LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
filip097
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:52

Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door filip097 »

UPC actie: 6maanden gratis digitale tv kijken is een instinker!!
na 1 maand worden de meeste zenders ontoegankelijk gemaakt en houd je gewoon weer een basispakket over(praktisch hetzelfde pakket wat je al had).
Lekker UPC, 6 maanden gratis kijken naar iets wat je al had!!
En als je UPC belt weten geen telefoniste af vd inhoud vh kijkerspakket.

UPC belazert de boel!! Tegenvaller!! :( :(

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door Valo »

Misschien moet je zelf eens wat gaan lezen! Bijvoorbeeld die brieven die je van te voren kreeg!

In de brief die je hebt ontvangen staat duidelijk wat je 6 maanden gratis krijgt namelijk het basispakket wat bestaat uit het standaard analoge pakket+pakweg 10 extra zenders.

UPC Doet daar bovenop nog eens voor 1 maand het extra channel pack (t.w.v. 2 euro/maand) gratis bij en bij mensen die voor 1 maart digitale tv besteld hebben ook nog eens het film1/sport 1 pakket (t.w.v. 19,99/maand). Dit word verder niet in de brief vermeld en is puur een gratis extraatje en natuurlijk een lokkertje.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door Chima »

Tja....voor sommige mensen is lezen een probleem he.....

Normaal kost digitaal kijken ongeveer 2 euro extra. Wanneer je die 2 euro extra het eerst half jaar niet hoeft te betalen dan is het toch een half jaar gratis....


En dat woordje oplichting is toch wel een makkelijk woordje he....

gewoonmezelf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 13:59

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door gewoonmezelf »

ga toch weg man stelletje verdedigers voor upc. ze lichten de boel op! zeggen ze dat je 6 maanden gratis digitale tv mag kijken. vervolgens belt in maand 3 een irritante callcenter medewerker op die vraagt of je na deze 6 maanden door wilt gaan met digitale tv. nee dus! vantevoren hebben ze me namelijk verkeerd ingelicht (ook middels de brieven en per telefoon want er zijn dus wel mensen die kunnen lezen ja!). de volgende dag, geen digitale tv...
hallooooo, het was toch 6 maanden, toch geen 3 maanden.
dus degene die upc verdedigen, ga upc maar vertegenwoordigen want dat zullen ze nodig hebben in de toekomst, zulke praatjesmakers!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb zelf ook Digitale decorder aangevraagd bij UPC en hoewel ze het ongevraagd hebben toestuurd (vroeg alleen om informatie) wil ik het toch uitproberen.

De actie is als volgt: een volledig pakket (behalve sport 1 geloof ik) dat na 1 maand een gewoon extra pakket wordt met ongeveer 40 zenders. Dus je krijgt een paar extra zenders erbij + digitale uitzending. Na 6 maanden kun je nog van het abonnement af staat er in de voorwaarden.

Maar ik raad eenieder aan om eens een goede kabel erop te zetten. Dit scheelt vaak al voor 80% beter beeld. Dan hoef je ook niet meer zo'n decorder te hebben en een afstandsbediening + weer een kastje!

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door Chima »

@gewoonmezelf

Kijk da's nou nog eens een goed onderbouwd verhaal.

Ik verdedig UPC helemaal niet. Ik zeg gewoon wat de feiten zijn. Feiten die veel mensen zelf schijnbaar niet kunnen lezen. Heeft dus totaal niets met verdedigen te maken......

Maar ja....schijnbaar behoor jij dus ook tot DIE groep mensen.....als we dan toch aan het stigmatiseren zijn.......

filip097
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:52

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door filip097 »

over goed lezen gesproken, chima mag ook wel eens een cursus goed lezen volgen. het woordje oplichting stond nergens geschreven.

Het gaat niet om het gratis krijgen, het gaat om het idee erachter.

by the by, ik ben een uitgebreid pakket: ook lid van filmnet, dus dat uitgebreide pakket wat zij aanbieden stelt dan bar weinig voor.

GB-Amsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2006 12:11

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door GB-Amsterdam »

Ik heb onlangs UPC's digitale televisie aangevraagd omdat ik daarmee hoopte op meer zenders en minder storing. Na aansluiting heeft het geheel 1 dag gewerkt. Overigens veel 'blokjes' in beeld, maar goed, dat kan inderdaad aan de kabel liggen. Daarna deed niets het meer.
De andere tv, zonder digitale decoder ook niet en op de plek waar het signaal in huis binnenkomt, geeft de tv evenmin iets anders dan grijze 'sneeuw'.

Al met al heb ik nu een week geen televisieontvangst maar regelmatig telefoongesprekken met helpdesk medewerkers van UPC. De boodschap is eigenlijk: tenzij de hele straat zonder tv zit, komt er voorkopig geen monteur.

Ik weet niet of het aan de bekabeling buiten ligt of de overstap naar digitale tv, maar het is wel buitengewoon toevallig dat de installatie vrijwel samenvalt met verlies van enig signaal. Naar verluid kun je geld terugkrijgen voor de dagen zonder ontvangst, maar liever had ik voor het eerst in de 3 jaar dat ik in Amsterdam woon eens probleemloze, betrouwbare televisieontvangst.

Misschien komt er morgen iemand kijken en wordt het opgelost. Vooralsnog ben ik geen fan van digitale televisie en van UPC was ik dat sowieso al niet.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door Chima »

by the by, ik ben een uitgebreid pakket: ook lid van filmnet, dus dat uitgebreide pakket wat zij aanbieden stelt dan bar weinig voor.
Ahum......dus wanneer jij een gratis TV bij de aankoop van, bijvoorbeeld een auto, krijgt dan is dat is dat jou ogen een aanbieding die bar weinig voorsteld? Want een TV heb je al.....
Of moet ze rekening met het geen wat jij al hebt voordat ze iets gratis weg geven?


@GB-Amsterdam
Vooralsnog ben ik geen fan van digitale televisie en van UPC was ik dat sowieso al niet.
Waarom vraag je het dan aan?

rst77
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 09:17

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door rst77 »

Ook ik heb de digitale tv van UPC uitgeprobeerd. Na de eerste maand vervallen heel veel zenders, maar dat was inderdaad in de brieven en folders al gecommuniceerd. Ik wist dat het ging gebeuren. Toch blijf je 10 extra zenders overhouden.

Het beeld was bij sommige zenders zienderogen beter, bij andere zenders zag ik geen verschil. Voordeel is dat je bij de andere tv's (bijvoorbeeld slaapkamer) nog steeds gewoon ook analoog signaal binnen krijgt.

Inmiddels heb ik het weer opgezegd. De extra 10 zenders vind ik geen meerwaarde hebben van 2 euro. Bovendien vond ik het kastje lelijk staan, er staan al genoeg kastjes rondom de tv (video, DVD, etc).

De box gaat weer retour en het heeft me helemaal niets gekost, dat is toch mooi uitproberen? Als het straks de standaard wordt en je er geen los kastje meer voor nodig hebt, dan juich ik digitale tv toe.

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door michel21 »

het zijn 30 zenders extra voor die 2 euro en , dus als je die vanaf t begin af aan neemt kom je op 19.99 en mensen kunnen o zo slecht lezeb, gaaaaaaaaaaap!!!

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door JaFO »

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat ze die 'digitale tv' verkopen door keihard te beweren dat het 'gratis' is voor 6 maanden en daarna slechts 2 euro extra kost is niet bepaald de waarheid vertellen.

Ik heb die reclame-krant die ze in de brievenbus gegooid hebben verdomd goed moeten doorlezen voordat ik er achter kwam dat het :
(a) feitelijk niet gratis is, maar gewoon net zo veel kost als je analoge tv

(b) dat het dan ook alleen klopt als je analoge tv net zo duur was als de digitale tv ... (wat op zich verklaart waarom UPC in bepaalde gemeentes de kosten voor analoge tv flink probeerde te verhogen ... )
Dus als je in een gebied woont waar je minder dan 17,99 per maand betaalde voor je analoge tv dan is het wel een stuk duurder.

En tussen de regels door lijkt het er op dat je bij zo'n digitaal abbonnement het analoge signaal alleen nog maar ontvangt zo lang zij het goed vinden ...

Ja ... het staat er allemaal in als je 'goed' leest, maar om nu zoiets op die manier te verpakken terwijl het ook in normaal/leesbare taal uitgelegd had kunnen worden ?

Wat mij betreft is dergelijk taalgebruik al genoeg reden om het aanbod van UPC te wantrouwen. En als ik de reacties bekijk maken ze dezelfde fout als destijds bij de introductie van internet via de kabel. Ze proberen weer eens iets te verkopen (lees ons door de strot te duwen) terwijl ze nog steeds niet de organisatie hebben om de problemen op te lossen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Digitale tv staat nog in de kinderschoenen dat is duidelijk. Inderdaad de laatste verhogingen (anoloog) waren o.a. nodig om nieuwe technnieken van o.a. digitale tv te verwezelijken. Die kastjes kosten normaal gesproken 300 euro maar die krijg je er bij UPC "bij". Ze hopen natuurlijk dat je een duurdere pakket gaat nemen dan de standaard pakket van digitale tv. Ben benieuwd wat UPC gaat aanbieden voor HD tv. Ik heb er nog niks over gelezen.

Overigens nadat mijn beelden volledig waren uitgevallen sinds donderdagavond heb ik vrijdagmorgen maar eens gebeld. Ik had de stekker er wel een x uit getrokken maar dat leverde niks op. Had bijna weer een monteur gehad (zucht) maar ineens kwam daar de echte oplossing!! Stekker eruit van het kastje, dan < indrukken naast de OK knop en wachten dat het rode linkerlampje begint te knipperen. Daarna deed ie het inderdaad weer.

Maar het is duidelijk dat de Tomson kastjes nog niet optimaal zijn en af en toe streepjes in beeld is niet wat je verwacht van digitale tv. Gelukkig kun je er ook nog analoge tv bij hebben dus een switch is snel gemaakt. Ik heb het 6 maanden op proef en daarna zie ik het wel!

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door JaFO »

Bij de 'digitale' zenders op het analoge net (de meeste commercieelen zoals RTL-5, SBS 6) zie je bij storing ook alleen maar 'zwart' beeld of van die vervelende blokken. Dit in tegenstelling tot de ruis en sneeuw die je 'vroeger' zag als er storing was (en waardoor je tenminste nog een beetje tv kon kijken). Bij de 'echte' digitale tv zal dat dus een stuk gewoner zijn ...
Het wordt dus letterlijk alles of niks bij digitale tv.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Niks gratis 6maanden kijken bij UPC digitaal

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Huh? Bij analoog moet je 100% beeld hebben. Dit heb ik al jaren en nu ook met combinatie van het kastje. Als er analoog iets niet goed is zou je de boel echt moeten na laten kijken thuis.

Gesloten