LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weet het HELP

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Schippertje

Wie weet het HELP

Ongelezen bericht door Schippertje »

Offerte binnen en nu ??

Merk : Schüller Next 125 NX 501.
Front uitvoering : NX501 L151G

> Is het goed merk en materiaal enzo.

Ps is deze keuken ook te verglijken met een Roktpunt keuken
dit ivm met andere leveransier.

8)

piet van der kolk

Re: Wie weet het HELP

Ongelezen bericht door piet van der kolk »

persoonlijk vind ik rotp. net een stapje hoger op de ladder. Maar Schuller is alleszins een redelijke keuken voor een - meestal - redelijke prijs.

Schippertje

Geachte Piet

Mag ik vragen om de rede het zijn net de twee merken die ons aan het twijfelen zetten.
Persoonlijk zie ik namelijk ook het verschil niet.
Maar wel de prijs, garantie's enzovoort komen allemaal overeen.
Alleen hier op het forum komt rotpunkt lager uit in de waardering.
Daardoor zitten wij te twijfelen tussen deze merken.

Afwachtend van Uw antwoord

8)

piet van der kolk

ben zelf een der eerste keukenimporteurs in Nederland geweest. In 1966 importeerde ik al vele merken. Ook Siematic en Nolte zijn bij mij overbekend. Wat is er anders aan een mercedes dan bijv. aan een volkswagen. Evenzo is het erg moeilijk om exacte verschillen aan te geven in een paar woorden. Daarbij is het - net als bij veel auto's - ook het "zien" van kwaliteit. Nolte heeft, zolang ik in de keukenwereld bekend ben, altijd de enorme "middenklasse" in het keukensegment vertegenwoordigt. Poggenpohl, Bulthaup, Siematic, Alno, Zeijko, Allmilmo en nog enige andere behoren tot het topsegment van de markt in kwaliteit en vaak ook in design, maar daarover kan men van mening verschillen. Nolte is gewoon een goede keuken en ik heb slechts willen aangeven dat de bewering dat Nolte beter zou zijn dan Siematic absoluut ridicuul is.

Schippertje

Beste Piet

Nu mis ik in u verhaal verschil tussen Next 125 & Rotpunkt.
Persoonlijk vind ik ze allebij net zo mooi.
Daar ben ik erg nieuwsgierig naar als u al zolang in deze brance aan het werk ben.
Dus wil ik graag u standpunten horen.

Bijvoorbaatdank

8)

pickles

Ongelezen bericht door pickles »

persoonlijk vind ik rotp. net een stapje hoger op de ladder. Maar Schuller is alleszins een redelijke keuken voor een - meestal - redelijke prijs.
Sorry hoor, maar als u pretendeert 'kenner' te zijn, maakt deze uitspraak u voor de echte kenners u niet echt geloofwaardig.

Waarschijnlijk verkoopt u tegenwoordig Rotpunkt?

piet van der kolk

sorry, ik trek mij terug uit deze volkomen uit de hand lopende discussie. bewijst eens te meer dat de keukenhandel zich op een nog lager peil bevind dan de andel in occasions.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

ik trek mij terug uit deze volkomen uit de hand lopende discussie.
Piet ik denk dat het tijd is voor vakantie voor je jongen, er is helemaal geen uit de hand lopende discussie hier, een weeerwoord en je bent al van slag, je kan denk ik beter naar een andere tak omkijken ja

Schippertje

Zonde deze discussie de vraag aan piet was zeer duidelijk.
Er zijn jammer genoeg mensen op dit forum die het erg nodig vinden om bepaalde merken in het voetlicht te plaatsen.
Als leek cq koper is het moeilijk om een eerlijk antwoord te krijgen.
Bij alle antwoorden zit een ondertoon in en dat gebekvecht met mekaar als keukenkenners wordt je als koper niet vrolijk van.

8)

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

joehoe, je vraagt of het een goed merk is dan worden hier reacties gegeven die zowel positief als negatief zijn.

ik vind het een zeer overdreven reactie dat als er een negatieve reactie wordt gegeven er al sprake is van een uit de hand gelopen discussie.

en schippertje je kan altijd via een mail misschien je antwoord nog krijgen bij piet

slik

Ongelezen bericht door slik »

Wat doe je zelf voor de kost Schippertje?......Iets met mieren!

Schippertje

Wat doe je zelf voor de kost Schippertje?......Iets met mieren!
Nee neu*** wel zonder mieren :lol:

Ben gewoon een eerlijke consument nou dan moet je hier wezen,

8)

slik

Eerlijkheid duurt het langst....in jouw geval heel...heeeeeeeeeeel lang!

Ik heb gisteren een keuken verkocht van €14.900,- op ongeveer 2 en een half uur tijd. Mensen zijn prima geholpen, mooi ontwerp, goed advies van mij, ik regel alles voor ze. Klant ligt vandaag en morgen waarschijnlijk lekker op het strand en kan weer genieten van het weer.

Over de keuken hoeven ze zich geen zorgen te maken. Ik zorg dat ze kwaliteit krijgen, dat de keuken praktisch is, dat alles past en ik regel de montage en de service de komende 5 jaar, dat komt goed, zeker weten. En dat alles tegen een redelijke eerlijke prijs, niet dat bijna alle forum bezoekers zoals schippertje dat ook vinden. Die vergelijken de prijzen liever met Internot en gaan zelf weken leuren en prutsen en nog eens achterdochtig loeren. En weten dan nog steeds niets van keukens.

Maar nogmaals mijn klant dus niet. Wat zijn sommige klanten toch slim.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Slik,

Jij bent dus ook ondernemer?! Ik zit in hetzelfde schuitje. Gelukkig zijn er nog steeds klanten die de meerwaarde inzien van een goede begeleiding van hun keukenproject. Wij (compagnon en ik) zien onszelf meer als aannemers in keukenprojecten dan als keukenverkopers.

De ideale situatie is als de klant een weekje de zon opzoekt en terugkomt in een compleet nieuwe, volledig operationele keuken. Geweldig mooi om te zien als een project gladjes verloopt.

Is wel even anders dan bij de grote jongens, die snel de montage en leidingwerken bij onderaannemers neerleggen om maar van de verantwoordelijkheid af te zijn, ALS ze dat al regelen voor de klant.

MVG

Jolynne

Ongelezen bericht door Jolynne »

Ik heb gisteren een keuken verkocht van €14.900,- op ongeveer 2 en een half uur tijd. Mensen zijn prima geholpen, mooi ontwerp, goed advies van mij, ik regel alles voor ze.
Je verdient een standbeeld narcistisch egotrippertje, geweldig hoor, je doet gewoon je werk waar je voor betaald wordt en nu moeten alle lezers hier je een ovatie geven ??Hoop dat je klanten na die tijd nog zo met je weglopen, maar voor mij ben je een zwetser met een ietwat misplaatste hoge eigendunk van zichzelf.

o ja, dat viel me ook al op, voorheen waren het keukenverkopers cq adviseurs die hier de antwoorden gaven, Tegenwoordig is iedereen ondernemer ? Doe je toch niet groter voor als je bent. Heeft iets met eigenwaarde te maken geloof ik ??

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Schippertje,
om terug te komen op de vraag ;

de kwaliteit van de keuken is moeilijk te bepalen. Eigenlijk moet je dan twee vergelijkende keukens van beide merken bestellen en ze uitkleden.
Hoe is fijn (zwaar) is de persing van het spaanplaat?
Wat voor toplaag wordt er gebruikt? De Pu waarde van de folie?
Hoe zit de kast constructief inelkaar?

Allemaal dingen die een consument niet kan zien. Die moet maar afgaan op blauwe ogen van de verkoper.

Vaak zijn de fronten toelevering van een deurenfabrikant waar tientallen andere fabrikanten ook 'boodschappen' doen. Alleen kun je sommige materialen in meerdere kwaliteiten krijgen.
Zo worden ook laden, scharnieren en andere onderdelen toegeleverd.

Een bestekbak van kunststof kan zo dun zijn dat je na een jaartje de gaten achterin kunt hebben van de messen en vorken er in 'gooien'.
Ballerina biedt een massief houten bestekbak voor een paar tientjes terwijl Leicht of Siematic daar 200 euro voor rekenen. Beide bakken zijn prima, maar kijk dan eens naar de soort (=kwaliteit) hout. Die van ballerina zitten meer noestjes e.d. in. Ikea heeft ze al voor 11 euro of zo.

Het antwoord is : Ja, Schuller is een prima midden segment fabrikant met een breed assortiment keukens. Uitlevering veelal bijzonder goed, prima service (mede door een actieve agent in NL).

Rotpunkt : een nette keuken in een lager prijs/kwaliteit segment dan de Schuller. De prijs kwaliteit verhouding is goed, maar let op er zijn ook rotpunkt dealers die de keuken onder een andere naam wat duurder verkopen.
Een verkoper die ze als 'Punto" verkocht vertelde mij (als mysteryshopper voor een fabrikant) dat dit een prima Italiaanse keuken was.
Ook rotpunkt heeft een redelijk actieve agent in NL. De advertenties van Rotpunkt dealers zijn vaak wat schreeuwerig. De service van Rotpunkt is alleszins goed. Laat de foliefronten van dit merk links liggen.

Doe rustig aan met rondkijken. Koop je keuken in geen geval binnen 2,5 uur. De informatie die de verkoper je geeft is dermate veel dat je dit eerst moet verwerken. Een keuken tekenen is geen probleem, een keuken inrichten door te luisteren naar de klant en zijn haar specifieke wensen om te zetten in een doordacht ontwerp vraagt wel iets meer tijd.

Succes.
Mr.P.

slik

Je verdient een standbeeld narcistisch egotrippertje
Geweldig.....waar wil je hem zetten? ....De tekst is prima!

Gesloten