dat zag ik fout.

Afijn afgerekend en terug in de auto; beginnen nadat ik een kilometer gereden had een aantal rode lampjes te branden. Gestopt, peilstok eruit en ja hoor tot boven aan de peilstok gevuld met olie. Kwikfit gebeld; hebben de auto opgehaald (gesleept; want ik wilde natuurlijk niet dat er nog gestart werd). Bleek dat er zeker 5 liter te veel in zat. Uiteindelijk deden ze niet echt moeilijk op het moment dat ik vroeg naar schriftelijke garantie ivm met eventuele motorschade. Was misschien al vaker voorgekomen

Dat was dus eens en nooit meer :mrgreen:

burnerchief
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2006 22:43

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door burnerchief »

Waardecheque APK-keuring 2006
Actievoorwaarden:
• De APK-waardecheque is uitsluitend geldig voor een APK-keuring die wordt uitgevoerd in 2006.
• De APK-waardecheque kan uitsluitend worden gebruikt na het maken van een afspraak via www.kwik-fit.nl/kruidvat of 0900-8698 (€ 0,10 p/m), optie 4.
• De afspraak voor de APK-keuring dient minimaal 1 maand voor de gewenste APK-keuringsdatum te worden gemaakt.
• De APK-waardecheque is geldig voor het uitvoeren van een APK-keuring bij Kwik-Fit, exclusief kosten voor de verplichte roetmeting voor dieselauto's. De extra kosten bedragen bij gebruik van de APK-waardecheque € 16,50 i.p.v. € 22,-.
• Wanneer de APK-keuring wordt uitgevoerd in combinatie met een grote onderhoudsbeurt ontvangt de houder van de APK-waardecheque een korting van € 30,- op de reguliere prijs van de grote onderhoudsbeurt.
• APK-waardecheques zijn geldig voor personenauto's en bestelauto's tot maximaal 2800 kg GVW.
• De APK-waardecheques zijn alleen geldig voor auto's die in het bezit zijn van particulieren. APK-waardecheques zijn niet geldig voor handelaren en tussenpersonen.
• Wanneer de auto wordt afgekeurd bent u vrij om te kiezen waar u de noodzakelijke reparaties wilt laten uitvoeren. Kwik-Fit biedt een gratis herkeuring aan wanneer de reparaties door Kwik-Fit worden uitgevoerd. De gratis herkeuring geldt ook wanneer de reparatie(s) niet door Kwik-Fit kan worden uitgevoerd. De herkeuring moet in dat geval binnen 2 weken na de oorspronkelijke keuring plaatsvinden. Voor overige herkeuringen brengt Kwik-Fit een bedrag van € 14,- in rekening.
• De APK-activeringscode kan éénmaal worden gebruikt voor het maken van een definitieve boeking. Een boeking wordt 5 werkdagen vóór de afspraakdatum definitief. Afzeggen of wijzigen is daarna niet meer mogelijk tenzij kan worden aangetoond dat er sprake is van overmacht.
• Wanneer u door verwijtbaar toedoen van Kwik-Fit onverhoopt niet terecht kunt in een filiaal van Kwik-Fit en heeft voldaan aan bovengenoemde voorwaarden, ontvangt u na het insturen van de APK-waardecheque naar het hoofdkantoor van Kwik-Fit € 9,95 retour.
• Er wordt tijdens of na afloop van de actie géén restitutie verleend op ongebruikte waardecheques.
• Voor al het overige zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden van Kwik-Fit van toepassing; deze zijn opvraagbaar bij de filiaalmanager of via kwik-fit.nl.
• Voor alle werkzaamheden die door Kwik-Fit worden uitgevoerd (zowel keuring als eventuele vervolgactiviteiten) is uitsluitend Kwik-Fit verantwoordelijk.

zo helder als een glas water toch :?:

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door keurmeester »

Hoe bedoel je? :roll: :roll: 8)

burnerchief
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2006 22:43

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door burnerchief »

wel alles wat je wil /moet weten staat toch duidelijk vast?
zoals eventuele herkeuring /kosten
wie hier nog moeilijk over doet cq het niet wil snappen wil je niet als klant hebben denk ik

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door DutchWilly »

Vorig jaar mijn auto weg gebracht voor kleine beurt en keuring met de mededeling dat men de olie niet boven het pijl moeten vullen.
Prima gedaan was zeer te vreden,volgens de monteur moest hij de volgende keer een grote beurt hebben.
Dit jaar weer een afspraak gemaakt ,er kwamen wel enige kosten bij daar de bougie's duurder waren maar die gingen langer mee!
Eigenlijk had ik al zo iets moet dat na 4 jaar ,terwijl de auto perfect loopt (ford fiesta 2003).
Wel ik haal hem op na de grote beurt dit jaar ,het eerste wat mij opviel is dat hij niet zo lekker glad meer reed ,meteen naar het olie pijl gekeken wel die stond dus nu ver boven het max streepje.
Dus maar een weekje blijven rijden maar het bleef dus horte en stoten in de lage toeren.
Ik heb een klacht ingedient en moest dus terug komen ,Ik vroeg meteen of ze mijn oude bougie's er niet terug in konden zetten,maar nee de monteur ging even zelf rijden ,scheuren zal je bedoelen en ook toen schokte hij even ,volgens de monteur was dat ,omdat hij de gas even los liet,!!!!
Verder werd ik gewoon afgewimpelt er mankeerde niets aan mijn auto ,en ik moest het maar zien.
Wel dit is dus geen goede garage (kwikFit Waalwijk) Hiermee hebben ze dus een komplete fam,en kenniskring kwijtgeraakt.
U snapt toch wel dat ik van mijn leven niet meer naar Kwikshit ga .
Volgend jaar wel een paar euro meer ,maar wel naar een echte dealer!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

KwikFit monteurs zijn geen volledige monteurs. Zij zijn slechts fitters. Er loopt wel 1 of meerdere monteur(s) met APK-2 bij voor keuringen, maar dat zijn vaak niet de jongens die de remmen, schokdempers, uitlaatjes en uitlijning doen. Deze monteurs zijn, bij aanwezigheid, tegelijk ondersteuning voor het fittersteam.

Mijn auto gaat voor onderhoud en APK nooit naar Sprint, KwikFit of soortgelijke zaken. Daar belazeren zij de boel.

Wat je kunt doen is naar een officiele Ford garage gaan en laten uitzoeken wat er mis mee is. Laat dan een raport opstellen en ga daarmee, indien je kunt bewijzen dat KwikFit dit veroorzaakt heeft, terug. Vaak zijn zij niet blij hiermee, maar dan kun je het altijd nog hogerop zoeken.

Dat je olie ver boven je max. pijl staat is nooit goed. Je lagers en oliekeringen krijgen het zwaar te voorduren. Je oliekeringen gaan lekken daar er op hun niveau olie blijft staan. Door het gewicht van de olie boven de keringen gaat deze vloeien door de kering heen. Hoe warmer je motor wordt des te warmer en dunner je olie en hoe meer het dus weer via de keringen gaat lekken.

Een oliekering houdt olie binnen, maar dat moet je niet te serieus nemen. In je motor spettert het olie alle kanten uit en slaat dus ook tegen je oliekeringen en wanden aan. Je oliekering maakt dus je motor niet oliedicht wat een hoop mensen denken, maar spatoliedicht.

Verder werkt je olie ook nog reinigend en koelend. Wanneer de lagers ronddraaien en de zuigers op en neer gaan dan slijt je motor. Dit is logisch. Het afgeschraapte staal wordt afgevoerd door je olie naar je carterbak. Dit is dan ook 1 van de redenen je olie regelmatig moet worden vervangen. Andere redenen zijn het condens in de motor welke ontstaat bij stilstand. Dit alles vervuilt je olie.

Even voorgaande stukjes in je achterhoofd houdend en terug gaand naar het teveel olie wat bij jou het geval is. Wanneer er dus teveel olie inzit heb je dus grote kans op lekkage via de oliekeringen, maar wat denk je van je krukas en de bijbehorende lagers. Wanneer deze in het olie leggen dan kunnen deze dus niet gekoeld worden en de kans dat het afgeschraapte staal in je krusaslagers terecht komt is aanwezig. Ook zal de smering naar je zuigers slechter worden, omdat het olie niet hooggenoeg gespetterd kan worden. Leg je hand maar eens boven een bak water en laat deze maar eens vallen. Doe nu hetzelfde maar dan iets dichterbij het wateroppervlak en zo telkens lager. Laat wel je hand vallen als hoe je deze telkens liet vallen. Op den duur zit je met je hand onder het water. Je zult zien dat er nog maar weinig gespetter overblijft. Het water wordt wel in beweging gezet, maar dat is meer naar de kanten toe waar het tegen aan slaat. Vandaar dat je een slechtere smering krijg.

Dus je onderzijde van je motor wordt deels gesmeerd door spetteren. Het andere deel gebeurd middels een pomp. Immers je kleppen en al je lagers willen ook smering krijgen van binnenuit. Dit wordt gedaan door de oliepomp. Het olie wordt vanuit de carter opgepompt en naar boven je cilinderkop gebracht. Hier wordt de olie "verneveld" uitgespoten over de kleppen. Het teveel aan olie wordt weer via afvoergaten in het blok afgevoerd naar je carter alwaar de cyclus weer opnieuw begint. Verder wordt ook via oliekanalen in het blok olie gepompt naar je lagers.

Oliepijl en het juiste soort olie (0W40 of 5W40 of 10W40 of 15W40) is van essentieel belang voor het goed functioneren van je motor. Vergeet je deze of bespaar je hierop dan is je motor eerder naar de knoppen. Zeker als je motor op syntetische olie moet draaien en je gooit er half-syntetische olie in.

Oliekeringen die gaan lekken kun je meteen vervangen daar deze dan kapot gedraaid worden en ook na het teveel olie verwijderd te hebben, blijven lekken. Dit laatste is natuurlijk wel afhankelijk van hoelang je ermee hebt rondgereden. Maar heb je oudere keringen, dan is de kans dat deze zijn verziekt erg groot.

Juiste bougies zijn weer van essentieel belang bij je brandstofonsteking. Wanneer je de verkeerde bougies erin draait kan er een te grote of een te kleine vonk gegeven worden waardoor je motor slecht loopt en trekt. Hier kan het stotteren van je motor bij lage toeren afkomstig zijn. Bij lage toeren trekt je motor het zwaarst daar dit de toeren zijn waarmee het gewicht van de auto in inhoud op gang gebracht moet worden. Hier heeft de motor dus je meeste brandstof en kracht bij nodig. Heb je dan een te kleine vonk dan heb je een slechte verbranding en kun je je motor ook verzuipen (nat blijven van de bougies). Blijf je met deze klachten rijden dan verziek je ook je motor. Buiten het feit dat er een verkeerde vonk wordt afgegeven kan ook de hoogspanningstrafo (de bobine) beschadigt worden. Wanneer deze ermee ophoudt dan doet je auto ook niets meer. Heb je een auto met een computer dan snapt deze er ook niets meer van, omdat deze op elke fout een correctie maakt. Deze zal niet kapot gaan, maar lekker werken en storinig op storing opslaan zal deze zeker doen. Ook zal het brandstofverbruik toenemen en kan je eventuele katalyator eerder defect raken. He katalysator, onderdeel van je uitlaat 8) KwikFit en uitlaten....Nee hoor ik weet niet of het in dit geval geldt en als zij dat wel bewust zouden doen dan zullen zij het nooit toegeven. :twisted:

Om deze redenen zeg ik: GA NAAR EEN FORD DEALER!!! Je kan een hoop ellende tegengaan. Ik zeg niet dat dit een kwestie is van dagen, weken, maanden of jaren, want daar moet wel even overheen gaan en ook het aantal kilometers wegen een end af, maar ook de leeftijd van de motor. Wanneer je nu je olie op juiste pijl laat brengen en je bougies vervangt voor de "juiste" heb je grote kans dat je auto weer rijdt als vanouds.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 15 aug 2007 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zag trouwens dat jouw probleem al is opgelost en ik te snel ben met mijn advies, maar dit neemt niet weg dat ik deze zal verwijderen daar er meer mensen zijn die dit zelfde probleem hebben en er juist niets aan doen.

Had je er nog schade aan overgehouden DutchWilly??

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door DutchWilly »

@Maarten1234
Maarten volgens mij heb je helemaal gelijk,ik krijg het idee ,net of mijn ontstekeing niet goed staat(bougie's?) Hij is ook schadelijker als eerst ruim 1:15 bij warm weer nu haalt hij dat niet meer .
Volgens de monteur perst hij de oli er van zelf uit (werd lachend gezegd) Volgens mij gaat hij dan juist oli gebruiken!
Wat de oli soort betreft dat hebben ze gelukkig goed gedaan ik heb daar al eerder ervaring mee gehad als je van garage veranderd heb je kans dat de auto in eens oli gaat gebruiken.
Ik rijd niet veel in een jaar ongeveer 10.000 km heb er nu dus 40.000 op staan.
Ik ben zeker van plan om zo gauw mogelijk weer een grote beurt bij de de Ford dealer te laten doen.
Wat mij ook opviel is als er teveel oli in zit hij moeilijker rijd, naar verloop van tijd gaat hij weer sneller rijden ,volgens die Kwik-Fit montuer had hij daar nooit eerder van gehoord!
Wel wat ik weet is dat ik al meer als 40 jaar auto rij en dat het wel eens voorkwam dat als je van de garage weg reed dat de auto als nieuw rijd.
Of in iedergeval net zo als dat je er naar toe gaat ,maar slechter met een auto van 40.000 km nee nooit gehad ,met die 40.000km was vroeger de auto net 2 jaar oud !
Nee Ik zou iedereen wel waarschuwen voor Kwik-Fit Waalwijk.
Bij andere Kwik-Fits weet ik het natuurlijk niet ,maar als ik het hier zo lees dan zijn er volgens mij niet veel goeie!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ontsteking niet goed staat??? Dat heeft niets met je bougies te maken. Dat heeft te maken met de afstelling van de motor. Wat wel kan en nogmaals dat legt eraan of je een verdeelkap hebt en je contactpunten niet zijn schoongemaakt, dat je rotor niet goed zit, maar dan moeten zij daar wel hebben leggen slapen, want die rotor heeft een vast punt en hoeft er in feite niet vanaf. Ik denkt persoonlijk dat je verkeerde bougies in je motor hebt zitten. Dat kun je zelf nazien en opvragen aan een Ford dealer. Ik heb reeds vermeld wat verkeerde bougies doen dus de mogelijkheid vanwege stotteren is aanwezig. Er kan dan een te kleine vonk zijn waardoor maar een deel van de brandstof wordt verbrand. Dit kan je motor verzuipen en doen laten stotteren daar de bougies nat worden en nog slechter vonken. Zeker in de lage toeren gebruikt je auto meer vanwege meer gewicht. Nadat je naar hogere versnellingen schakelt raak je dat kwijt, omdat de boel in beweging is, maar dat is logisch, omdat de auto "lichter" wordt. Echter kans op verzuipen is er dan nog vanwege de slechte vonk.

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door DutchWilly »

Maarten1234
Nee de ontsteking staat wel goed hoor maar ik dacht dat !
De olie is momenteel op peil gezet en dat is al te merken,de bougie's worden nog getest er zal er maar 1 bij zitten die niet helemaal lekker is ,net zo als je al hebt vertelt dat als de moter moet werken ,er 1 is die niet goed vonkt als je boven een bepaald toeren komt merk je er niet zo veel meer van ,net bij bochten en kruisingen waar je moet optrekken houd hij af en toe in.
Nog bedankt voor de info Maarten1234.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zou dan niet eens verder zoeken. Ik zou gewoon de bougies meteen laten vervangen. Dit kost je immers minder dan een onderzoek naar welke bougie(s) niet goed werk(t)en. Hierna zou ik kijken hoe de auto dan rijdt. Waarschijnlijk is het probleem dan al opgelost.

KwikFit moet je in elk geval aantonen wat hun gedaan hebben. Ook moeten zij de vervangen onderdelen nog hebben leggen maar dat zal wel niet het geval zijn. Hoe het er nu naar uitziet is dat zij in elk geval iets verkeerds hebben gedaan en dat wat verkeerd is gegaan dat kan verschillen van onderdelen tot de montage.

Trek je nergens valse lucht??

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: apk keuringen bij kwik-fit

Ongelezen bericht door DutchWilly »

Maarten1234

Hoezo valse lucht?
Waardoor kan hij valse lucht krijgen?
Door dat er een bougie misschien niet vast gedraaid is ?

Wel valt het op dat nu het iets kouder is ,en het olie pijl goed is dat hij beter rijd!!
Niet zo als het was af en toe hokt hij nog wel eens in zijn twee bij kruispunten (bij het optrekken dan) maar dat denk ik nog steeds dat dat toch een bougie is!.

Gesloten