LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Geplaatst op 03 Mei 2006 13:27 door bitchy

harderwijk: een buldog (dus geen staffie of pitje) heeft gistermiddag in harderwijk twee broertjes ( 3&6 jr.) in het gezicht gebeten. ze zijn in het ziekenhuis opgenomen.
de kinderen waren op bezoek bij kennissen. vermoedelijk heeft een van de kinderen de schuttingdeur van de buren geopend. daarop ontsnapte de hond.

Geplaatst op 03 Mei 2006 14:12 door JanTiel

am.Bulldog staan ook niet geregistreerd,dus hetzelfde doen als met de staffords.Vallen namelijk óók onder de pittbullwet!!!!!

Geplaatst op 03 Mei 2006 14:39 door kitt

Bedankt voor je bericht bitchy.Dit soort berichten helpen ons bij onze campagne tegen deze honden.Zoals je ziet(via google)is de bulldog ook een hond die valt onder de regeling agressieve dieren.Dus weer een punt voor ons die tegen deze honden zijn.Deze honden zijn dus ook verboden.En nu heeft zo'n hond weer iemand aangevallen.En maar blijven volhouden hoor dat ze dit niet uit zich zelf doen.Misschien had je toch beter je huiswerk moeten doen,want dit bericht helpt jullie niet.

Geplaatst op 03 Mei 2006 14:43 door Babs@Dieszel

Verder zie ik niet waar staat dat het om een Amerikaanse Bull gaat, er zijn ook Franse en Engelse Bullen. Ook maar afspuiten??
ONDERSTAAND BERICHT GOED LEZEN!!!!!!!

Uitgegeven op woensdag 03 mei 2006 om 16:55:20

(Novum) - Harderwijk. Twee broertjes van 3 en 6 jaar zijn dinsdag in Harderwijk door een Engelse buldog in het gezicht gebeten. Het oudste jongetje opende per ongeluk de verkeerde deur van een tuin, waardoor de hond van de buren ontsnapte. De kinderen zijn met onbekende verwondingen in een ziekenhuis in Zwolle opgenomen. Dat meldt de politie woensdag.

De uit Enschede afkomstige kinderen waren op bezoek bij kennissen in de Luttekepoortstraat in Harderwijk en speelden met de kinderen van de bevriende familie in een speeltuintje achter de woning. Het 6-jarige Enschedese jongetje opende omstreeks 12.30 uur vermoedelijk de schuttingdeur van de buren in plaats de deur van de kennissen. De hond ontsnapte daarop en beet de jongens in het gezicht, meldt de politie.

De hond behoort niet tot een verboden ras en is niet in beslag genomen. Het dier heeft voor zover bekend niet eerder iemand gebeten. De politie zoekt ooggetuigen van het incident.

bron: http://www.nieuws.nl/220112/Engelse_bul ... in_gezicht

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

blijkbaar weten er veel mensen niet wat eigenlijk een Pitbull inhoudt. Ik zie hier teveel lui alle bull terriers maar onder het kopje Pitbull gooien.
Typisch gedrag van iets gehoord hebben maar absoluut niet weten waar het over gaat. Een Am.- en Englese Stafford zijn er kende hondenrassen die NIET onder de pitbull wet vallen zolang ze erkend gefokt zijn en alle papieren hebben. Onder de Pitbull wet vallen alle honden die als bijt gevaarlijk bekend staan ( lijst kun je opvragen bij Min. van Justitie) en GEEN stamboom cq Fok papieren hebben.

En als je bij justitie meteen een lijst opvraagt van bijt incidenten met daarbij de hondenrassen denk ik dat je nog verbaasd staat. De o zo lieve Golden retriever op 1. En als je ziet hoeveel Poedeltjes e.d. aanrichten dan praat je niet meer over te Bull terriers als killers.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Maak je niet druk Aussienl. Er zijn ook meer dan genoeg domkoppen die denken dat onze Franse bulldog een pitbull is... :roll: Ik kan geen energie steken in zoveel onwetenheid :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

hi babs, fijn dat jij een uitgebreider stukje hebt.
in onze krant stond niets over wat voor bulldogje, maar dan nog,
ik ben wel een beetje geschrokken van de kortzichtigheid van bepaalde personen hier. geef ze een halve naam en er wordt gelijk met een ''spuitje'' & ''aangeven'' & ''verboden'' gegooit. :?
ze zijn zo fel, zo venijnig, zo vol haat jegens een hondenras...
dit zijn mensen die zelf een gedragsstoornis hebben & eigenlijk niet in de samenleving thuishoren.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

En als je ziet hoeveel Poedeltjes e.d. aanrichten dan praat je niet meer over te Bull terriers als killers.
en dan hebben we het over stafford shire bullterrier...

niet over de gewone bullterrier want die valt hoe dan ook NIET onder de pitbullwet...

:D

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Ach Bitchy,

Ik heb zelf een Duitse herder X Staffie. Hij lijkt amper op een staffie en iedereen, ook mensen die hem voor de eerste keer zien, vinden hem een hele lieve hond. Maar als ze vragen welk ras het is en ik ze vertel welke kruising kijken ze me met zo'n blik aan van "ewwww".

Ken genoeg van die mensen die als een hond een keer blaft meteen beginnen roepen dat het een agressieve hond is. Terwijl mijn andere hond (Mechelse herder) dit net doet uit blijdschap en opwinding. Deze is vreselijk lief en heeft nog nooit ook maar een beetje agressief gedrag vertoond. Hij heeft gewoon de neiging uit opwinding en blijdschap naar mensen te blaffen. Hoeveel keer ik al mensen naar me heb horen roepen :"Houdt die agressieve hond bij je".
Meestal types net als Kitten, Kind oppakken, K****likkertje oppakken, bang kijken, en moord en brand schreeuwen. En het enigste wat mijn honden willen is spelen en aangehaald worden.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

en dan hebben we het over stafford shire bullterrier...

niet over de gewone bullterrier want die valt hoe dan ook NIET onder de pitbullwet...
De staffordshire Bullterrier valt OOK niet onder de Pitbull wet.

Rare naam eigenlijk "Pitbull". Waar mensen een hond beschuldigen een Pitbull te zijn terwijl dat ras officieel niet eens bestaat

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Daarbij komt nog dat de Amerikaanse Staffordshire Terrier, de Fila Brasileiro, de Dogo Argentino en de Mastino Napoletano in eerste instantie zijn opgefokt tot vechthonden en NIET als gedomesticeerde huisdieren.
was een stuk van willem. Ook weer gebaseerd op hete lucht. Op niets dus. Ter Informatie hier beschrijvingen van deze honden door de officiele Kynologische vereniging :

De Argentijnse Dog ontstond pas in de jaren twintig en zijn schepper was dr. Antonio Nores Martinez. Hij wilde een krachtige en moedige jachthond scheppen, die bovendien een goede waak- en familiehond was

De Mastino Napoletano stamt uit de omgeving van de Vesuvius en Napels. Hier werden en worden de grote nakomelingen van de oorlogs-,jachthonden gehouden als bewaker van huis, hof en personen.

De Fila is groot en stoer. Hij werd voor allerlei zaken gebruikt, zoals het bewaken van vee en grote landerijen, maar ook voor de jacht op poema, jaguar en weggelopen slaven. Zelfs als politiehond staat hij zijn mannetje

De Amerikaanse Staffordshire Terrier is rustig en betrouwbaar en een uitstekende waakhond met veel gezag en uitstraling. Het ras wordt, volledig ten onrechte, vaak aangezien voor een Pitt Bull Terrier. Het ras is een combinatie van terrier en bulldog, met de bedoeling om een hond te verkrijgen met het temperament van de terrier en de moed en het uithoudingsvermogen van de bulldog.


Dus voor je gaat roepen? Weet waar je over praat. Willem is een van de personen die hierbij voor mij gediskwailifeerd is als een persoon die een mening heeft zonder ook maar een beetje zichzelf geinformeerd te hebben

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

De staffordshire Bullterrier valt OOK niet onder de Pitbull wet.
i know... maar dat weten die kitt en janlul niet... :lol:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou, Ik ben de vrouw van aussienl ( Australisch, mijn nederlands schrijven is niet zo goed, sorry)
Ik heb niets zo stoms gehoord als de "Pitbull Wet".
Als er geen ras Pitbull bestaat, dan is volgens mij de wet niet legaal

Het probleem is meestal NIET de honden maar wel de eigenaar!
bijv: Kitty, als jij altijd jouw kind en hond oppakt als jij een " gevaarlijke" hond ziet dan ik denk dat het beter dat jij thuis blijft. Oh en vergeet niet dat jouw katten ook binnen moeten blijven omdat zij anders vogels opeet!

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kimmio »

het heeft toch geen nut om die muts op andere gedachten te brengen ze heeft echt een mega plaat voor haar hoofd.
en anders moet je maar eens bij mij langs komen kittje en even met mijn lieve am staff noa komen spelen zelfs jou een honden hater doet ze niks tewijl ze toch over een hoger iq beschikt dan jij!!!!!!!
want ondanks dat jij zon takke wijf bent blijft ze toch vriendelijk raar he ik had je al lang over de helft gebeten!!!!!!!!!!!!
o ja en dan nog iets kitt nu ik toch bezig ben ik heb ook nog een husky pup van 9 weken rond lopen en raad eens.........hij loopt nog steeds rond want die valse hond van mij die vind het heel leuk om mama te spelen wat onaardig van haar he!!!!!!!!!!!!!!!en mijn zoontje van ander half die loopt ook nog steeds rond raar hoor :roll:

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

De staffordshire Bullterrier valt OOK niet onder de Pitbull wet.


i know... maar dat weten die kitt en janlul niet...
inderdaad dat weten die 2 zeker niet al is het al een paar keer vermeld maar daar geven ze geen reactie op. net zoals de honden die ook een schaargebit hebben of die vroeger gebruikt werden als "gevechtshonden". dat past natuurlijk niet in hun straatje dus dan reageren ze er maar niet op. of te wel UITGELULD!!!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

ja het blijft nu aardig stil,misschien is eindelijk het kwartje gevallen :D

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

nou,...daar zou ik niet op rekenen :roll:
het is natuurlijk wel opvallend dat beide stil zijn....

maar dat krijg je met een 2 -1heid :lol:

DonVito
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2006 21:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door DonVito »

De staffordshire Bullterrier valt OOK niet onder de Pitbull wet.
Voor de Eng staff geld hetzelfde als voor de Am. staff :wink:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

snap niet dat dit ras ooit ter wereld gekomen is :twisted: ,hadden er ook nooit zoveel bijtincidenten geweest!

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door marleenvanh »

NEE HvdB, niet de pitbulls maar de eigenaren die deze honden misbruiken en de fokkers die de agressie er bewust infokken mogen ze van mij laten inslapen. Want die MENSEN zijn gevaarlijk!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Dan kunnen ze de labradors ook wel opruimen en de goldens.
en de jacks.

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

ik snap niet dat het ras JAN TIEL ooit ter wereld is gekomen!!!! dan waren er niet zo veel mafkezen op de wereld die kortzichtig, achterlijk, debiel, idioot, psychisch gestoord, gefrustreerd, enz enz enz zijn.

lummel de meeste bijtincidenten zijn door labradors, golden retrievers,jack russels en herdershonden. de zogenaamde meest burgelijke lieve honden. lees nogmaals de cijfers dan zul je zien dat de staff helemaal niet voorkomt in de top tien. maar natuurlijk zal je niet naar die site gaan kijken want dan weet je dat je argumenten en ideeen totaal niet kloppen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

maar natuurlijk zal je niet naar die site gaan kijken
nee, die ene hersencel die Jan bezit kan die info niet verwerken.


is je soulmate kittje nog niet geariveerd Jan?
of gebruik je die naam nu even niet omdat het niet mag lijken alsof jullie of allebei weg zijn, of allebei aanwezig zijn.. :wink: :lol:

Gesloten