| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat moet ik doen?
-
vraagaanjullie
Wat moet ik doen?
Hallo,
Afgelopen dinsdag hebben mijn vrouw en ik een offerteformulier ondertekend tegen een rentetarief van 6,2%. tevens moesten we een van de partners een overlijdens risicoverzekering afsluiten.
Let wel: wij hebben getekend en onze gegevens zouden vervolgens ter toetsing aan "een bank"worden voorgelegd.
We hadden alle formulieren meegeneomen echter men wilde nog een werkgeversverklaring van mijn vrouw hebben.
Twee dagen later werden we door een medewerkster van Postkrediet gebeld dat de bank niet akkoord ging omdat mijn vrouw een tijdelijk contract heeft. Daarom kon de offerte tegen 6,2% niet doorgaan en ze bood als alternatief een rentetarief van 8,9% aan. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan.
Vraag: Kan men ons straks opeens wel houden aan de door ons getekende offerte tegen 6,2% en wat kunnen we doen om per direkt van deze situatie af te komen.
Na het lzen van dit forum hebik geen zin in een overeenkomst met Postkrediet/DSB.
Ik hoor het graag van jullie
Afgelopen dinsdag hebben mijn vrouw en ik een offerteformulier ondertekend tegen een rentetarief van 6,2%. tevens moesten we een van de partners een overlijdens risicoverzekering afsluiten.
Let wel: wij hebben getekend en onze gegevens zouden vervolgens ter toetsing aan "een bank"worden voorgelegd.
We hadden alle formulieren meegeneomen echter men wilde nog een werkgeversverklaring van mijn vrouw hebben.
Twee dagen later werden we door een medewerkster van Postkrediet gebeld dat de bank niet akkoord ging omdat mijn vrouw een tijdelijk contract heeft. Daarom kon de offerte tegen 6,2% niet doorgaan en ze bood als alternatief een rentetarief van 8,9% aan. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan.
Vraag: Kan men ons straks opeens wel houden aan de door ons getekende offerte tegen 6,2% en wat kunnen we doen om per direkt van deze situatie af te komen.
Na het lzen van dit forum hebik geen zin in een overeenkomst met Postkrediet/DSB.
Ik hoor het graag van jullie
Re: Wat moet ik doen?
Onmiddelijk alles opzeggen en annuleren per brief, aangetekend met bericht van ontvangst.
Het verdere verloop goed documenteren, overal een kopie van maken, zodat u altijd kunt aantonen wat er per welke datum geschreven is.
Het verdere verloop goed documenteren, overal een kopie van maken, zodat u altijd kunt aantonen wat er per welke datum geschreven is.
[quote]Twee dagen later werden we door een medewerkster van Postkrediet gebeld dat de bank niet akkoord ging omdat mijn vrouw een tijdelijk contract heeft. Daarom kon de offerte tegen 6,2% niet doorgaan en ze bood als alternatief een rentetarief van 8,9% aan. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan. [/quote]
Jij staat volkomen in jouw recht de offerte niet te accepteren en deze schriftelijk, eventueel per aangetekend schrijven, op te zeggen op grond van gewijzigde rente percentage anders dan in eerste instantie overeengekomen was.
Het is een zeer goede reden om van de oplichters van DSB af te komen.
Doe het direkt!!!!
Succes.
Jij staat volkomen in jouw recht de offerte niet te accepteren en deze schriftelijk, eventueel per aangetekend schrijven, op te zeggen op grond van gewijzigde rente percentage anders dan in eerste instantie overeengekomen was.
Het is een zeer goede reden om van de oplichters van DSB af te komen.
Doe het direkt!!!!
Succes.
-
particulier
Nee. Laat schriftelijk weten, eventueel aangetekend, dat je niet met het aanbod akkoord gaat.
Kijk ook eens naar aanbieders als Ohra, Moneyou, Centraal Beheer, Royal Bank of Scotland (o.a. Kruitvat). De rente ligt geloof ik nu tussen de 6,4 en 7,6 %. Een overlijdensrisicoverzekering is zelfs niet verplicht. Meestal wordt de aflossingsverplichting kwijtgescholden bij overlijdens als men een iets hogere rente betaalt.
Kijk ook eens naar aanbieders als Ohra, Moneyou, Centraal Beheer, Royal Bank of Scotland (o.a. Kruitvat). De rente ligt geloof ik nu tussen de 6,4 en 7,6 %. Een overlijdensrisicoverzekering is zelfs niet verplicht. Meestal wordt de aflossingsverplichting kwijtgescholden bij overlijdens als men een iets hogere rente betaalt.
bergie en particulier,
u geeft beiden antwoord op een vraag die niet gesteld is.
kwestie van goed lezen!
u geeft beiden antwoord op een vraag die niet gesteld is.
kwestie van goed lezen!
-
particulier
Ik snap je punt Gerland. Maar wat anders kunnen ze doen om ervanaf te komen? Ze kunnen de weigering gebruiken om van de overeenkomst af te komen.
In het ergste geval zullen ze er niet vanaf kunnen komen. Dan hoop ik dat ze boetevrij mogen aflossen. Alleen hoop ik niet dat een BKR codering in de weg komt te staan.
In het ergste geval zullen ze er niet vanaf kunnen komen. Dan hoop ik dat ze boetevrij mogen aflossen. Alleen hoop ik niet dat een BKR codering in de weg komt te staan.
Een offerte is niet anders dan een aanbieding met een prijsopgave.Afgelopen dinsdag hebben mijn vrouw en ik een offerteformulier ondertekend tegen een rentetarief van 6,2%.
In jullie geval is de prijsopgave 6,2%.
Als je daar mee accoord gaat, is de leverancier verplicht zijn product voor de afgsproken prijs te leveren.
Doet hij dat, om welke reden dsan ook niet, dan kunnen jullie nee zeggen tegen de offerte.
-
vraagaanjullie
Dat weet ik wel NAK maar waar ik aan denk is dat men ons straks op een of andere manier toch probeert uit te knijpen, bijvoorbeeld de overlijdensrisicoverzekering die we bij dit Doorlopend Krediet moesten afsluiten. Deze zou worden ondergebracht bij Reaal. Dit is door ons alleen afgesloten omdat Postkrediet ons vertelde dat de bank de aanvraag anders niet zou honoreren.
We denken dat we wat betreft de 6,2% sterk staan maar ik weet niet hoe sterk we staan bij die overlijdens risico verzekering.
We denken dat we wat betreft de 6,2% sterk staan maar ik weet niet hoe sterk we staan bij die overlijdens risico verzekering.
Jullie werden toch door de geldverstrekker verplicht om minimaal één overlijdens risicoverzekering af te sluiten?
Je hebt er toch niet extra om gevraagd?
Naar mijn mening sta je gewoon sterk.
Succes
Je hebt er toch niet extra om gevraagd?
Naar mijn mening sta je gewoon sterk.
Succes
Laatst gewijzigd door NAK op 29 apr 2006 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vraagaanjullie
Ik ga voor de zekerheid een mail zenden aan Reaal (dit is de verzekeringsmaatschappij waar Postkrediet e.e.a. wil afsluiten/heeft afgesloten......)
NAK,
Goed lezen is een hele kunst blijkt maar weer.
Natuurlijk staat 'vraagaanjullie' sterk. Als de aanbieder de aanbieding wijzigt, kun je daar gewoon nee op zeggen. Dat wist 'vraagaanjullie' al.
Zoals ik het begrijp wil 'vraagaanjullie' na deze gang van zaken én na het lezen van de nodige info helemaal niet meer in zee met Postkrediet.
De vraag is volgens mij of als Postkrediet zegt bij nader inzien toch de oorspronkelijke aanbieding gestand te willen doen (6,2%) of 'vraagaanjullie' daar dan nog onder uit kan.
Daar nog iemand een goed idee over?
Goed lezen is een hele kunst blijkt maar weer.
Natuurlijk staat 'vraagaanjullie' sterk. Als de aanbieder de aanbieding wijzigt, kun je daar gewoon nee op zeggen. Dat wist 'vraagaanjullie' al.
Zoals ik het begrijp wil 'vraagaanjullie' na deze gang van zaken én na het lezen van de nodige info helemaal niet meer in zee met Postkrediet.
De vraag is volgens mij of als Postkrediet zegt bij nader inzien toch de oorspronkelijke aanbieding gestand te willen doen (6,2%) of 'vraagaanjullie' daar dan nog onder uit kan.
Daar nog iemand een goed idee over?
-
vraagaanjullie
Wat me trouwens weer te binnen schiet, nu ik ons gesprek van afgelopen dinsdagavond bij Postkrediet terughaal: toen ze begonnen over een verplichte overlijdensrisicoverzekering, heb ik ze gezegd dat ik een dergelijke polis al heb (uitkering bij overlijden voor mijn 65e en als ik dan nog leef eveneens een uitkering). Dit veegde ze van tafel met de woorden dat een dergelijke polis niet werd geaccepteerd door de bank en dat ik een andere overlijdens risico verzekering nodig had om het DL door de bank goedgekeurd te krijgen..........hoe meer ik hierover nadenk, des te bozer ik wordt......ik heb Postkrediet inmiddels via een brief per post en drie faxen (o.a. naar Hoofdkantoor) medegedeeld niet accoord te gaan met het hogere aanbod, ben benieuwd hoe men gaat reageren.........
Nee, dat kan niet. Er is slechts sprake van een offerte. Dat wil zeggen dat er sprake is van een verzoek om een aanbod. Voor een overeenkomst is aanbod en aanvaarding nodig. Die aanvaarding ontbreekt in dit geval. Inmiddels is het hernieuwde aanbod tegen ongunstiger voorwaarden gedaan en door u niet aanvaard. Dat laatste is inmiddels ook al kenbaar gemaakt. U kunt op zoek naar een andere aanbieder.Vraag: Kan men ons straks opeens wel houden aan de door ons getekende offerte tegen 6,2% en wat kunnen we doen om per direkt van deze situatie af te komen.
-
vraagaanjullie
Het aanbod tegen hogere rente is telefonisch gedaan.......en kan ik niet bewijzen helaas....we hebben onze handtekening gezet onder de offerte obv 6,2%......de bal ligt nu bij Postkrediet.....
toen ze begonnen over een verplichte overlijdensrisicoverzekering, heb ik ze gezegd dat ik een dergelijke polis al heb (uitkering bij overlijden voor mijn 65e en als ik dan nog leef eveneens een uitkering). Dit veegde ze van tafel met de woorden dat een dergelijke polis niet werd geaccepteerd door de bank en dat ik een andere overlijdens risico verzekering nodig had om het DL door de bank goedgekeurd te krijgen
Dit is hét onomstotelijk bewijs van koppelverkoop. DSB kan en mag je niet verplichten een verzekering bij haar af te sluiten. Koppelverkoop is immers bij wet verboden. Ook al zou je niet verzekerd zijn geweest, dan nog is het de plicht van de z.g. adviseurs van de DSB jou erop te wijzen dat jij vrij bent in de keuze van een verzekeraar waar jij de verzekeringen onder wilt brengen. Overigens heb jij ook het recht eenzijdig af te zien van een offerte. Een offerte is geen definitieve overeenkomst en kan wedserzijds schriftelijk opgezegd worden.
-
vraagaanjullie
We zijn iniddels 3 weken verder.....totaal geen reactie meer gekregen van Postkrediet.....
Inmiddels een Doorlopend krediet afgesloten bij de DHB bank....tegen 5,8% en dat is geen instap rente maar het percentage waar ze al een jaar of wat mee werken......en geen andere zaken aansmeren zoals overlijdensrisicoverzekering etc.....
Een hele goede en vriendelijke afhandeling...aan een ieder aan te bevelen dus......
Inmiddels een Doorlopend krediet afgesloten bij de DHB bank....tegen 5,8% en dat is geen instap rente maar het percentage waar ze al een jaar of wat mee werken......en geen andere zaken aansmeren zoals overlijdensrisicoverzekering etc.....
Een hele goede en vriendelijke afhandeling...aan een ieder aan te bevelen dus......