LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kan mij helpen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door kimmio »

hoi hoi

ik heb een husky van 10 weken en wil voor hem graag een stamboom aanvragen nu weet ik niet of dit uberhaubt wel gaat en hoe of waar ik dat moet doen kan iemand mij hier mee helpen

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door empie »

Kimmio, u kunt niet zomaar een stamboom aanvragen.
Het werkt n.l. zo. De moederhond en vaderhond moeten allebei een stamboom hebben. Als de moederhond gedekt wordt, wordt er een dekkaart uitgeschreven, als ze puppen krijgt, moet deze dekkaart binnen 7 dagen opgestuurd worden naar de R.v.B., na ± 7 weken stuurt de R.v.B iemand langs die de puppen chipt, als vervolgens de puppen geplaatst zijn en de gegevens van de nieuwe eigenaren bekend, gaat er een formulier naar de R.v.B, na een paar maanden ontvangt de fokker de stambomen en zorgt dat deze bij de eigenaren van de puppen terecht komt.

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door kimmio »

du ser is geen enkele mogelijkheid om voor mijn husky een stamboom aan te vragen het is wel een 100% husky alleen de mensen waar ik hem van gekocht heb die hadden eigenlijk geen nest gepland was een ongelukje dus ik weet eigenlijk niet of de ouders wel of geen stamboom hebben kan ik dat ergens na vragen

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door empie »

Als u wilt weten of de ouders een stamboom hebben, zult u dit bij de fokker na moeten vragen, maar dit houdt niet in, dat u voor uw husky een stamboom aan kunt vragen, dat had de fokker moeten doen.
Als u met alle geweld een stamboom voor uw pup wilt hebben, zult u eerst uit moeten zoeken of de ouderdieren over een stamboom beschikken, dan bij de R.v.B informeren of er nog een mogelijkheid is.
Misschien via DNA tests van de ouderdieren en de pup, maar dat weet ik niet. Ik wil u niet ontmoedigen, maar geef u weinig kans. Veel sukses.

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door kimmio »

toch bedankt voor uw tips ik ga het in ieder geval uitzoeken

Gesloten