LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
pardon

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

mijn hond (westie) is nog nooit aangevallen door een andere hond . zij is grote honden gewend . mijn zoon heeft 2 mechels en een bull.
die honden doen niets om dat ze goed zijn opgevoed. ze gaan goed met mijn kleinzoon om die nu 1 jaar is. ja wat ik zou doen weet ik niet want ik heb er geen last van. daarom ook mijn vraag aan jullie

pardon

ben nog vergeten te zeggen dat sinds kort hier in de buurt 1 staff pup is . waar mijn westie goed mee kan spelen

Diely

Ongelezen bericht door Diely »

Kitt, hoe kom je daarnou bij dat de kaken op slot gaan??? Je hebt duidelijk geen verstand van honden!! Dat is een fabeltje, ze zijn gewoon sterk in hun kaken (net als alle andere honden) maar hun techniek is bijten en vasthouden. Ik zou ook liever door een zo'n hond aangevallen worden dan door een herder. Want herder scheuren je kapot, daarom geven andere honden ernstigere wonden! En als je dat niet gelooft moet je het maar eens vragen aan iemand die wel verstand van honden heeft!

pardon

als de herder goed is opgevoed word jij niet in stukken gescheurd. elke hond heeft een goede opvoeding nodig groot of klein. en daar gaat veel tijd in zitten , en dat vinden de meeste te veel werk.

kitt

Ongelezen bericht door kitt »

Ik ben vroeger aangevallen samen met mijn oma door Herders,dus weet precies welke wonden zij veroorzaken.(en dit was overigens onze eigen schuld,wilde gaan vragen of we de appels die van de boom afgevallen waren mee en op de weg lagen mee mochten nemen.Er stond jammer genoeg alleen geen waarschuwing op het erf van deze mensen voor de honden)

En volgens jullie is alles een fabeltje over deze honden....zo kan ik er nog wel een paar zeg.Als je voorstander van iets bent heb je geen oog voor de negatieve dingen.

kitt

2.2. Kenmerken bijtincident met Pitbull Terriërs

Pitbull Terriërs worden al tientallen jaren gefokt op agressie, onder meer ten behoeven van hondengevechten. Indien het dier zich eenmaal heeft vastgebeten in zijn slachtoffer, laat het niet meer los. Hierdoor en door de vorm van de kaak is de letselschade per incident groot.

Uit onderzoek is gebleken dat de Pitbull Terriër kan aanvallen zonder aanwijsbare reden en zonder voorafgaande signalen die wijzen op een aanval.

Uit incidenten die zich hebben voorgedaan is gebleken dat door deze eigenschappen de Pitbull zeer gevaarlijk kan zijn voor mens en dier, terwijl het door de onvoorspelbaarheid van zijn gedrag moeilijk is dit gevaar uit de weg te gaan.

kitt

Amstaf - woensdag 11 januari 2006 @ 14:28

De 'American Staffordshire Terriër' die een paar dagen geleden een peuter in het gezicht beet blijkt inderdaad een verboden hond te zijn. Onderzoek van de Algemene Inspectie Dienst (AID) op het lichaam van de zaterdag direct afgemaakte hond heeft dit uitgewezen. De hond was niet in overeenstemming met de voorwaarden die zijn vastgelegd in de Regeling Agressieve Dieren van het ministerie van LNV.

Nog even en het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding krijgt er lucht van. Demotte pleit dus voor een politieke correctheid tegenover honden. Niet dat we slapende honden willen wakker maken, verre van, maar wordt het niet eens tijd dat iemand de gezonde minister opsluit in een kamer van 2 op 3 meter samen met een dozijn pitbulls, een koppel rottweilers, en minstens evenveel poedels? Wedden dat het niet de poedels zijn die Demotte's balzak afbijten?
Feit is dat een pitbull of een rottweiler nu eenmaal vlugger in zijn wiek schiet, en beter bewapend is, dan een poedel. Wie daar een discriminatie in ziet, is ofwel een blinde hond, ofwel een Rudy Demotte. Nederland kent al sinds 1993 de pittbull-wet, die Pitbull Terriërs verbiedt. En ook Frankrijk heeft al lang een duidelijke wetgeving terzake

AnnePanne

Ongelezen bericht door AnnePanne »

leuk kitt die berichten uit de media...

maar media blaast alles op en kijkt alleen maar naar staffs
maar als er iemand word gebeten door een golden retriever dan hoor je ze niet!!!

erg flauw hoor...

pardon

herdes en rottweilers worden vaak gebruikt voor bewaking . dus de volgende keer aanbellen.

kitt

Hallo pardon,ze hadden geen bel bij het hek(was een erf)en ook geen bewakingsbord.Maar de volgende keer denken we wel eerst goed na voordat we eerlijk gaan vragen of we de appels van de boom op de weg mee mogen nemen.

Vorige week donderdag, 21 april, werd in Oostakker een man aangevallen door een loslopende pitbull. Het slachtoffer werd daarbij in de hals gebeten en verkeerde een tijdlang in levensgevaar. De pitbull werd door de politie afgemaakt. Het laatste incident deed zich zondagavond voor in Wondelgem. Toen probeerde de hondenbrigade een loslopende hond te vangen, maar toen het dier zich tegen de politieagenten keerden, moesten de agenten ook dit dier neerschieten.

Dertienjarig meisje gebeten door honden in Gent

Twee honden hebben dinsdagavond in Gent een dertienjarig meisje aangevallen. Het meisje, van Bosnische nationaliteit, werd overgebracht naar het Jan Palfijn-ziekenhuis met ernstige verwondingen, maar zij mocht al in de loop van de avond naar huis.

Het meisje liep om 17.45 uur voorbij de woning waar de honden, een pitbull terriº£en een American Stafford, verbleven. De voordeur van die woning stond op een kier en toen het meisje langsliep, duwden de honden de kier verder open en vielen het kind aan. Zij werd gebeten in de rechterbil en de linkerheup

AnnePanne

wel leuk al die verhaaltjes kitt.. maar waar staat wat die kinderen/mensen zelf hebben gedaan bij die hond..

een hond valt heus niet zomaar vanzelf aan..
als dat wel zo is ben ik het ermee eens dat het beest afgemaakt word.. maar er word nooit bij vermeld in zo'n bericht in de krant/media/etc. wat de mens in kwestie heeft gedaan..

zo kan je alles wel op het dier af schuiven... die kan immers toch niet praten.. lekker makkelijk

kitt

Ja hoor alles wat er geschreven wordt over deze honden is niet waar...tuurlijk joh.iedereen vertelt zomaar een verhaaltje en toevallig komt daar steeds dezelfde soort hond in voor.iedereen vertelt niet de waarheid en jullie wel!!!!Tuurlijk,iedereen die dit leest(nieuwe mensen of mensen die alleen maar lezen en niet reageren)geloven jullie meteen en zal deze berichten niet als waarheid beschouwen..tuurlijk joh!!!

AnnePanne

as i told you before.....

een bijtincident met een golden retriever word nooit gemeld in de media omdat dit geen 'verboden ras' is en niet voor sensatie zorgt!!!

kitt

Maar jullie argument dat een pitbull nooit mensen aan zal vallen valt hierbij een beetje in het water lijkt mij!!!!Bij deze incidenten was net zoals bij zovelen geen aanleiding voor de hond om aan te vallen.Ook in belgie,Frankrijk etc worden deze honden als gevaarlijk beschouwd.En ook deze mensen zouden hier fout bij zitten?Iedereen is fout behalve jullie!!!

AnnePanne

hoe weet jij dat nou??? was je erbij???

en in belgie zijn ze gewoon legaal hoor dus ga je info ff ergens anders verzamelen!!!!!! of verzinnen!!!!!!!

en kijk ook even naar dit filmpje...

http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf

kitt

Ik hoef neits te verzinnen hoor.En het kan best zo zijn dat ze in belbie legaal zijn,maar ook daar worden ze afgemaakt na een bijtincident.En het gaat/ging mij niet om het legaal zijn in belgie maar om het feit dat deze honden zonder aanleiding mensen hebben aangevallen terwijl jullie zeggen dat ze dat niet doen!!!daar val je mee door de mand

showgirl

Ongelezen bericht door showgirl »

een hond die door mensen zo verpest is dat hij ECHT als vals bestempeld moet worden in laten slapen kan ik inkomen, maar niet bijvoorbaad een spuitje geven omdat ze ''lijken'' dat is gewoon zo ronduit belachelijk!

en kitt, ik vraag me af hoe jij aan al die berichten komt, ik vindt ze niet in de krant, niet op teletekst niet in het RTL nieuws, niet bij Actienieuws... nergens...

showgirl

heb ik je trouwens al verteld van die Jack Russel die een meisje in haar gezicht beet?
hij viel haar zomaar aan....

of die herder die de postbode in zijn kuiten beet?
schudden en bijten dat dat beest deed...

wil je nog meer?
volgens mij is het voor jou al snel een pitbullachtige als het bijt, bijt het niet of valt de schade mee, dan is het een ander ras. :roll:

kitt

gewoon op google bijtincidenten door pitbull intikken krijg je vanzelf verschillende site's te zien en op een van deze site's staan deze berichten.

en ik heb nooit gezegd dat een ander ras niet bijt!!!Maar jullie hebben wel gezegd dat de door jullie geliefde pitbull niet zomaar zonder aanleiding zal aanvallen en dat ze uitermate lief voor kinderen zijn.Dit 13 jarige meisje zal daar toch anders over denken en de peuter ook.Jullie blijven maar voet bij stuk houden hierover terwijl de berichten toch duidelijk anders vertellen.Of liegt iedereen er maar op los over deze honden en spreken alleen jullie maar de waarheid.Ik zou maar eens bij mezelf te rade gaan of er misschien toch niet een kern van waarheid in deze berichten zit en je misschien toch moet toegeven dat deze honden inderdaad zonder aanleiding kunnen aanvallen!!!

showgirl

en dat ze uitermate lief voor kinderen zijn.Dit 13 jarige meisje zal daar toch anders over denken en de peuter ook
tja, en mijn oude buurmeisje ook dankzij die J.Russel :roll:

Gesloten