LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke verzekeraars hebben 1 apr de noclaim nog niet betaald?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
patatmayo

Re: welke verzekeraars hebben 1 apr de noclaim nog niet betaald?

Ongelezen bericht door patatmayo »

Het is vandaag 9 April en tot op heden heb ook ik nog geen noclaim teruggekregen.

Op 14 maart netjes een brief ontvangen van Geove/Menzis dat ik voor 1 april 255,- euro op mijn rekening gestort zou krijgen, maar helaas...

Ondertussen is al wel weer de maandelijkse premie van mijn rekening gesnoept...

[/b]

*missy*

Ongelezen bericht door *missy* »

Ik voel mij er ook allemaal zo machteloos over worden :( Ze zitten zo in zo,n machtspositie :evil: Ik ga zo maar weer eens bellen naar OZ.

Kijken wat ze zeggen dat ik met Tros radar en andere diverse consumenten programa's in de weer ben. Dat hielp wel bij Zilveren Kruis om per direkt mijn tandarts declaraties terug te betalen met spoed die ze zogenaamd kwijt waren :shock:

A.Valk

Ongelezen bericht door A.Valk »

het is nu 10 april 2006 ik heb wel de brief van OZ binnen gehad dat ik €255 terug zou krijgen maar helaas ik heb nog niets gezien :shock: :?:

ik wacht wel rustig af kijk wel hoe lang het gaat duren :P

showgirl

Ongelezen bericht door showgirl »

de mijne moet nog steeds terug betaald worden, (TRIAS)
zat al te wachten en kreeg vandaag een brief dat ze mijn rekening nummer niet wisten.... :lol:
ik vraag me toch voorzichtig af van welk rekeningnummer ze mijn maandelijkste betaling afhalen :lol:

maar goed, we wachten nog nog maar even rustig af.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

In denk dat er bij elke zorgverzekeraar wel wat probleempjes zijn geweest. Bedenk wel dat dit weer nieuw is en dat er dan altijd wat verkeerd kan gaan. Hopelijk is het ook weer de laatste keer.

Showgirl, ik heb van Trias begrepen dat er heel veel bedragen terug zijn gekomen van de banken. Vandaar die brief. Dit om er zeker van te zijn dat het het correcte nummer is. Lijkt mij alleen maar goed, als het naar een verkeerd nummer gaat, dan is dat nog minder leuk.

showgirl

in de brief staat duidelijk dat ze niet weten op welk nummer het gestort moet worden.
dat is erg krom omdat ze al jaren van dat zelfde nummer een bedrag halen + vergoedingen storten.

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

In denk dat er bij elke zorgverzekeraar wel wat probleempjes zijn geweest
Maar het maffe was dat de nieuwe premie wél op tijd van mijn rekening afgeboekt kon worden.
Denk ook maar net waar je je prioriteiten als verzekeraar legt, en dat is natuurlijk bij het innen. Begrijpelijk hoor, maar wil het toch even gezegd hebben. :lol:

Trouwens, mijn no-claim heb ik binnen. Wel te laat, maar toch.

mieltje

Ongelezen bericht door mieltje »

tot op heden niks ontvangen, geen brief nog ht bedrag. Proberen te bellen, geen gehoor heb t momenteel echt gehad trouwens zit bij Menzis

Bodosan

Ongelezen bericht door Bodosan »

Ik heb op 3 maart een brief ontvangen (van Agis) met toezegging van de maximale noclaim. Zij hebben dit wel degelijk voor 1 april overgemaakt, maar de bank doet er wel 2 weken over om mij dat te tonen op een bankafschrift. Dus pas vandaag weet ik het zeker. Maar hier speelt dus meer de frequentie van bankafschriften dan het te laat zijn van Agis (ik krijg bijna spijt ze te hebben verlaten; hun administratieve afwerking is zonder meer correct).
Bodosan

clv

Ongelezen bericht door clv »

Ben al de hele week bezig met het bellen naar Zilveren Kruis. Ook zij hebben toegezegd rond 1 april uit te betalen.
Je staat lang in de wacht en nog niemand gesproken :(
Heb geen zin meer om nog te gaan bellen dus wacht ik maar af.
Geduldheid...

blabla1972

Ongelezen bericht door blabla1972 »

Razendsnelle service. Heb al in november 2005 mijn verzekering opgezegd, maar 5 maanden later is e.e.a. nog niet geregeld. De teveel betaalde premie is tot op heden niet gerestitueerd en ook de zorgtoeslag is niet uitgekeerd. Echt een aanrader dus: IZA!!!

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend was verzekerd bij IZA en heeft vrij snel de teveel betaalde premie teruggekregen. Ik had ze gemaild wanneer het overgemaakt zou worden, en dezelfde dag kreeg ik nog een reactie dat het ongeveer 3 weken zou duren. 1 Week later stond het op zijn rekening.

Dat de zorgtoeslag niet is uitbetaald daar kan IZA niets aan doen, want dat wordt door de Belastingdienst geregeld.

biancas

Ongelezen bericht door biancas »

Nou,bij mij is het werkelijk een ramp!

Ik ben bij Menzis, en kreeg half maart al mijn 'zogenaamde' kosten die ik gemaakt zou hebben op mijn 'no claim' nota..Terwijl ik die kosten NIET gemaakt heb!! Dus nu is er een procedure opgestart, want zij beweren bij hoog en laag dat ik de kosten wel gemaakt heb, terwijl het NIET zo is...Dus bij mij kan het nog lang duren voordat ik ooit die 255 eurootjes ga zien :roll:

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het voordeel van het "claim-overzicht" is dat hierdoor ten onrechte gedeclareerde kosten ontdekt kunnen worden. Ik vind dit een heel positief neven-effect van het no-claim gebeuren.
Natuurlijk begrijp ik dat het lastig is als het je overkomt, maar normaal gesproken komt het ook weer goed. Eigenlijk zou de verzekeraar je voor de last die je ervan hebt moeten compenseren met een boeket bloemen en een boekenbon.

newfrontier

Ongelezen bericht door newfrontier »

Ik heb vandaag met Menzis gebeld en gevraagd waar de Euro 255,- noclaim betaling blijft dit is nu geboekt op een oude rekening die al jaren niet meer in gebruik is.

De dame aan de telefoon vertelde me dat dit rekeningnummer in het data bestand stond maar waarom niet gekeken is naar de betalingen van de afgelopen jaren en zien dat dit een ander rekeningnummer is.

Wat kan ik hier aan doen ook is er nog een bedrag van Euro 57,50
teruggeboekt op dit rekeningnummer.

Graag een reactie!

Newfrontier

showgirl

wat jij moet doen?
Menzis moet zorgen dat het geld terug komt, als jij geen beheer meer hebt over die rekening kan je toch niets doen?

ondertussen wacht ik nog rustig af op TRIAS, heb ik straks rond de vakantie nog een leuk extraatje 8)

*missy*

Ongelezen bericht door *missy* »

Inmiddels sinds vorige week eindelijk onze no claim terug :D

biancas

ik heb ook nog niks ontvangen van Menzis..
Ze starten een procedure..ze doen het maar
ik weet en blijf erbij dat ik die hulpmiddelen (terwijl k 18 ben!?) en onderzoeken niet heb gehad, en op al die plaatsen niet ben geweest!

Waar k helemaal woest van was dat ze op brief schreven:"U kunt die kosten ergens maken, ZONDER dat u er aanwezig hoeft te zijn".
Waar slaat dat op? Na deze reactie heb ik uiteraard een klacht brief gestuurd! ALs dit nog 2 maanden duurt, dan stuur ik uiteraard met mn bewijsbrieven naar de redactie..Helaas kan ik niet bewijzen dat ik op die/of andere dagen niet op die plaatsen geweest ben..k zal eens zoeken naar boodschappenbonnetjes of andere bewijsdingen :roll:

Basta!En, nu nog maar eens wachten, wachten,wachten..
Ben benieuwd, hoe lang deze flauwe geintje gaat duren :evil: :x :?

biancas

Ik voel me bedonderd :evil:

Kosten die in 2004 gemaakt zijn, zijn doodleuk bij de no -claim van 2005 genoteerd!! Dit kan en mag toch niet?!
Ik bedoel, 2005 is gewoon van jan t/m dec en niet van jan 2004 t/m april 2006!!!

Tsssss :roll: :roll:

Ik schrijf weer een klacht brief...k ben hier niet mee eens..

Ze hebben duidelijk gezegd, alleen de kosten in het jaar 2005!
Zijn ze een beetje gek geworden daarzo? :evil: :evil: :evil:

jtiekstra

Ongelezen bericht door jtiekstra »

Op 16 maart ontvind ik een brief van Anderzorg dat ik de volledige no-claim uitbetaald zou krijgen rond 1 april. Op 8 april Anderzorg maar eens gemaild met de vraag waar het geld bleef. Een paar dagen later kreeg ik een reactie: ze hadden het geld al gestort (al op 5 maart ver voordat ze mij de brief stuurden). Maar wel op een rekeningnummer die ik al 2 jaar niet meer gebruik en waarvanaf ook al 2 jaar geen premie meer wordt betaald. Toen heb ik Anderzorg erop gewezen dat ze een fout hebben gemaakt. Er zijn diverse emails over een weer gegaan en uiteindelijk kwam Anderzorg met de oplossing: Ik moest maar even bellen met de bank..... Zij maken een fout en ik kan het oplossen. Ik heb inmiddels een brief gestuurd naar de STichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (postbus 291,3700 AG in Zeist) zij hebben het nu in behandeling genomen. Overigens heeft Anderzorg mijn premies van dit jaar ook nog niet (op het juiste rekeningnummer) teruggestort.

Gesloten