Ok. boordcomputer, jij je zin. Dat neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die zich druk maken over wat die boordcomputer nou precies doet en dat het ook voor de 'niet-techneut' kan lonen om daar wat van te weten.
Het punt is dat het erg genoeg is dat alleen Linux bij de grote massa bekend is. Het zou verdomd goed zijn als 'men' ook van het bestaan van de alternatieven zoals QNX en BeOS op de hoogte is (je bent niet de enige die meer dan Linux & Windows kent

).
Linux mag dan (nog) niet klaar zijn als OS voor de massa-desktop.
Aan de andere kant hebben 90% van de mensen absoluut voldoende aan wat een distro zoals Knoppix en Ubuntu kan bieden (browser, e-mail-programma & een 'office'-pakket, meer heeft de gemiddelde nitwit toch niet nodig).
Ik weet uit ervaring dat mijn vader net zo veel/weinig moeite had met Knoppix als Windows 98. Het is dus lang niet zo onmogelijk om een echte nieuweling in een non-Windows OS wegwijs te maken als je zou denken.
En dan nog ... ik blijf er bij dat de alternatieve OS'en voor meer mensen bruikbaar zijn dan de meesten denken, omdat men zich door de verkopers laat gek maken met het nieuwste van het nieuwste terwijl niet eens voor meer dan 5% van de 'geavanceerde' mogelijkheden gebruikt worden.