LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Loterij Automatische Incasso-praktijken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ludebo

Opzegging Loterij Automatische Incasso-praktijken

Ongelezen bericht door ludebo »

:evil: The site van de Postcode-, Sponsor- en StaatsLoterijen geven geen mogelijkheid tot opzegging van de automatische incasso.

Echter, één druk op een knop van één van hun vele ongevraagde emails (spam) en je bent gevangen in hun net.

De enige mogelijkheid om automatische incasso te stoppen is een schriftelijk en ondertekend verzoek indienen bij de bank. Dit kan echter telefonisch geregeld worden voor elk ander bedrijf. Waarom niet voor die Loterijen die lijken samen te werken met het bankwezen en overheid (lees respectievelijk: rente-inkomsten en belastinginkomsten) en er alles aan doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken om op te zeggen?

Het kan ook met een formulier 'Intrekking Incasso', op te halen bij de Postbank. Deze moet je echter (bij voorkeur aangetekend) opsturen aan degenen die tegen jouw wil van jouw bankrekening bedragen stelen. De extra kosten van aantekenen zijn uiteraard voor jouw rekening. De psychologie van dit soort bedrijven (geen instellingen zonder winstbejag) is dat de vele moeite die je ervoor moet doen om op te zeggen je uiteindelijk doet afzien om door te zetten.

Wanneer komen hier nou eens kamervragen over?

En wat gebeurt er eigenlijk met de inkomsten van deze zogenaamd legitieme Loterijen. Welk gedeelte gaat naar de zo geroemde goede doelen en welke andere delen verdwijnt in andere zakken?

Sjors_B

Re: Opzegging Loterij Automatische Incasso-praktijken

Ongelezen bericht door Sjors_B »

ik heb het al eens eerder gezegd, ik vind het ook belachelijk.
Met 1 telefoontje wordt je ergens lid van, probeer er daarna maar eens weer af te komen.
Probeer voor de grap op de staatsloterij pagina maar eens het woord opzeggen te vinden.

Ik ben er voor dat de wet zodanig wordt aangepast : zoals je lid kunt worden zo je ook weer op mag zeggen. Het is ronduit asociaal dat je een aangetekende brief moet sturen om zoiets op te zeggen, terwijl een kaartje voor nieuwe loten onmiddelijk aan komt en verwerkt wordt.

Een van de weinige positieve is de veronicagids, deze is gewoon per email op te zeggen.
http://www.abonnementenopzeggen.nl/

ludebo

Bedankt voor de reactie. Als ik ergens niet goed tegen kan dan zijn het lui van zogenaamde legitieme organisaties (onze knipogende Minister van Financieën dhr. Zalm is verantwoordelijk voor de Staats Loterij die dezelfde praktijken erop nahouden als de sponsor- en postcode Loterijen die niets meer zijn dan een verkapte melkkoe van de staat) met valse voorwendsels voorwenden geld vrij te maken voor goede doelen en daarmee zichzelf verrijken en zo overduidelijk en arrogant misbruik te maken van de gemakzucht van mensen. Ronduit neerbuigend en walgelijk.

Heb inmiddels contact opgenomen met de Stichting Reclamecode, College van Toezicht op Kansspelen en het Projectbureau Kansspelen van het Ministerie van Justitie. Deze hebben mij geadviseerd om een officiële klacht te deponeren. Ben ook van plan om ook naar een politieke partij te stappen om het politiek aanhangig te maken. Je kan ervan uitgaan dat dat niet een regerende politieke partij is. Aan de andere kant misschien ook wel, want deze willen natuurlijk schoon schip maken voor de komende verkiezingen. Ben niet naief, dus voor mij is het belangrijk dat de wettelijke verplichting dat opzegging net zo makkelijk wordt gemaakt als aanmelding ingevoerd wordt en de informatie over de afschrijvingen verplicht herhaald wordt. Als iemand nog adviezen voor mij heeft hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door ludebo op 01 mei 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

vertmaori

Ongelezen bericht door vertmaori »

Het alleen schriftelijk op kunnen zeggen van loterijen heeft in feite een eenvoudige oorzaak.

In het verleden zijn er mensen geweest die een loterij opgezegd hebben zonder een handtekening te zetten. Enkele maanden later blijkt er prijs te vallen op jouw oude lotnummer/postcode. Die prijs krijg je niet, want je speelt niet mee. Je gaat in beroep tegen het niet meer meespelen. Maar ja, hoe bewijs je dat je wel of niet meespeelt. Dat gaat voor beide partijen op. Met een handtekening kan de loterij aantonen dat je hebt opgezegd en niet meer meespeelt. Dit voorkomt dan ook een hoop touwtrekkerij. Vanuit de organisator dan ook volkomen logisch.

ludebo

Sorry, maar dat is niet het probleem. Opzegging wordt veel moeilijker gemaakt dan aanmelding. Dat is het probleem.

Een afmelding kan ook rechtsgeldigheid krijgen door een aanvraag voor opzegging via de website te laten confirmeren via iemands email-adres. Begrijp je wel?

vertmaori

Ongelezen bericht door vertmaori »

Er wordt zoveel met e-mail gerotzooid dat dat bijna nergens wordt geaccepteerd. Bij de grote banken in Nederland kun je niet voor niets geen adreswijziging per e-mail doorgeven. De afzender is lastig te controleren.

ludebo

Ben er zeker van dat met het gebruik van paswoorden (veel gebruikt en veel geaccepteerd) het probleem opgelost kan worden. Daar zijn tal van voorbeelden van op het internet. Ben er echter ook van overtuigd (vooral na verschillende telefoontjes naar de voorgenoemde instanties) dat de wil eenvoudig niet aanwezig is om opzegging makkelijker te maken. Waar het hier duidelijk wél heel vulgair om gaat is om zoveel mogelijk loten te verkopen en zoveel mogelijk winst te maken.

Gesloten