LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opel Zafira

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
auto/motor/fiets

Opel Zafira

Ongelezen bericht door auto/motor/fiets »

Ik heb een Opel Zafira 1.8 Elegance. De auto is twee jaar oud. Zonder enige aanwijzing bleef vervolgens iedere keer het controlelampje
van de ABS branden. Onderzoek wees uit dat de sensor in het linkervoorwiel mogelijkdefect was. Dit betreft een niet al te duur onderdeel.
Jammeer is alleen dat de sensor vast in het wiellager zit. Dus dat moet ook helemaal vervangen. Kosten 400 Euro. Grantie niet meer van toepassing. Coulanceregeling niet van toepassing. Opel schrijft dan nog braaf dat ik daar wel begrip voor zal hebben. Nou helemaal niet dus.
Gewoon een waardeloze service.
Voor mij hoeft het zo niet. Misschien moet ik de volgende keer toch maar voor een Toyota of Missan gaan.

grinsven
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2006 16:06

Re: Opel Zafira

Ongelezen bericht door grinsven »

gelijk heb je ook ik soort gelijk probleem zafira nog geen 3 jaar oude lekkende airco pakking? niet echt normaal lijkt mij maar opel dealer geeft geen thuis, opel nederland nog bezig heeft nog niet gereageerd. over een coulase regeling, kosten € 425,00, ( fl 1000,00 ) het vreemde is dat ik met mijn vorige opel (astra ) ook een probleem had maar dat werd keurig geregeld door opel dealer/Opel nederland, volledige vergoeding voor een reparatie van motor onderdeel in het buitenland a € 350,00 dus het kan wel het ligt puur aan de persoon die je helpt bij de dealer. jammer dat je hier teveel afhankelijk bent van degene die je helpt.

Ik denk dat ik gauw over ga stappen naar Toyota deze komen steeds als meest betrouwbaar uit de testen van anwb adac ect. Opel moet zich maar gaan realiseren dat dit gevolgen gaat hebben bvoor de afzet van nieuwe opels. Als steeds meer mensen mee doen aan dit soort Forums gaat het snel berg af met Opel.

Panthor
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2006 23:41

Re: Opel Zafira

Ongelezen bericht door Panthor »

:mrgreen:

Of beter nog koop gewoon een Volvo. Heb je nauwelijks problemen mee goede service bij de dealers en nog veilig ook. Ik wist het wel

:mrgreen:

Gesloten