LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herfstvakantie 2006

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

--------------------------------------------------------------------------------

Wij kregen vanmiddag om 5 uur bericht dat onze reis met de hele familie naar Turkije in de herfstvakantie niet door kan gaan omdat transavia alle vluchten voor dat weekend (22-10) gecanceld heeft, heeft iemand daar al iets van gehoord, en wat moeten we doen??? we zijn met 12 personen, het is niet zo makkelijk om iets anders te vinden, we hebben al in februari of zo geboekt

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door aussienl »

Transavia bellen. eenvoudig genoeg

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door G7 »

En dat weten ze NU al, dat ze 22-10-2006 niet vliegen?

Mag ik vragen bij welke reisorganisatie je geboekt hebt? Hopenlijk niet bij zo'n vage "reisorganisatie" .

Ik zou inderdaad even bij Transavia informeren, of anders even een mail of schrijven doen naar ANVR, om info te krijgen, of dit zomaar mag!

En anders, als jullie reis nu geannuleerd is, even een nieuwe uitzoeken. Moet volgens mij niet zo moeilijk zijn, om voor die tijd, een reisje te vinden.

Succes ermee :wink:

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

we hebben geboekt bij netto reizen, bij een reisbureau van D-tours en het was toen al moeilijk om iets te vinden voor zoveel mensen maar we gaan wel bellen, ik wilde eigenlijk ook graag weten of er meer mensen zijn die dit hebben gehoord want de helft van nederland die in de herfstvakantie naar Turkije gaat moet toch in dat weekend weg dus wij zullen niet de enigen zijn.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door aussienl »

Waarom stel je die vraag hier? Ik bedoel? Als je wilt weten of ze je iets op de mouw spelden is het toch veel makkelijker om transavia te bellen of inderdaad de ANVR?

Nummer van Transavia is :

Transavia Airlines

Postbus 777
1118ZM LUCHTH SCHIPHOL
0900 0737

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

we hebben al gebeld, het is omdat er te weinig boekingen zijn en dan zetten ze die vliegtuigen in voor de canarische eilanden. En dat mogen ze doen dus daar zit je dan met je hele familie. Kun je weer opnieuw beginnen.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door aussienl »

En dat weten ze 6 maanden van te voren al dat er te weinig boekingen zijn?
Gevalletje voor de ANVR dacht ik zo

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door Laurent »

want de helft van nederland die in de herfstvakantie naar Turkije

hoe kom je daar bij, natuurlijk zit niet d ehelft van de Nederlanders of West Europeanen in Turkije en zeker dit jaar niet.

D Tours heeft niets met de ANVR - SGR, netto reizen??? website ?.

Niet boeken bij die club en boek met een grotere familie bij een erkend staand reisburo, eea om terleurstellingen te voorkomen, een paar euro meer uitgeven kan vervelendigheid voorkomen.

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

nee dat zeg ik ook niet, maar iedereen die in de herfstvakantie naar Turkije gaat, vertrekt in het weekend want anders zit je met kinderen die de week daarna weer naar school moeten!!!! Ze hebben juist die weekendvluchten verplaatst naar maandag en dinsdag en volgens artikel 11 van de ANVR mogen ze dat doen zeggen ze!
En ik stel die vraag hier om te horen of meer mensen hier ervaring mee hebben en om te kijken of je er iets aan kunt doen maar niet dus

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Laurent. Kijk even bij : www.nettoreizen.nl
D-tours is ook niks mis mee!

Ze zijn wel degelijk lid van ANVR-SGR en calimiteitenfonds.

Wel raar dan, dat ze NU al weten, dat ze de vliegtuigen niet vol zullen krijgen. Lijkt mij, dat als je in het weekend vliegt, dat de kinderen dan geen extra vrij hoeven te vragen i.v.m. vertrek op doordeweekse dag!

Heel vreemd!

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

ze zeggen dat er minder geboekt wordt en alleen de groten zoals oad hebben voor die zondag nog stoelen gekregen, netto reizen dus niet en ze kunnen zich op overmacht beroepen, tja dan kun je niks anders meer doen dan weer gaan zoeken naar iets anders, iedereen bedankt voor de reacties

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, je zult maar een bagger zomer krijgen, kijken of ze dan niet extra vliegtuigen in willen zetten, voor diegenen die toch nog even weg willen in de herfstvakantie. Wat een smoes van ja, van wie eigenlijk? Nettoreizen of Transavia?


Tip: Probeer eens te zoeken en te kijken via: www.gomundo.nl

En ja, je ziet het, iedereen geeft je tips, maar niemand die tot nu toe ook de zelfde ervaring als jullie nu hebben. Tenminste, ik heb ze nog niet gelezen!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door eeliane »

Niettransavia neemt de beslissing tot het annuleren van de reis. Het is namelijk een gecharterd vliegtuig, dat wil zeggen, ingehuurd door de touroperators. Als die in de gaten krijgen dat de de boekingen voor de herfstvakantie voor geen meter lopen gaan ze reizen afstoten. Een leeg vliegtuig kost handen vol geld. Transavia boeit het niet waar zij heen vliegen, zij moeten voor elke stoel betaald krijgen of daar nou wel of niemand op zit. Touroperator betaalt nl voor elke stoel in het vliegtuig. Als men denkt dat de canarische eilanden beter gaan lopen voor de herfstvakantie kan ik me voorstellen dat ze dit gecharterde vliegtuig, gaan inzetten op een beter lopende bestemming. Jammer voor de pasgeboekte passagiers maar helaas, dat wordt zoeken naar een andere bestemming. Pas op met Turkye in het naseizoen, het weer kan soms slecht zijn, dat geldt ook voor griekenland. In oktober slaat het weer om en de vraag is niet waar maar wanneer. Dus een late herfstvakantie kan een regenvakantie worden. En trouwens u zit soms ook wel tegen dichte deuren aan te kijken hoor, zo laat in het zomer seizoen op een zomerbestemming. Voor hen ( de hotels) is het zomerseizoen (bijna) afgelopen en dat merk je dan ook wel. Vooral als onze herfstvakantie later is dan alle vakanties in de rest van Europa. Dan zit je daar helemaal alleen met een paar nederlanders en een club russen...

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: herfstvakantie 2006

Ongelezen bericht door daantjebas »

nou we gaan al 5 jaar in de herfstvakantie naar Turkije en we hebben het altijd heel goed gehad, ook qua weer en dan zaten we nog in het 'koudste' gedeelte, maar goed ons is verteld dat Transavia dit besloten had. Maar ik vind het niet correct dat je vakantie zomaar afgezegd kan worden. Dat mogen wij zelf ook niet zomaar doen, dan kunnen we gelijk betalen. We hebben inmiddels een andere reis gevonden dus is het toch nog goed gekomen, maar het is gewoon heel vervelend, vooral als je met 12 mensen bent.

Gesloten