LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van 5 sterren naar 3 sterren

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

wij boekten in december een vroegboeking naar een hotel in kreta
In de reisgids van Enjoy staat dit hotel als een 5 sterren hotel. D reizen doet telefonische een prijsvergelijk voor dit hotel op kreta en hieruit blijkt dat dit hotel bij Holland international het goedkoopste is. Wij boeken deze reis.
Vandaag komen de nieuwe gidsen uit en nu staat dit hotel bij Holland international in de gids als een 3 sterren hotel.

Wie is er nu aansprakelijk? D reizen die een prijsvergelijk voor ons doet en in hun gids dit hotel als 5 sterren aanmerkt of is het onze eigen schuld en hadden we beter moeten opletten alhoewel wij dit niet konden zien omdat de nieuwe gidsen nog niet uit waren?


bvd voor de reactie

Alexia
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2006 20:39

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door Alexia »

Hmm, dit is wel moeilijk. Weet je 100% zeker dat het hetzelfde hotel is geweest?
Vaak lijken namen van hotels die bij elkaar in de buurt zitten ook wel op elkaar.

Wat ik me ook afvraag... Hoe weet je zo zeker dat dit hotel een 3 sterren hotel is? Er kan ook in de nieuwe gids een fout zijn gemaakt. Of het kan zijn dat de accomodatie in de nieuwe gids is opgenomen omdat het aantal sterren verkeerd vermeld stond.
Ook zit er wel eens verschil tussen het aantal sterren als een accomodatie wordt aangeboden door verschillende tour operators. Als ik jou was zou ik eerst even uitzoeken (via Internet) hoeveel sterren dit hotel nou daadwerkelijk heeft.

Maar dan ook denk ik niet dat je hier iemand aansprakelijk voor kunt stellen.
D-Reizen zal waarschijnlijk claimen alleen een adviseuse te zijn. Zij dwingen jou niet om iets te boeken, daar heb je altijd nog zelf voor gekozen. Dus ik denk dat ze op zo'n manier altijd de schuld weer terug op jou kunnen schuiven. Het is maar een advies, daar kun je je volgensmij niet op vastpinnen.

Ook de tour operator kun je er niet aansprakelijk voor stellen. Je zou een brief kunnen schrijven naar Holland International of de tour operator waar die andere gids van was. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar veel kans van slagen mee zult hebben.

Ik hoop dat je toch een leuke vakantie zult hebben ondanks dit!

dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

het is 100% zeker hetzelfde hotel. In de gids van D Reizen / Enjoy stond dit hotel vorig jaar als 5 sterren en nu staat hij op de internet site van D Reizen als 3 sterren. Via internet sites zie ik het hotel als 3 sterren en bij sommige als 4 sterren staan.

bedankt voor je reactie !

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Goed vraagstuk ... vooral als je bedenkt dat men in Griekenland beslist GEEN sterren kent. De sterren die er bij staan zijn dus bedacht door de reisorganisatie en zijn van nul en generlei waarde!

Je hebt in elk geval (voor weinig) geboekt wat je graag wilde dus ... geniet er van!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door Mr1 »

Check even of het om dezelfde cat gaat.
Het hotel kan namelijk hetzelfde zijn (zelfde naam en uitstraling) alleen in griekendland is het namelijk gebruikelijk om van Cat (categorie) A B C te spreken. Staat het er niet bij,dan is het hezelfde hotel.

In dat geval, D-reizen is niet aansprakelijk, de touroperator wel omdat je duidelijk voor een 5 sterren accommodatie geboekt hebt. Ga naar D-reizen, het is namelijk hun taak om te bemiddelen tussen U en de touroperator.

als er vragen zijn dan hoor ik het graag.

dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

In de gids van D-reizen stond dit hotel in 2005 als 5 sterren en nu als 3 sterren. Bij Holland international staat het als een Categorie B Hotel.

D Reizen biedt aan om de reis om te boeken naar een 4 of 5 sterren hotel maar zij betalen hier dan 100 euro aan mee de rest komt voor onze rekening. (vreemd als ik eigenlijk al een 5 sterren reis boek)

en goedkoop?? de resi kost voor twee volwassenen 2 kinderen onder de twaalf voor 8 dagen € 2000,00 wat ik redelijk veel vindt.
en zeker niet wil betalen voor een drie sterren hotel. Een klacht kunnen we volgens de klantenservice van D Reizen pas bij hun neerleggen als we op reis zijn geweest.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door FG1 »

In geen geval is het een fout van D-reizen. U plaatst een vroegboeking voor een bepaald hotel met faciliteiten. Uiteindelijk blijkt dmv de prijsvergelijking dat deze accommodatie ook in de gids van Holland International staat met dezelfde faciliteiten. De prijsvergelijking is toen voor u gemaakt en dat heeft u een voordeel opgeleverd.

Alhoewel het vreemd is dat D-tours (niet D-reizen) de accommodatie voor meer sterren aanbied, zou ik gewoon gaan. In dit geval valt niemand iets te verwijten en gaat u naar dezelfde accommodatie die dus ook in de gids staat van D-tours.

Veel plezier op vakantie!

Nb. D-reizen en D-tours zijn twee verschillende organisaties

mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door mrNobody »

Vraag je reisbureau eens naar de Toeristiek! Is een onafhankelijke nederlandse organisatie die alle accommodaties van touroperators bezoekt en inspecties verricht. Heb je alle info op 1A4. Suc6! :P

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Inderdaad heb je geen been om op te staan.
Een touroperator mag de sterren zelf bepalen. Zeker in landen waar ze het sterrensysteem niet kennen.
Vaak heeft het met kwaliteit van de touroperator te maken of ze een hotel voor 3 sterren kwalificeren of voor 4 of 5. Dan kan het dus zijn dat, zoals in dit geval, een 'goedkope' touroperator een hotel voor 5 sterren kwalificeerd en een 'kwaliteitstouroperator', dus die meer eisen aan de kwaliteit als aan de prijs stellen, datzelfde hotel voor 3 sterren kwalificeerd.

Ik vind dit zelf ook een heel verkeerd en misleidend systeem. Ik werk zelf op een reisbureau en ook voor de reisbureaumedewerkers is dat erg lastig. Een goed idee is idd. Touristiek. Daarin staat altijd een onafhankelijke beschrijving en behoordeling van de hotels. Altijd naar vragen dus!

dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

Bij deze wil ik graag iedereen bedanken voor de reacties op mijn vraag.

Wij hebben zelf inmiddels een brief geschreven naar D-Reizen maar verwacht (naar aanleiding van jullie reacties) niet veel van.

Evenzogoed gaan we met veel plezier over 5 weken naar Kreta, en zullen er daar het beste van maken.
Ik had gehoopt de Norit thuis te kunnen laten maar zal deze toch maar meenemen (voor het geval dat)

Nogmaals alle bedankt voor de reacties

Dickys

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Hoe heet het hotel waar je naartoe gaat? Ik werk bij een Duits reisbureau. Duitse reisorganisaties zijn vrij 'streng' wat betreft beoordelingen. Bovendien bewaren we klantenreacties in ons computersysteem. Ik wil wel eens voor je kijken hoe het hotel bij ons bekend staat?

Ik wens je een prettige vakantie!

dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

hotel ERI in Chersonissos.

Ik hoor graag of jij hier iets over kunt vinden.

Je mag ook naar mijn mailadres [email protected] sturen

Bvd
Dickys

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Sorry, ik lees het vandaag pas. Ik kijk morgen voor je en mail het door!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door Laurent »

wat stellen sterren in de toeristen industrie eigenlijk voor.???

wie bepaalt het aantal sterren ?, het hotel zelf vermoedelijk en de reisburo,s verkopen dit als zoete broodjes aan de toeristen.

D Reizen is een kantoor , welke reizen verkoopt tegen bemiddelingskosten bij de toeroperators, ergo die fee kun je ook zelf verdienen, de vergelijkingen tussen de verschillende toeroperators kun via internet gemakkelijk zelf doen. :) :D :D

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik heb gekeken. Bij ons (in Duitsland) staat het hotel voor 4 sterren aangeschreven en we hebben er geen negatieve reacties van onze klanten op gekregen.

Wat betreft de reactie over de fee's. Wat Laurent schrijft klopt niet helemaal. Reisbureau's krijgen van de touroperators commissie, meestal tussen 10 en 15 procent van de reissom. Deze 10 tot 15 procent merk je echter als klant niets van. Het gaat van de winst van de touroperator af. Je betaald dus via internet net zoveel als wanneer je via internet boekt.

Overigens het 'als enige de prijs checken', zoals D-reizen zegt, is helemaal niet zo origineel. Ook het reisbureau waar ik werk heeft een eigen computergestuurd prijsvergelijkingssysteem, die automatisch de goedkoopste reisorganisatie uitkiest.

dickys
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:05

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door dickys »

Ramona

Bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor het uitzoeken van de sterren voor Hotel Eri. Ik denk dat wij nu toch met een gerust hart op reis kunnen.

nogmaals bedankt.
Dick

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik kon helaas niet eerder reageren, aangezien ik zelf ook op vakantie was.
Graag gedaan, hoor...als je de volgende keer op vakantie wilt, dan weet je waar je moet zijn... hahaha

overigens ben ik de mannelijke variant van Ramona, namelijk Ramon, maar dat slechts ter zijde.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: van 5 sterren naar 3 sterren

Ongelezen bericht door Laurent »

sterren zeggen niets en stellen nog minder voor

Gesloten