LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achtstehands telefoonnummer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kritisch consument

Achtstehands telefoonnummer

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik heb een aantal maanden een telefoonabonnement bij Hi gehad. Mijn mobiele nummer bleek echter een nummer dat regelmatig werd doorgegeven aan andere bellers. Er hoort volgens mij een half jaar te worden gewacht voordat een nummer mag worden doorgegeven. Ik kreeg echter al telefoontjes voor wel 7 verschillende personen. Vooral van scholen van andermans kinderen die dienstmededelingen doorgaven waar ik natuurlijk niet op zat te wachten. Ik nam een andere telefoon-aanbieder want tegen die onrust was ik niet opgewassen.

Nu kreeg ik een berichtje van iemand die mij op mijn oude 06-nummer probeerde te bellen dat ze een onbekende persoon aan de telefoon kreeg.....

KPN Hi geeft gewoon de telefoonnummers direkt na het opzeggen van een abonnement door ! Ik vind dat een slechte service. 8)

queenfan

Re: Achtstehands telefoonnummer

Ongelezen bericht door queenfan »

Gelijk dorgeven van vrijgekomen nummers kan in principe niet, het systeem moet dit voorkomen.

Maar goed automatisering is mensen werk en die maken fouten.

DaMaster

Ongelezen bericht door DaMaster »

Telefoonnummers werden voorheen voor langere tijd inderdaad niet gebruikt. Er zijn tegenwoordig echter zóveel mobiele telefoons in gebruik dat er (in samenloop met het constant wisselen van providers) een schaarste aan het ontstaan is en het lang niet gebruiken van nummers voor providers onhandig is. Zij zullen dus sneller een 'oud' nummer hergebruiken.
Het handigst is, wanneer u uw nummer bij overstap naar een andere provider meeneemt. U hoeft niemand op de hoogte te stellen van uw nieuwe nummer en de kans op verkeerd verbonden neemt aanzienlijk af.
Natuurlijk moet u bij overstap naar een nieuwe provider wel tijdig aangeven dat u uw oude nummer wilt meenemen.
Dam

RobbieP

Ongelezen bericht door RobbieP »

wat ook leuk is, is als de vorige eigenaar van het nummer allerlei dure SMS-diensten heeft aangezet, zodat de volgende eigenaar gelijk mooie hoge rekeningen krijgt voor diensten waar hij/zij nooit om gevraagd heeft.

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

hoi damaster,

Je hebt het over een nummer meenemen. Nou, als ik al een nummer had willen meenemen, dan niet mijn oude Hi-nummer (daar kreeg ik immers allerlei verontrustende telefoontjes op over andermans kids).

Gesloten