LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] at home telefonie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
xsnoesjex
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2006 20:23

at home telefonie

Ongelezen bericht door xsnoesjex »

Hallo,

Wij hebben internet van at home en zijn nu ook van plan om telefonie af te nemen van at home.

Nu willen we die van volop bellen 24 uur bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja wat zijn de gesprekskosten hiervan?

En onze vraag is bevalt dit?

leekgloster
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:19

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door leekgloster »

Wij hebben ook 24 uur volop bellen en dit kost 16,95 per maand en dan kun je naar alle vaste nummers in nederland voor 0 eurocent bellen.
De verbinding is altijd goed.
Verdere tarieven staan op de site van @home.

Marcel

xsnoesjex
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2006 20:23

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door xsnoesjex »

dus gewoon naar vaste telefoonnummers voor 0 euro? betall je dan gen starttarief? kan dit niet echt vinden op de site

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door marjal »

Jeetje dat is niet duur 15 miljoen mensen hier zeg een paar miljoen mensen hebben telefoon en maar bellen.......voor 16,95 is KPN wel duur zeg ;)

lindylin
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2005 09:02

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door lindylin »

ja wij willen ook graag over naar @home bellen maar we horen van diverse kanten dat je soms helemaal niet te bereiken bent en dat er veel storingen zijn.
dus wie weet er meer?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Wij hebben sinds februari @home telefonie, en het vealt uitstekend
Goede geluiskwaliteit.
Per maand minder dan 10 euro kosten.

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door jansofie »

Ik ben ook al een bijna een jaar (met test erbij) zeer tevreden met Telefonie van @ home :)

je kunt kiezen uit 4 paketten :
basis
bellen ovderdag en in eht wekend
bellen sávonds en in eht weekend
en volop 24 uur per dag

het laaste kost dan 16.95 maar onbeperkt bellen is natuurlijk wat iedereen wil.

maar uiteraart is er ook een nadeel. Als de internet er uit ligt dan de telefonie ook.

Maar tot nu toe nooit preoblemen mee gehad.

johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door johan-sijben »

sinds 2 mei 2006 @home telefonie. heeft 1 dag gewerkt. Sinds dien ben ik via mail en help desk aan het communiceren over mijn probleem en dat vliegt van technische dienst naar netwerkbeheer en er gebeurt niets. Krijg steeds een ander refnr want mijn probleem wordt schijnbaar steeds verholpen alleen ik merk dat niet want mijn telefoon doet het nog steeds niet. Het kost je minimaal 1 uur telefoonkosten als je klantenservice belt. Via de mail krijg je standaard antwoorden. Mail is volgens hun een slecht medium om het probleem op te lossen want ze moeten het modem e.d. kunnen testen...laat me niet lachen. Via de technische dienst heb ik al het antwoord gekregen, bellen heeft geen zin meer want probleem moet door netwerkbeheer opgelost worden. Storingen moet je wel blijven melden anders kom je niet in aanmerking voor vergoeding van 1 euro nadat je probleem opgelost is.
Laatste melding kreeg ik te horen: weer een nieuw refnr gekregen en probleem ligt weer bij technische dienst. Ik snap het niet meer en zij waarschijnlijk ook niet. Ze werven nogaltijd nieuwe klanten terwijl ze de huidige klanten niet eens kunnen helpen. Het kost een fortuin aan mobiel bellen. KPN lacht zich rot met al dat gebel.
Het hele probleem met @home telefonie is een lied zonder einde.
Vanaf 2 mei tot op heden op 2 dagen na geen telefoon verbinding. Internet doet het wel maar laat te wensen over. Hier had ik voor heen geen problemen mee. Dat zoiets mogelijk is nederland met dit soort problemen en waar je ook zoekt op internet, veel klachten over @home. gelukkig ook enkele positieve reacties hierover en dat geeft hoop.
gr
johan

@josseke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2006 10:58

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door @josseke »

Hoi Johan,

Ik herken je problemen. Ik heb zelf sinds 17 mei geen telefoon meer (en als sinds 24 april geen internet meer).

Het grote probleem zit 'm bij mij in het feit dat de technische dienst hun collega's van netwerkbeheer niet aan het verstand krijgen gepeuterd dat ze het juiste cmac-adres van het modem moeten invoeren. Ongeloofelijk.

Om toch maar bereikbaar te zijn heb ik uit pure wanhoop de technische dienst maar gevraagd om mijn vaste telefoon door te schakelen naar mijn mobiele telefoon.

Ik zie wel hoe ik de kosten hiervan met @home verreken.

johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door johan-sijben »

hoi joseke

Sinds 6 juni heb ik telefoon+internet gelukkig.........
Voor hoe lang het duurt weet ik niet want vamorgen had ik geen telefoon en internet. Na resetten modem had ik na 2 min weer internet en na 10 min weer telefoon.
Probleem is nu hoe betrouwbaar is telefoon + internet nu.
Op 24 juni zit ik aan de 53e dag.

gr
johan

johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door johan-sijben »

Hoi,

Zoals al te lezen is in voorafgaande op 6mei had ik telefoon en dit was ook enige dag. Weer continue bezet toon. Hier ga ik mij dus niet meer aan ergeren.
Reeds bevestiging gekregen van @home krijg vanaf 2 mei 1 euro per dag. Dit betekend gemiddeld 30 euro per maand. Mobiel abonement kost 15,50 euro per maand incl 300 belminuten. Dus.......ben ik nog goedkoper als bij kpn.
Helpdesk bel ik niet meer. Die stuur ik alleen nog maar een mail: "telefoon werkt nog altijd niet en probleem is bij u bekend".

groetjes
Johan

8)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ik begin er voorlopig nog niet aan, probleem is dat je niet weet of het is af te tappen en dat lijkt me in combinatie met bankzaken ed toch wel handig zeker gezien dat @home in de hele straat/flat iedereen op dezelfde centrale is aan gesloten. je kan soms zelfs bij elkaar op het netwerk/pc koekeloeren

Internet bellen werkt niet net als een normale telefoon via die kopere draadjes (tenzij je ADSL hebt) maar via je internet verbinding worden er pakketjes verzonden die pakketjes worden ontvangen door de andere persoon en vervolens weer omgezet in geluid.. je kunt het zien als het continue verzenden van hele kleine mp3tjes. Probleem daarbij is dat als je vollop aan het downloaden bent je onbereikbaar bent (ZONDER DAT JE HET ZELF WEET!!!) en je niet kan bellen (kom je pas achter als je wil gaan bellen!) omdat je pakketjes dan niet aankomen of niet verzonden kunnen worden bij iets minder downloaden kan het zijn dat je pakketjes later aan komen bij de ontvanger of andersom of dat de pakketjes kleiner worden gemaakt en de kwaliteit daardoor iets terug loopt.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Dutch_com_freak

nee meneertje, ik kan vollop downloaden en bellen tegelijk. Jij bedoelt skype en dat soort zaken. Voor telefonie bij @home is een apart stuk bandbreedte gereserveerd wat NIETS te maken heeft met je internet bandbreedte.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: at home telefonie

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

je hoeft niet zo toon aan te slaan hoor....

Oh fijn nog een stuk minder band breedte op de website kan ik er bar weinig over vinden bovendien zit je daarnaast ook nog aan fair use policy vast dus als je lekker onbeperkt lang wil gaan bellen trekt @home de stekker er uit... (hoezo onbeperkt bellen?) of als je veel korte gesprekken doet trekken ze ook de stekker uit...
Met VolopBellen belt u onbeperkt naar vaste nummers binnen Nederland met uitzondering van 06760-inbelnummers en betaalde servicenummers. Wij gebruiken hierbij een Fair Use Policy
Voor het gebruik van de Telefoniedienst geldt een Fair Use Policy. Dit houdt in dat als een Abonnee de Telefoniedienst op een zodanige manier gebruikt dat daardoor voor derden of Essent Kabelcom hinder en/of schade wordt veroorzaakt, Essent Kabelcom zich het recht voorbehoudt maatregelen te nemen die zij noodzakelijk acht teneinde schade en/of onrechtmatig dan wel ongewenst gebruik te beperken en/of te voorkomen, een en ander naar het oordeel van Essent Kabelcom. Het is de Abonnee onder deze Fair Use Policy in ieder geval niet toegestaan om een verbinding langdurig open te laten staan dan wel binnen een korte termijn een groot aantal korte gesprekken te voeren. Indien een Abonnee significant meer dan gemiddeld gebruik maakt van de Telefoniedienst dan kan dat als hinder worden beschouwd.
Als je dus een alarm centrale hebt ben je de klos (om het netjes te houden) die dingen bellen namelijk om de zoveel tijd in naar de centrale om groen licht te geven.

Code: Selecteer alles

Ik heb een alarminstallatie die gebruik maakt van een analoge lijn; kan ik deze blijven gebruiken?

In de meeste gevallen is dit technisch geen probleem. @Home kan echter geen garantie geven op een correcte werking.

en ik heb het niet over skype....

Gesloten