Zojuist treffen we in de brievenbus een brief van onze vorige gemeente, de gemeente Veere. Hierin gaat het om een aanslag forensenbelasting ten bedrage van €345,06. Deze belasting wordt geheven wanneer je een 2e woning gemeubileerd ter beschikking hebt. Men neemt niet eens de moeite om te controleren of aan de criteria wordt voldaan want de woning is niet gemeubileerd. Wordt ook helemaal niet bewoont! Maar dat is geen vereiste. Is de woning langer dan 90 dagen onbewont maar ter beschikking (gemeublieerd dus!) dan volgt vanzelf de aanslag voor de forensenbelasting.
Alsof wij daarop zitten te wachten hé, met dubbele woonlasten, want de woning te Koudekere (gemeente Veere) is nog niet verkocht, helaas.
Dat ik zo'n 10 tot 12 jaar geleden de gemeente Veere heb gevraagd om een huisnummer verwijzingsbordje te plaatsen in de straat zou dit worden uitgevoerd. Dat was telefonisch toegezegd. Helaas is hier schijnbaar geen tijd voor kunnen worden vrijgemaakt want wij zijn nu vertrokken uit Koudekerk (Veere) maar het bordje moet nog geplaatst worden.
Schijnbaar moet de gemeente toch op een of andere manier trachten om de inkomstenterugloop wegens de OZB maatregel te compenseren.
Zijn er nog meer mensen die met dit soort maatregelen worden geconfronteerd?
De overheid, om u te dienen........ben ik blij dat er verkiezingen aan komen.....maar wat is nou de minst slechte om op te stemmen straks? Want er deugt er niet een!
Wat mij betreft wordt het gat tussen burger en overheid zo langzamerhand zo groot als een sterrenstelsel. Laat deze mensen alstublieft terug gaan naar hun eigen planeet en ******** van de mijne. Die planeet waar te vandaan komen heeft schijnbaar een hele ijle atmosfeer met weinig zuurstof want gezien hoe men is, zich gedraagd en zich manifesteert kan ik geen andere conclusie trekken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanslag Forensen belasting
Re: Aanslag Forensen belasting
Dat heeft er niks mee te maken, want de forenzenbelasting bestaat al heel lang, lang voordat de OZB-gebr werd afgeschaft.Schijnbaar moet de gemeente toch op een of andere manier trachten om de inkomstenterugloop wegens de OZB maatregel te compenseren.
Okay, en dan is het wel goed?
Omdat het al jaren bestaat???
Zakkenvullers, dat zijn het!
Omdat het al jaren bestaat???
Zakkenvullers, dat zijn het!
Nee, dat zeg ik niet, maar jij begon zelf erover dat deze forenzenbelasting een poging was om de dalende inkomsten uit OZB te compenseren. Dat is onzin, en dat ontkende ik dus.Okay, en dan is het wel goed?
Ik begrijp uit jouw bericht dat forenzenbelasting alleen opgelegd kan worden bij gemeubileerde huizen. Dus bij jou ten onrechte opgelegd. Waarom maak je geen bezwaar?
Oh maar dat bezwaar lig er al hoor!
Ik bedoelde overigens dat het weer heel ambtelijk op papier allemaal wordt afgehandelt, je wordt aangeslagen voor bepaalde zaken zonder dat de gemeente enige moeite doet om na te gaan of een aanslag wel terecht is. Jij moet dan als burger maar weer een bezwaarschrift indienen en opdraven wanneer het de ambtenaren belieft.
Nou hebben we vrij recent een verhuizing achter de rug. Ik ben in mei vorig jaar begonnen met zaken aan te geven en te regelen en ik loop nog bijna dagelijks tegen stommiteiten aan van overheden. Bedrijfsleven, omroepen, verzekeringsmaatschappijen, enz. enz., die hebben het wel dor maar de diverse overheden slaan constant de plank mis. En maar weer er achteraan omdat een ambtenaar vanachter zijn pc besluit om je een aanslag te sturen......
Ik wordt wel eens een beetje moedeloos na nu bijna een jaar vechten tegen de bierkaai.
Sorry voor de wat felle reactie!
groetjes.
Ik bedoelde overigens dat het weer heel ambtelijk op papier allemaal wordt afgehandelt, je wordt aangeslagen voor bepaalde zaken zonder dat de gemeente enige moeite doet om na te gaan of een aanslag wel terecht is. Jij moet dan als burger maar weer een bezwaarschrift indienen en opdraven wanneer het de ambtenaren belieft.
Nou hebben we vrij recent een verhuizing achter de rug. Ik ben in mei vorig jaar begonnen met zaken aan te geven en te regelen en ik loop nog bijna dagelijks tegen stommiteiten aan van overheden. Bedrijfsleven, omroepen, verzekeringsmaatschappijen, enz. enz., die hebben het wel dor maar de diverse overheden slaan constant de plank mis. En maar weer er achteraan omdat een ambtenaar vanachter zijn pc besluit om je een aanslag te sturen......
Ik wordt wel eens een beetje moedeloos na nu bijna een jaar vechten tegen de bierkaai.
Sorry voor de wat felle reactie!
groetjes.