LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing Honden belasting

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door AnnePanne »

tuurlijk... :?

ooit een krolse kat gehoord???

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door suske »

dat is helemaal waar .
ik hoor liever een hond blaffen dan krolche katten krijsen .
een hond is het zwijgen op te leggen.
en een kat niet .
maar ik blijf bij m'n stelling ,of hondebelasting afschaffen ,of kattebelasting gaan innen.

luna1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:09

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door luna1978 »

ik zou zeggen: hondenbelastig afschaffen, of ook katten belasting gaan betalen.
en dan die leuke losloop paden, hier hebben ze de leukste momenten voor bedacht.
of langs een 80 weg of naast een fietspad.
blijkbaar willen ze snel van alle honden af.
en dat poep word opgeruimd op de plekken waar ze mogen lopen,
ik heb daar nog ooit iemand gezien, ja wat doen ze, lekker met de grasmaaier erover heen.
lekker hoor :!:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door aert0001 »

iedere gem. gaat schijnbaar anders met de centen om, hier in onze gem. worden de hondenuitlaatplaatsen prima schoongehouden, de poep weggezogen en het gras altijd kort, bovendien zijn het ruime terreinen, ik betaal hier graag iets extra's voor, toch zijn er ook hier a sociale hondeneigenaren welke ondanks alles niet op deze terreinen komen maar het liefst hun trouwe vriend laten kakken bij school of in het winkelcentrum, deze groep lui heeft van opruimen nooit iets begrepen, overlast en hinder maken ze zelf, enige opvoeding of training kost geld en is dus ook niet van toepassing.
het is deze groep eigenaren die eigenlijk op cursus moet.

Ton

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nou zoals ik al eerder hier heb gezegd..
die uitlaatveldjes die we hier hebben zijn 6 bij 6 ongeveer en alleen maar stenen tegels!!! en mijn honden gaan pas poepen als de grassprietjes aan hun kont kriebelen... dus die doen dat gewoon NIET op die tegels...
kijk.. als ze die uitlaatveldjes gewoon schoon houden en dan bedoel ik dat ze die elke week komen schoon maken... maar nee.. nog niet eens 1 keer in de 2 maand!!!! :evil: ik laat mijn honden daar dus echt niet lopen hoor... mijn hondjes willen graag de benen strekken en dat laat ik ze niet doen in die bult stront!!!!

kijk.. als ze ergens kakken waar het echt niet kan dan ruim ik het echt wel op hoor maar ik betaal me echt niet scheel aan honden belasting om mijn honden op stront te laten lopen...
want die veldjes stinken ook nog eens zo lekker met dit warme weer...

ik wil toch even kwijt
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2006 11:14

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ik wil toch even kwijt »

hondebelasting,bij ons zijn in de wijde omgeving geen hondetoiletten te vinden.
Heb meer last van de katten van een ander die mijn planten uitgraven of dood piesen.Of de vissen uit mijn vijver stelen.
laat deze mensen maar voor hun kat laten betalen.daar is veel meer overlast van

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Wubo »

Die hele hondepoepbelasting, dikke vette onzin.

Mensen hebben er zelf ooit voor gekozen dieren als huisdier te houden, tuurlijk poepen ze dan in je eigen leefomgeving, omdat die bij het houden ook als hun leefomgeving hoort.
Lekker makkelijk vd. overheid om dan extra geld te kunnen ritselen door daar vervolgens 'belasting' voor te gaan vragen.

Had er dan ook nooit voor gekozen die dieren als huisdier te nemen, en daarbij bedoel ik niet de mensen met honden, katten, konijnen vogels en dergelijken, dus de houders.
Maar de mensheid opzich die hebben gezorgd voor de domesticatie van dieren.

We hebben zelf ooit de keuze gemaakt om dieren te houden als huisdier, en nu worden de dieren notabene ervoor aangekeken.
Belachelijk.

Ze hebben er toch ook nooit om gevraagd om ze uit de wildernis te halen, daar zouden ze namelijk ook gewoon lekker hun kak neerleggen en weglopen, lekker een vissie vangen, zouden ze in de natuur ook doen toch?
Waarom zouden dieren beperkt moeten worden omdat WIJ er ooit voor gekozen hebben ze als huisider te houden.

Hmm... ik draaf beetje door sowwy :roll:

gannie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2006 20:48

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door gannie »

betalen betalen betalen en nog eens betalen we moeten overal voor betalen. En in de tweede kamer en gemeente mogen ze allemaal klusjes doen die ze niet op hoeven te geven < bijklusjes.


Ik word er schijt ziek van. Ik heb zelf 2 russeltjes wat schijten die nou? En als ze eens een keer ergens poepen waar het in de weg ligt dan ruim ik het netjes op. Die katten schijten ook overal, die beraven het dan wel, maar in een zandbak daar spelen wel kinderen die grijpen zo af en toe in de strond. De buren hebben overlast van buurtjes die hun katten los laten lopen. Ik ben geen katten haatster ik heb er zelf ook 2.

Ik heb ook nooit hondebelasting betaald. 5 jaar geleden lager een brief in de bus van de gemeente dat ze hadden gemerkt dat ik honden in huis heb of ik even wou gaan betalen. Heb ik dus mooi niet gedaan Nu vanmiddag stonden ze weer voor de deur lag er weer een brief.

Nou ik betaal mooi niet. Laat ze maar bewijzen waar ze dat geld voor gebruiken. Dat geld gebruiken ze om hun tekorten aan te vullen.

Dat was een paar jaar geleden bij kassa of radar te zien.

Wie weet ga ik wel een site opzetten waar mensen hun handtekeningen kunnen plaatste en berichten zodat ik dat mee kan nemen als ik het voor laat komen.

Als wij honde belasting moeten betalen moeten die mensen dat met hun katten ook die los lopen. Dan moeten ze die gaan chippen, katten die niet geschipt zijn mogen ze dan meenemen.


dat was het groetjes

gannie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2006 20:48

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door gannie »

Mischien kunnen we een handtekeningaktie beginnen ofzow?
Wie heeft wat ideen?? We kunnen ons gal wel uit spuien, maar we kunnen er ook wat aan gaan doen.

Remco van Duijvenvoorde
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2006 11:05

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Remco van Duijvenvoorde »

Ik wil wel meehelpen om een site op te zetten. Begin dit jaar heeft onze gemeente (ST-Michielsgestel) de hondenbelasting weer ingevoerd omdat de regering de OZB belasting heeft verlaagd. Het nieuwe gemeentehuis moet ook ergens van betaald worden he?

Die hele discussie over wie waar poept heeft weinig zin. Zo komen we niet verder.

Eigenlijk zijn er maar een paar argumenten waarom de hondenbelasting nergens op slaat.

De hondenbelasting is begin vorige eeuw ingevoerd om een heel andere reden.
De gemeentes heffen hondenbelasting, gewoon omdat de wet de mogelijkheid biedt.
De gelden die verdiend worden met de hondenbelasting worden voor heel andere doeleinden gebruikt. Daar wensen wij als hondenbezitters natuurlijk niet voor op te draaien toch?

Wat zouden we kunnen doen?

1. Website stophondenbelasting.nl oprichten. Of beter nog, stophondenbelasting.nu
2. Voorbeeldbrieven plaatsen die naar de diverse Tweede kamerfracties kunnen worden gestuurd. De VVD schijnt tegen te zijn, dus moeten die maar een duwtje van de burgers krijgen om er ook echt wat aan te gaan doen. Dezentje Hamming maakt zich hier op dit moment druk om. Prima!
3. Bij voldoende reacties aandacht vragen in de landelijke pers. TROS Radar etc.
4. Informatie inwinnen hoe de gemeenten deze belastingopbrengsten besteden.
5. Aankaarten bij de Europese Commissie
6. etc. etc.

Gezien het aantal reacties dat te vinden is op het internet is dit wel een onderwerp dat veel mensen interesseert. Niemand betaalt tenslotte graag onzinbelastingen. Daar hebben we er al genoeg van.

Wat denk je ervan?
Klinkt al een beetje als een plan van aanpak?

Remco.

bien
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2006 20:24

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door bien »

Hai allemaal ik hen een kleine york en moet dus evenveel betalen als iemand met een deensedog!!!!! Dit vind ik zo belachelijk dat ik het vertik om te betalen. Ook Woon ik erg afgelegen en is er op kilometers afstand geen bak te vinden zodat ik het altijd in mijn eigen bak moet gooien, dussssssssssssss ze kunnen lekker me rug op :D

Beatrix Kruse
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:03

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Beatrix Kruse »

Twee maanden geleden heb ik een brief naar de gemeente gestuurd met de vraag wat men met de opbrengst van de hondenbelasting doet.
Tot nu toe heb ik nog geen bericht terugontvangen.
Wij wonen in het buitengebied van een dorp en nergens is een hondenuitlaatplaats te bekennen, men spekt met de opbrengst dus alleen maar de gemeentenkas.
Onze hond doet zijn behoeften in eigen tuin en we ruimen dit zelf op.
Maar wat doet men tegen de uitwerpselen van de paarden?
Je kunt hier niet wandelen of fietsen of je trapt of fietst door de paardenvijgen. Bestaat er ook paardenbelasting?
Inderdaad hebben wij ook veel last van katten.
I.p.v. hondenbelasting te heffen zou men iedereen, die de uitwerpselen van hun dieren, welk dier dit ook is, niet opruimt flink moeten bekeuren.

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door suske »

halo allemaal .

even terug komen op de voorlaatste inkomers.
dat met die internet site enzo een heel goede zaak ik hoop dat het van de grond komt.
ik heb zelf niet zoveel ervaring met die dingen maar als ik ergens helpen kan bied ik me zelf bijdeze aan.
en paardebelasting bestaat, aleen in andere bewoording het zijn oficeel weggebruikers zoals auto's fietsen enzo.
maar het wordt tijd dat er iets gebeurd ,en dat de hondebelasting wordt afgeschaft ,of dat er dan kattebelasting komt ,want nog steeds heeft 90%van de bevolking last van andermans kat.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door pardon »

vind ik ook . waarom moet ik voor mijn westie hondenbelasting betalen ,terwijl de buurman 3 katten heeft die alles onder schijten in andermans tuin . achterlijke situatie is dit

labrador
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2006 21:12

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door labrador »

honden belasting moeten ze lekker afschaffen ik verdom het ook te betalen vind het pure onzin

ik laat het lekker liggen als meneer gescheten heeft heb hem zo op gevoed op het gras langs het water op straat doet de mijne het niet

helaas word elke honden bezitter wel aan gekeken die zijn of haar hond
netjes heeft op gevoed

ik reageer er niet eens op beloon me hond als ie het netjes gedaan heeft in het gras

wil wel zeggen gras velden waar kinderen spelen ontwijk ik netjes die hoeven er niet in te trappen maar helaas hebben sommige baasjes
daar ook schijt aan en latn het beestje daar lekker een .... draaien.

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Iz »

Ze moeten juist de hondenbelasting flink omhoog gooien want ik word er niet goed van!! Mischien dat ze dan ook eens de ontlasting van hun beestje opruimen als iedereen dat nou zou doen zou het al heel stuk frisser zijn in ons dorp!!! En wat katten betreft vindt ik ook wel dat ze belasting moeten betalen want dat vindt ik ook geen aangenamen beesten !

Moskofiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2006 09:58

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Wat hondenbelasting betreft ben ik het geheel met u eens!
Katten belasting niet ,deze graven netjes alles onder.
Het gaat er niet om of die huisdieren aangenaam zijn.
Het gaat om de ontlasting die zij produceren.
Die door de gemeente opgeruimd moet worden.

vriendelijke groeten Bram

Toolboy

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Toolboy »

:idea: Binnen de bebouwde kom betalen.
Daarbuiten niet

willekedeblom
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:39

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door willekedeblom »

ik betaal mijn hondenbelasting en ruim zelf de poep op als het op een "verkeerde" plaats ligt. ik vind wel dat er zeker kattenbelasting en paardeden belasting betaalt moet worden. met andere woorden allemaal wel of niemand. het laatste ben ik het meeste mee eens want wordt het wel eens opgeruimd door de gemeentes???

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door suske »

[Wat hondenbelasting betreft ben ik het geheel met u eens!
Katten belasting niet ,deze graven netjes alles onder.
Het gaat er niet om of die huisdieren aangenaam zijn.
Het gaat om de ontlasting die zij produceren.
Die door de gemeente opgeruimd moet worden.

]nou dit is nou typich zoiets van wel meepraten maar niet opletten .
ik ga niet alles uitleggen ,lees de hele voorgaande 4 pagina.s nog maar eens door.dan begrijp je mijn reactie.
het is gewoon onzin om de hondebelasting te betalen,de meeste gemeenten in nederland steken dat geld in hun zak voor andere doeleinden.
en dan die opmerking dat het juist omhoog moet dat de mensen het dan wel opruimen ,
daar denk ik anders over als je het bedrag opschroefd denkt iedeen juist hoemeer ik betaal hoe meer de gemeente doet ,en ruimt dus helemaal niets op.
de oplossing is simpel afschaffen die hondebelasting en als de gemeente de inkomsten alsnog wil hebben dan laat ze strenger controleren meer boetes betekent meer geld .
en iedereen wordt voorzichtiger met het niet opruimen iedereen blij :P [/quote]

Gesloten