LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Häcker keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
giellio

Häcker keukens

Ongelezen bericht door giellio »

Hallo

Ik ben van plan een keuken van deze fabrikant aan te schaffen. Er zijn
voozover mij bekend 3 lijnen van de fabrikant Häcker nl:
- classic
- systemat
- activ130

Nu mijn vraag!!!
Kan iemand mij het verschil vertellen? zit er bijv. verschil in kwaliteit? en zo ja wat is dit dan? M.a.w. welke kan ik het beste laten offreren?

ik heb echt geen idee waar de verschillen liggen. Tuurlijk heb ik op de website van de fabrikant gekeken en ook hier op het forum gezocht, maar mij wrodt het niet duidelijk.

alvast bedankt voor jullie hulp.

ik ga maandag naar een niet nader te noemen Nederlandse keukenboer en wil graag goed voorbereid het gesprek ingaan.

Groet

loesjes

Re: Häcker keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

hallo,

classic van hacker is de normale lijn, dus met onderkasten van 72 cm hoog,

activ en systemat is de maxi lijn dus met onderkasten van 78 cm hoog

dan is activ de goedkopere lijn binnen de max lijn,

kwaliteit van alle 3 is top!!

systemat heeft t.o.v. de classic en de activ nog wat toegevoegde waarde door o.a een fluisterprofiel

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta »

Classic:
Kasthoogte van de onderkasten 72,1 cm, geen vaste rastermaat,
hierdoor zijn er minder variaties in bijvoorbeeld ladekasten mogelijk.
Er zijn minder verschillende kast soorten dan bijv in Activ en Sytemat.
Korpus kleuren (kleur van de kastrompen en dus niet de deuren zelf) is beperkter dan bijv bij Activ en systemat. Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje dat de 'demping' moet verzorgen. Vlak voor of na de vakantie komt er overigens de mogelijkheid om scharnieren van Häcker in een uitvoering te krijgen waarin ook de deuren gedemp worden.
Of hier een meerprijs op komt is nog niet duidelijk.Korven = hoge lade) worden uit gevoerd met een ijzeren stang (rond)
aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Activ:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Mogelijkheid om te varieren in de laden:
Bijv korf 39cm, korf 26cm, lade 13cm: korpushoogte 78cm: Of korf 26cm, korf 26cm, korf 26cm: werderom hoogte van 78cm
Door deze vaste rastermaat zijn er ook meer mogelijkheden om laden onder bijvoorbeeld een koelkast of oven en/ of combi in lijn te laten doorlopen met de laden of deuren van de overige onderbouw. Korpus kleuren zijn ook beperkter dan bij Systemat.
Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje (zie Classic).
Korven worden uit gevoerd met een brede ijzeren steun (rechthoekig) aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Systemat:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Zie Activ. Draaideuren uitgevoerd met fluisterprofiel (rubberen strip die zorgt voor demping als de deur wordt dicht gegooid en die de kast "stofdicht" afsluit.) Korven worden uit gevoerd met een glazen zijwand ipv een ijzeren stang /staaf en rubberen slipmatten die ervoor zorgen dat de inhoud niet schuift.

Verder zijn er in Systemat en Active nog mogelijkheden om een korpus van 65 cm te kiezen (ook in 13 cm raster) en om kasten extra diep te laten uitvoeren. Er zijn ook nog wat uitgebreidere mogelijkheden wat betreft keuzes in bovenkasten met een glasdeur.

Dan is er nog Edition:

Greeploze uitvoering. Korpus 72 cm leverbaar in beperkte frontkleur en een aantal restricites waar het kasten betreft. Bijv de carousselkast. Afwerking (fluisterprofiel en zijwanden) zoals Systemat.

Alle uitvoeringen worden geleverd met "zelfsluitende laden/korven" en vlak voor of na de vakantie de mogelijkheid om dempende scharnieren op de deuren te krijgen.

Ik dacht dat ik zo ongeveer de belangrijkste verschillen wel genoemd had.

Toch?

Vragen? We horen het wel

giellio

Hartelijk dank voor deze uitleg mensen. Dit heeft me veel geholpen.

M.a.w. los van het fluisterprofiel bij de draaideuren en de glazen zijwanden in de korven zijn er geen kwalitatieve verschillen tussen activ/classic en de systemat, in bijv de gebruikte (hout) materialen voor deuren en kasten.
vlak voor of na de vakantie de mogelijkheid om dempende scharnieren op de deuren te krijgen.
wat betekent dit? betekent dat die demping van de deuren niet plaatsvind door een fluisterprofiel of rubberen dop, maar op basis van de schanieren? en na welke vakantie?

pff wat wat er nog veel te leren in keukenland.

Nogmaals bedankt.

Kulta

Grootste verschil blijft de korpus hoogte en het raster, waardoor meer
variatie mogelijk is. Verder heeft het Classic programma minder kleuren om uit te kiezen. Gebruikte materialen zijn identiek.

Met de vakantie bedoelde ik de zomer vakantie.

Het betreft inderdaad een scharnier waarin een demper is verwerkt. Het fluisterprofiel zal blijven bestaan omdat het niet alleen zorgt voor de demping, maar ook de kast "stofdicht" afsluit en omdat nog niet zeker is of de scharnieren standaard worden geleverd, of dat dit een optie wordt.

poortmh

Ongelezen bericht door poortmh »

Als ik nu bv een systemat 4030 gl bestel, levering begin 2007. Krijg ik die dempers er dan op of niet? Kan ik die optie evt. al wel kiezen?

Waarom zou dit een optie moeten zijn? Op een kast van een paar honderd euro zou het toch stom zijn dat ik een optie kan kiezen voor dempers die misschien een eurotje per stuk kosten?

Zou je deze dempers er ook achteraf op kunnen zetten?

Wat voor sluitingssysteem zit er op de laden? Is dat goed geregeld?

Kulta

Op dit moment zijn er van de scharnieren alleen nog twee prototypes. Men weet nog niet welke men gaat gebruiken, misschien wordt het wel een mix van beiden. Ik verwacht dat op de Systemat en de Edition (greeploos) deze scharnieren standaard gaan worden. Bij Classic denk ik dat het een optie wordt. Maar zoals gezegd: standaard of optie is nog niet zeker.

De sluiting op de voetjes en de boring van de nieuwe scharnieren zijn gelijk aan die van de oude. Uitwisselen is dus mogelijk.

Het sluitsysteem op de laden zal voor zover ik weet niet direct veranderen. Het remsysteem dat je in de showrooms ziet is dus wat je mag verwachten.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

dempers worden standaard geleverd vanaf 1 mei a.s.

giellio

dan ga ik die dempers er meteen bijvragen.
Ik vind zo'n forum dus echt heel handig.

Kan iemand mij ook nog vertellen wat het verschil is tussen impala antik en impala patinato?

ik heb hier 2 offertes en dacht dat het hetzelfde blad was, maar het blijkt toch weer net anders in de naam.

Kulta

Het zou kunnen dat het wel om dezelfde bladen gaat. Het wil wel eens zo zijn dat leveranciers de steensoorten net een iets andere naam geven. Bijv Angola Black - Black Angola; Indian Brown - Tan Brown.

Als ik zo naar de naamstelling Impala Antik kijk, lijkt het mij een gebrande uitvoering van de Impala. Ik denk dat de offerte uit Duitsland komt, en ga er van uit dat dit in Nederland anticato heet.

Patinato ken ik niet. Ik neem aan dat je de bladen of monsters hiervan heb gezien en dat je dus weet dat de kleur en structuur identiek is. Heb je de bladen niet gezien, dan lijkt het me vertstandig om deze eerst eens te bekijken bij de keukenzaak die je dit offreert.

Misschien een tip om voor deze vraag een nieuw topic aan te maken, zodat ook anderen hun mening kunnen geven. Nu staat het onder het kopje Häcker Keukens. Kan zijn dat niet iedereen dit leest.

poortmh

Ongelezen bericht door poortmh »

dan ga ik die dempers er meteen bijvragen.
giellio : heb je antwoord op de dempers gekregen?

Gesloten